Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

Maldonado, 15 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak dla mnie, silnik bardzo elastyczny, oczywiście zależy od wymagań użytkownika. Jak na silnik 1.4, rewelacja. Można autkiem spokojnie jeździć utrzymując biegi do 2000-2500 obr. trzeba uważać przy ruszaniu z pierwszego biegu trzeba go podkręcić bardziej i w tedy zmienić na drugi. Jeżeli przy starcie za krótko pojedziemy na 1 to może wzrosnąć spalanie. Bardziej agresywna jazda. Ten silniczek to uwielbia, oczywiście jest przy tym dużo zabawy trzeba redukować ale... przy sportowej jeździe wystarczy 3 bieg od 70-140km/h w miarę szybko się łyka i wyprzedza oczywiście każdy manewr trzeba odpowiednio zaplanować. Jak dla mnie super jest zabawa redukcje hamowania.. ideał jak na 1.4
4,0
Skrzynia biegów
Po 10l atach taka sama dosłownie biegi można jednym paluszkiem wkładać. Oczywiście wsteczny...
5,0
Układ jezdny
Porównując rocznikowo 99\' do innych aut w tej klasie Uważam że super,kierownica zawsze wraca na swoje miejsce. Układ wspomagania rewelacja. Ma się wrażenie że układ jest za miękki ale to przecież rodzinne auto... a nie sportowe, chociaż silnik może może dać odmienne wrażenie. Może stąd to zakłopotanie.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba pamiętać o zmianie filtrów przeciw pyłkowych, jak to jest nie zaniedbane to nie ma powodów do marudzenia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Wszystko fajnie ale na 5 tym biegu po wyżej 120km/h na długiej trasie warkot silnika zaczyna być męczący. Więcej uwag nie mam
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu taj, trzeba wiedzieć kiedy co wrzucić i przy ilu. Przy sportowej jeździe może wciągnąć 9,3 i nie schodzi z obrotów poniżej 4. Ceny przeglądów to 250 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
hmmm... jedyne co to to że wszystkie gumowe tulejki w zawieszeniu przydało by się wymienić bo już są stare twarde i zaczynają dawać znać o sobie. Kosz wymiany to około 1500zł wszystkich tulejek w zawieszeniu, po wymianie jak to mój mechanik powiedział będzie prawie jak nowa i żadnych odgłosów nie będzie. Ale to raczej do osób wybrednych, pedantów itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważniejszą usterką była wymiana przegubów z mojej winy, gumy się zestarzały i popękały następnie w dostał się piach i je zniszczył. Jeden przegub nie oryginalny to koszt około 250zł. Następnie z mojej winy wymiana kompresora od klimatyzacji zaniedbałem nabijanie jej i kompresor się zatarł. Koszt regenerowanego kompresora to 900zł. Nic więcej w samochodzie nie wymieniałem! opr. klocków, olejów i płynów. W ciągu 10 lat koszty usterek kosztowały mnie 1,400 zł + robocizna.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Hatchback