Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

grze3@gazeta.pl, 15 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 84 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Super się prowadzi a przy tym jest stosunkowo komfortowe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja tylnych nadkoli
Zawieszenie : Pękanie tulei metalowo-gumowych tylnego wahacza wzdłużnego
4,0
Całokształt
Uniwersalny samochód zarówno na krótkie jak i na dłuższe trasy. Wystarczająca ilość miejsca wewnątrz, duży bagażnik, dynamiczny a zarazem oszczędny silnik. Niezły komfort podróżowania nawet na długich trasach nie odczuwa się zmęczenia, świetne właściwości jezdne i rewelacyjna jakość wykończenia wnętrza, użyte materiały to bardzo wysoka półka, konkurencja zostaje w tyle - w 14-letnim aucie nic nie trzeszczy nie jest wytarte, wyblakłe itp, fakt że przebieg nie jest wysoki (udokumentowany z pewnego źródła)ale mimo wszystko nie zamieniłbym się na większość nowych tanich samochodów. Jedyną wadą z jaką się spotkałem przez prawie dwa lata eksploatacji to korodujące tylne nadkola i to jest typowe dla tego modelu, ale tragedii nie ma to w zasadzie jedyny punkt zapalny, wolę mieć parcha na błotniku i dojechać do celu niż odwrotnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 90KM i to całkowicie wystarczy na taki samochodzik, dynamiczny ale dopiero powyżej 4000 obr/min, poniżej tej wartości jest mało elastyczny, zimny, po rozruchu dość hałaśliwy, może to tylko mój problem ale w porównaniu z Nissanem różnica jest wyraźna. W ogóle kultura pracy i głośność tego motoru nie powalają na kolana, ale taki urok Hondy, silniki są baaaaardzo wysokoobrotowe i baaaardzo przy tych obrotach hałaśliwe.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak dla mnie ideał, precyzja wzorowa, jak praktycznie w każdym japończyku, zmiana biegów to czysta przyjemność. Małą skazą są standardowe problemy ze wstecznym tzn zdarza się że nie chce wskoczyć wtedy wystarczy wysprzęglić albo lekko popuścić sprzęgło i na pewno wskoczy. Uwaga, olej do skrzyni nie jest typowym olejem do przekładni najlepiej zaopatrzyć się w niego w ASO, ceny porównywalne do std olejów dobrych producentów.
5,0
Układ jezdny
Świetnie się prowadzi, pogromca zakrętów :) nie jeździłem Focusem który uchodzi za najlepsze auto pod tym względem w swojej klasie, ale jak dla mnie Civic to na pewno wzór do naśladowania. Zawieszenie z przodu i z tyłu wielowahaczowe = skomplikowane ale generalnie dość trwałe, myślę jednak że trochę głośnie szczególnie na krótkich nierównościach. Komfort na przeciętnym poziomie, samochód jest przyjemnie sprężysty ale wcale nie twardy czego po Hondzie się spodziewałem.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki OK, do tyłu nie najlepiej przez wysoką linię tylnej klapy co jest troszku uciążliwe przy cofaniu, ale to drobiazg.
4,0
Ergonomia
Generalnie jest dobrze, ale brak np kontrolki włączonych świateł mijania co w dzień by się przydało, natomiast nie odpowiada mi obsługa wycieraczek tzn nie załączają się po włączeniu spryskiwaczy, a to już niedopatrzenie (a może oszczędność?)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na normalnym poziomie nie ma nad czym się zachwycać ani na co narzekać, wentylator chodzi dość cicho, klimy nie mam dlatego nie ma też filtra przeciwpyłkowego i do kabiny dostają się latem spore ilości różnego rodzaju paprochów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest wystarczająco dużo miejsca dla przeciętnego kierowcy ja mam 176cm i jest super ale kolega który ma ca 195 na siedzeniu pasażera miał średnio wygodnie. Siedzi się nisko i starszym osobom z tego powodu nie wsiada się wygodnie. Z tyłu miejsca raczej dla 2 osób, dość nisko poprowadzona linia dachu, wysocy nie będą mieli tam zbyt wygodnie.
3,0
Wyciszenie
Jeżeli jeździmy w przedziale do ok 3000 obr jest ok, 4000 i wyżej bywa uciążliwie, ale słyszalne są tylko odgłosy silnika, żadnych świstów powietrza, w kabinie nic nie trzeszczy, nie skrzypi ani nie piszczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę możliwości silnika, wielkość samochodu i jego wiek to spalanie jest na wyjątkowo niskim poziomie, podane wartości dotyczą głownie jazdy mieszanej i w trasie (Polska czasami Niemcy) mało jeżdżę po dużych miastach w ięc w tym temacie nie mam zdania.Ceny części i naprawy są na podobnym poziomie co u konkurencji drogie części to mit, no chyba że kupujemy w ASO ale tam drogo jest dla każdej marki, poza tym oryginalne części są na prawdę najwyższej jakości. Można poszukać dobrych zamienników jeżeli jest taka potrzeba bo rzadko się coś psuje. Polecam warsztaty które specjalizują się w naprawie Hondy bo przeciętni mechanicy nie mają dużego pojęcia o tych samochodach a czasami niektóre naprawy wymagają pewnego wtajemniczenia. Pomocne bywają fora internetowe, liczne i super zorganizowane.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód wart jest wydanych pieniędzy jeśli nie jest oczywiście trefny, za prawidłową eksploatację odwdzięczy się bezawaryjnością. Alternatywa dla Golfa lub Corolli warta zainteresowania. Obecnie ceny nie są już zbyt wygórowane i za ca 11-12tyś można kupić zadbane auto z lat 98-00.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Musiałem oczyścić włączniki oświetlenia kabiny przy otwieraniu drzwi i przesmarować prowadnice oraz poprawić uszczelki w drzwiach (ciężko opuszczały się szyby). Poza tym tylko eksploatacja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek, wymieniłem tylko tuleje metalowo-gumowe tylnego wahacz które czasami padają (tzw cukierki). Niewielka korozja na tylnych nadkolach - typowe i nieuniknione.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Hatchback