Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

david, 15 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest rewelanycjny, pracuje równo i cicho, jednak po 1.4 spodziewałem sie mniejszego spalania
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : cienka blacha, słychać nawet najmniejsze kamyczki
4,0
Całokształt
całokształt oceniam dobrze, gdyby nie za duże spalanie to auto nie miałoby dla mnie wad
Wrażenia
5,0
Silnik
moja Honda to wersja 3D czyli wyprodukowana w Japonii i nie przez przypadek to auto zajmuje czołowe miejsca w rankingach niezawodności, Silnik pracuje równo i cicho nie występują żadne drgania ani szarpnięcia, czasami na wolnych obrotach na biegu jałowym przy włączonej muzyce zastanawiam się czy auto nie zgasło bo jest tak cicho, rewelacja pod tym względem.
4,0
Skrzynia biegów
bez zastrzeżeń, biegi wchodzą płynnie intuicyjnie, jedynie wsteczny jak to w Hondach czasami haczy tak się dzieje przeważnie rano na zimnym silniku, wtedy najlepiej wbić jedynkę i wsteczny wejdzie bez problemu.
5,0
Układ jezdny
prowadzi się znakomicie, to jedna z największych zalet tego samochodu, kierownica bardzo czuła na ruchy, koła reagują błyskawicznie, daje to dużo frajdy z jazdy tym autem, prowadzi się trochę jak gokart.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność do przodu i na boki dobra, to auto ma dość długą maskę i czasem trzeba uważać dojeżdżając do skrzyżowania by nie wysunąć się za bardzo do przodu, widoczność do tyłu gorsza z uwagi na pochyłą szybę z tyłu, kwestia przyzwyczajenia
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu w zasięgu ręki, przyjazny kokpit, jedyne co by mogło być inne to pokrętła zamiast suwaków do ogrzewania.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Honda grzeje jak wściekła nawet w 30stopniowe mrozy można jechać w podkoszulku, mój model ma klimę więc nie pa problemu z wentylacją, chociaż w duże upały mogła by bardziej chłodzić
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
zaskakująco dużo przestrzeni w przodzie, napewno więcej niż w Civicu 7generacji ponieważ 6gen jest szerszy, z tyłu 2 osoby bez problemu podróżują.
3,0
Wyciszenie
tutaj średnio, do 3tys. obr. jest dość cicho na wyższych obrotach słychać rasowy dzwięk silnika, nie jest od dokuczliwy przynajmniej dla mnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to chyba jedyna wada tego auta, spodziewałem się mniejszego spalania jak na 1.4 Jeżdżąc do 3 tys. obr. w jezdzie mieszanej spali mniej więcej 8l benzyny, jednak to autko prawdziwie przyspiesza dopiero powyżej 4 tys. obr a co za tym idzie wzrasta spalanie, przy jezdzie powyżej 4 tys.obr. pali około 13-14 litrów to zdecydowanie za dużo jak na taki mały silnik, kto szuka oszczędności proponuje rozglądać się za silnikiem 1.5 vtec 114KM przy oszczędnej jezdzie spalanie w granicach 5-6l. a osiągi dużo lepsze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Hondy trzymają cenę, w sród silników 1.4 panuje duży wybór, jednak potencjalnym nabywcom proponuje rozglądać się za zadbaną Hondą z silnikiem 1.5 vtec 114KM spalanie dużo mniejsze a przyspieszenie dużo lepsze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic się nie psuje, jedynie dmuchawa na 4biegu trochę buczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
kompletnie nic się nie psuje

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Hatchback