Honda to dobre auto, ale to tylko rzecz martwa. Żeby była w stu procentach bezawaryjna trzeba o nią dbać, tzn. lać dobry olej, wymieniać filtry...po prostu serwisować a może się odwdzięczyć bezawaryjną jazdą osiągając przebiegi rzędu 500tyś km (znam taki przypadek).
P.S. trzeba pamiętać o regulacji zaworów co 40 tyś km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cóż mogę powiedzieć...po prostu super! Jak na 90 konisi z 1.4 litra to nieźle. Wiadomo żeby pojeździć trzeba wkręcić na obroty. Nieduża masa pozwala jednak sprawnie przyśpieszać i wyprzedzać. Przy tym jak jeździsz spokojnie jest cichy, jak depniesz ma ciekawy, nie napastliwy dźwięk. Podstawowa jednostka powinna wystarczyć większości użytkowników...jak chcesz wrażeń kup sobie VTI.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak najbardziej poprawna. Jak silnik zimny jest wsteczny zawsze musi wejść na dwa razy. Ale to standard u większości japończyków. Oprócz tego precyzja, każdy bieg wchodzi ładnie...poprostu wiesz że go wrzuciłeś.
5,0
Układ jezdny
Wydaje się że poprzez dość sztywne zestrojenie i niskie zawieszenie Civiczka jest raczej twarda. Zdziwiłem się kiedy jadąc po nierównościach zauważyłem że autko dzielnie je \"wybiera\" i nie rzuca jak typowe sportowe auto. Kompromis między twardością a wygodą jazdy jest dla mnie idealny. W zakręty też można wchodzić z większą prędkością bez obawy że nami zarzuci.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze widać maskę przednią...ale ja mam 185cm wzrostu więc ogarniam wzrokiem świat z wyższej perspektywy. Widok do tyłu też jest wporządku.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Honda w zimie szybko się nagrzewa więc i szybko robiło się ciepło w kabinie...jedyna rzecz jaka mnie zawsze wkurzała to te suwaczki od regulacji wiatraka i ogrzewania...ale cóż..gusta i guściki.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dla kierowcy i pasażera nawet sporo miejsca. A i z tyłu nie trzeba siedzieć w kucki. Ogólnie podróżując w 3, 4 osoby wszyscy mieściliśmy się bez problemów.
4,0
Wyciszenie
Tak jak już wcześniej wspomniałem...wyciszenie niezłe...drzeć się do siebie należy dopiero po przekroczeniu 180km/h ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zawsze uważałem że japońskie auta są oszczędne...ale dopiero posiadając Civica przekonałem się na własnej skórze że samochodzik jest oszczędny w eksploatacji. Nie dość że pali niewiele jak na tę pojemność i swoje 90 koni to i przeglądy i wymiany części w serwisach(nawet ASO) nie są drogie. Przytoczę tu jeden argument - za wymianę rozrządu kompletnego oraz tarcz hamulcowych brembo i klocuszków ferodo w ASO zapłaciłem 1250 zł w Hondzie Auto-Witolin(części i robocizna).Więc ogólnie jest wporządku. Co do palności: trasa min. 5.5 l na 100km, miasto w korkach, zima, - 20 stopni 8.5 - 9 l na 100km. Średnio 7 litrów. NIE ZAKŁADAJCIE GAZU!!! Pasuje on do Hondy jak pięść do oka!
5,0
Stosunek jakość/cena
Tylko przeglądy...w zawieszeniu po 10 latach nic nie wymienione... Blacha jeszcze zdrowa...silnik jak to piszą niektórzy IGŁA...Polecam orginalną japońską Honde Civic 3 drzwi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIC...tylko lać do baku i jeździć oraz znać dobry serwis co zadba jak o swoje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.W.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW
[l/100km]