Silnik
: Brak spożywania oleju i dynamika wysokoobrotowego silnika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza na nadkolach z tyłu,
Układ elektryczny
: Kłopot z utrzymaniem wolnych obrotów - czyszczenie silniczka krokowego załatwi sprawę
Zawieszenie
: tuleje wahacza lubią się wybijać na dziurawych drogach
5,0
Całokształt
Auto praktycznie doskonałe, bezawaryjne i przyjazne w użytkowaniu ale żeby nie było za cukierkowo muszę dopisać, że zadowolenie przyniesie jedynie zadbany egzemplarz, który nie widział kowalskiego młota i poważnych dzwonów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje równo i cicho, nie ma kłopotów z odpalaniem i co najważniejsze nie bierze ani grama oleju. Dynamika na dobrym poziomie- 14 sek do 100 km/h i możliwość kręcenia silnika ponad 6 tys obrotów daje nam dobry start nawet z mocniejszymi autami. Prędkość maksymalna jaka udało mi się uzyskać to 180 km/h. Płynne przyśpieszanie od bardzo niskich obrotów - bez szarpnięć i przyduszeń.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze się spisuje, biegi wchodzą płynnie i bez haczenia, wyjątkiem jest bieg wsteczny, który lubi sobie zgrzytnąć ale nie jest to nagminne. Należy pamiętać o wymianie oleju w skrzyni na MTF - czyli oryginalny olej Hondy. Zapewni nam to długotrwałą, bezawaryjną pracę skrzyni biegów. Piąty bieg to właściwie nadbieg i ciężko się rozpędza na nim samochód.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie przeciętne ale nieźle radzi sobie w zakrętach. Słabą stroną są szybko wybijające się tulejki na wahaczu, które lubią sprawiać kłopot - jest to jednak zasługa naszych krajowych dróg pełnych niespodzianek.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu dobra- z miejsca kierowcy widać koniec maski jednak widoczność do tyłu może sprawić kłopot - szeroki słupek z tyłu i ciężko wyczuwalny koniec samochodu sprawia, że cofanie nie jest bardzo przyjemne. Są samochody, w których ta czynność sprawia więcej trudności - civic należy do przeciętniaków.
4,0
Ergonomia
Wszystko poukładane tam gdzie spodziewamy się tego znaleźć - oprócz włącznika wycieraczek, który wymaga przekręcenia. Centralny zamek otwierany tylko z kluczyka (oryginalnie brak siłownika w drzwiach kierowcy)Denerwujący jest fakt iż po zamknięciu drzwi od środka nie można ich otworzyć pociągając za klamkę - z tyłu jest to wybaczalne ze względu na dzieci ale od strony kierowcy takie udogodnienie by się przydało.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie przeciętne, minusem są często parujące szyby i uszkodzenia rezystora dmuchawy co powoduje że nie działają nam poszczególne prędkości wentylatora. Koszt wymiany nie jest duży (100 zł - allegro) W okresie zimowym uzyskanie ciepełka trwa dłużej niż w innych samochodach i do tego nie będzie nam tak gorąco.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód tej wielkości miejsca jest pod dostatkiem. Wyżsi pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho ale nie za cicho. Porównywalnej klasy samochody są moim zdaniem cichsze, Szum wiatru przy większych prędkościach daje się we znaki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia na duży plus - spalanie rzędu 5 litrów na trasie daje się bez problemu uzyskać. Miasto to jakieś 7-8 litrów, ważne jest to, że kręcenie silnika na wysokie obroty nie powoduje zabicia naszego portfela.
4,0
Stosunek jakość/cena
Hondy trzymają swoją wartość i ceny zakupu są dosyć wysokie ale coś za coś, jeśli chcemy mieć samochód w który możemy spokojnie wsiąść i pojechać bez obawy, że się zepsuje to Honda jest bardzo dobrym wyborem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprócz wymiany płynów eksploatacyjnych, klocków i rozrządu zaraz po kupnie w samochodzie nie było nic naprawiane. Jedyną usterką jaką mogę zakwalifikować to podatność nadkoli na rdzę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek, wszystko działa jak w dobrej klasy szwajcarskim zegarku.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW
[l/100km]