Nie jest to auto doskonale bo takich nie ma. Ale na pewno jest mu do idealu brdzo blisko. fantastyczny silnik podparty niesamowitym zawieszeniem no i ponadczasowa linia nadwozia. W aucie siedzi sie niezwykle nisko i prowadzi troche jak gokart, a mamy tynia kanape na 3 osoby lub 2 kulturystow!! Masa plusow i zalet przy nielicznych wadach. Oczywiscie mowimy o wersji 3D. tak swoja droga juz dawno powinna byc osobna kategorai na AC dla 3D. Ogromny minus dla portalu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Honda jest producentem jednych z najlepszych silnikow na swiecie. Udowodnia to produkujac oprocz silnikow samochodowych silniki do lodzi motorowych agregatw pradotworczych araz wielu wielu innych urzadzen. Oceniajac ten silnik trzeba wziasc oczywiscie pod wage ze to 1.4 tak wiec nie jest to rakieta saturn! nie mniej jednak oiagi tego silnika mozna porownywac tylko z silnikami innych marek o pojemnosci 1.6 - 2.0. oczywiscie spotkalem sie na tym forum z opiniami ze brak mu elastycznosci ale to wysokoobrotowe 1.4!! nie moze byc elestaczne bo wtedy technologicznie wyprzedzil by NASA. Silnik sie kreci do ok. 7300rpn a od 4500rpn ma sie wrazenie ze sie wlacza turbina. do 100 przyspiesza o wiele szybciej niz podaje producent. ok. 9.3-9.6 sek. warto tez podkreslic ze osoaga temperature robocza juz po nicaly kilometrze! niesamowity silnik
5,0
Skrzynia biegów
biegi wchodza idealnie. Za miejscem w ktory powinien wskoczyc lewarek nie ma juz takiej \"drugiej\" dziury co w niektorych autach denerwuje. jedyny mankament to upartosc wstecznego ktory nie chce czasami wskoczyc za pierwszym razem. 5 bieg sluzy tylko do obnizenia obrotow silnika. Do niczego wiecej :)
5,0
Układ jezdny
To najwieksza zaleta obok silnika tego auta. jak by sie dalo dalbym 6 z minusem. auto w pelni niezalezne zawieszenie na wszystkich kolach w ukladzie wielowachaczowym ( nie jakas belka skretna jak w VW ). oczywiscie jakis wlasciciel VW z laciami jak z traktora i z podloga pod asfaltem powie ze tez sie nie oderwie od drogi. ale niech przekroczy granice przyczepnosci pozna co to nad lub pod sterownosc. Civic nie zna takiego pojecia.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc dobra. Duze szyby i male slupki. Jedyny minus to brak regulacji fotela w pionie.
5,0
Ergonomia
Honda zawsze miala dobra ergonomie. Nie jest to takie dzielo sztuki jak w autach wloskich (nie mylic z fiatem) ale na wysokim poziomie a juz na pewno bez porownania z autami z Niemiec. te wygladaja jak by je nasz goral z Zakopca w drzewie wystrugal. wszystkie guziki tam gdzie maja byc. jaksc materialow biorac pod uwage segment doskonala.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogromny plus za kratke nawiewu na srodku kokpitu pod szyba (nie dmucha w oczy). Silnik niezwykle szybko sie nagrzewa tak wiec i cieple powietrze leci niemal natychmiast. jedyny minus za parujaca tynia szybe ale jest to efekt tego ze jest scieta jak w coupe przez co auto jest ladnijsze i nie ma tylka jak w golfie gdzie wyglada jak ktos by siekerka ucial. tak wiec nie obnize za to oceny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzen doskonala. Jak na ten segment a Civic 6 jest w B ciezko znalezc konkurenta. dla przykladu audi A3 kolegi ktory zostal sklasyfikowany do C (chcialbym poznac kolesia ktory tego dokonal) jest duzo duzo ciasniejszy w srodku.
4,0
Wyciszenie
Tu nie jest tak dobrze. Jest poprawnie i tylko tyle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu znowu maksymalna nota. Nigdy nie jezdze w jednym cyklu ale w miescie (dom-sklep-dom-dziewczyna-dom)miedzy 7.5 do 9 przy jedzie dynamicznej. jak dla mnie super.
5,0
Stosunek jakość/cena
Japonczycy nie robili drogil aut tylko ich eksport podnosil cene. Wedlug mnie auto jest warte wiecej niz kosztuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mam za krotko auto zeby to ocenic ale wszystcy i tak wiedza. . . to Honda :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mam za krotko auto zeby to ocenic ale wszystcy i tak wiedza. . . to Honda :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW
[l/100km]