Silnik
: Silnik choć to nie \"demon\" do spokojnej jazdy jest idalny,nizawodny i oszczędny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Auto dość sprawne,wmiarę wygodne,niezawodne,oszczędne w eksploatcji jak na swoje 11 lat.Teraz kolej na wymianę na następną Hondę tym razem z dieslem równierz używaną.
Wrażenia
4,0
Silnik
Motor 1.4 jest nieco za słaby do tego auta. Pracuje spokojnie i w miarę cicho do okoł 3000 obr/min potem staje się głośny.Aby jechać dynamicznie trzeba trzymać obroty >3500, wtedy czuć że auto jedzie.Dość dobra elastyczność na 4 i 5 biegu można spokojnie przyspieszać od 40km/h. Po przebiegu nimalże 160000km motor jest suchy i niema wycieków oleju ani płynów ekploatacyjnych. Motor jest zagazowany od 5 lat i na gazie przejechał 57000km bez problemów.Problemy mogą pojawić się przy złej jakości gazu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje lekko bez oporów,biegi wchodzą dość precyzyjnie i niema problemów z wybieraniem i trafianiem w poszczególne biegi.
3,0
Układ jezdny
Jak na Honde mógł by być lepszy.Jest nie zbyt pewny w ciasnych i szybkich zakrętach.Auto jest nisko zawieszone i często jego elementy udeżają w wystające z podłoża przeszkody.Tylne amortyzatory na wybojach i muldach głośno dobijają.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z miejsca kierowcy jest zadowalająca. Lusterka też nie sprawiają kłopotów w obserwacji otoczenia auta.
5,0
Ergonomia
Wszystkojest pod ręką i nie ma problemów z intuicyjną obsługą poszczególnych przycisków i pokręteł.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mój model nie posiada klimy, dla tego też podczs upałów z nawiewów płynie ciepłe powietrze i tródno uzyskać efekt skutecznego chłodzenia. Otwarte szyby powodują przeciągi generując męczący hku.Odparowanie szyb przebieba dość opornie.Zimą ogrzewanie działa skutecznie i szybko nagrewa wnętrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem niskiego wzrostu mimo to pdczas wsiadania i wysiadania czasmi uderzam kolanami w kolume kierownicy lub deskę rozdzielczą.Pasżer z przodu ma wystarczającą ilość miejsca, z tyłu zaś jest trochę ciasno, można poczuć przez oparcie fotela kolana pasażera siedzącego z tyłu na swoich plecach.
3,0
Wyciszenie
W aucie jest cicho do chwili kiedy motor nie przekroczy okło 3000obr/min,potem staje się głośny.Opony przy więkrzych prędkościach też dają znać o sobie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak wspomniałem wcześniej od 5 lat motor jes zagazowany,na gazie przejechał 57000km,śr. spalanie latem gazu wynosi 8 litrów,zimą 9 w porywach do 10 l.Spalanie benzyny latem to 7,5-8l. zimą do 9,5l.Ceny naprw kształtują się na nskim poziomie.Po zakupie używanego auta w 2003r. ,po przebiegu 95000km wmieniłem 4 amortyzatory regenerowane (sprawne do dziś)w cenie z montażem 600zł. 3 lata wstcz wymiana sforzni wachaczy przód oraz mnszet w granicach 400zł,wymiana układu wydechowego 300zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem oto auto jako używane po niżej ówczesnej średniej ceny i uważam stosunek jakości do ceny jako dobry.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wyżej podczs 6 lat eksploatacji wymiana amortyzatorów,sforzni wachaczy,manszet(osłon przegubów),silent bloków,układ wydwchowy,akunulator dwukrotnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było sytuacji kiedy auto odmówiło posłuszeństea po za tym kidy niedługo po zkupie padł akumulator i poczterech latach następny.Obecnie należy wymienić końcówki kierownicze.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW
[l/100km]