Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

Mzungu86@gmail.com, 16 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : myślałem, że będzie niemiłosiernie twardy a okazało się, że jest miękki.
4,0
Całokształt
Dobry samochód dla kowalskiego,niema wielu wad ale też zalety nie oszałamiają jednak wrażenie ogólne jest z pewnością na duży plus, nie rajdówka dla jakiegoś napaleńca ale tez nie ospały dla jakiegoś dziadka, ponadprzeciętna niezawodność, wygodny, sylwetka mimo lat z powodzeniem może się podobać, nie traci szybko na wartości. Warto się jedna zastanowić przed zakupem bo za niewiele więcej można mieć VW golfa4 lub Astrę2 trzeba się jednak liczyć z tym, że trafić dobrego golfa bądź Astrę to mniej więcej tak jak znaleźć igłę w stogu siana, ja wolałem pewną hondę niż niepewnego golfa lub astrę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zapala bez najmniejszego zająknięcia zawsze od pierwszego razu, odgłos pracy jest przyjemny dla ucha, na początku podczas przyspieszania sprawiał wrażenie jakby posiadał turbo:). Szybko osiąga temperaturę roboczą(mniej więcej po jednym, dwóch kilometrach).Standardowo z niskich obrotów nie przyśpiesza rewelacyjnie ale za to powyżej 3,4 tys obr. znowu ma się złudzenie jakby posiadał turbo:)w górach z pełnym obciążeniem dawał rade lecz było widać sporą różnice gdy jeżdżę sam. Nie jest to rakieta bo jest wiele bardziej elastyczniejszych i żwawszych silników lecz wątpię aby jakiś z tej pojemności oferował więcej.
4,0
Skrzynia biegów
gdyby nie wsteczny który często haczy byłoby doskonale, czasem nie można szybko wrzucić 2 przez co przyspieszenie może wypaść gorzej.
4,0
Układ jezdny
precyzyjny, nie mogę mu wiele zarzucić
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko widać elegancko, jednak dodatkowe światło stop które jest na dole tylnej szyby trochę ogranicza widoczność gdy patrzymy w lusterko, w kolejnych latach produkcji honda przeniosła dodatkowe światło stop na górną krawędź szyby co z pewnością wyeliminowało problem.
4,0
Ergonomia
Samochód jest poręczny, obsługa raczej intuicyjna od pierwszego razu, to zasługa niezbyt skomplikowanego wnętrza, deska jest prosta ale z całą pewnością może się podobać
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie jest dobrze, odparowanie szyb jest długie i nie przynosi oczekiwanych rezultatów może to zasługa filtrów które się szybko zanieczyszczają. Ogrzewanie wnętrza zima tez nie jest super szybkie ale do przyjęcia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wystarczająco, pasażerowie tez nie narzekają, zatem 4 osoby nie przekraczające 185 cm śmiało się zmieszczą, uwaga nad głowami pasażerów tylnych siedzeń nie jest dużo miejsca.
3,0
Wyciszenie
Z całym szacunkiem dla jakości wydobywającego się dźwięku z pod maski który jest miły dla ucha powinno być stanowczo ciszej wewnątrz.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dobrze ale spodziewać się można mniejszego spalanie poprzedni opel kadett 1.6 spalał trochę mniej, generalnie w mieście na krótkich odcinkach spalanie oscyluje w granicach 8 - 8.5l100 przy oszczędnej jeździe, w trasie w górach przy pełnym obciążeniu i częstej jeździe na 4 i 3 biegu spalił 5.8 l100.pyzatym zimą spalanie rośnie o około 1.5l100km w mieście. podłączenie pod komputer w serwisie hondy kosztuje 100zl, wymiana świec 100zl regulacja zaworów 100zł. dostępność. zamienników bardzo dobra jak i mechaników
3,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem za 16 tyś auto w niemalże idealnym stanie z wiadomego źródła, samochód był od początku użytkowany w jednej rodzinie i to był główny argument dla którego go kupiłem, gdyż chciałem astrę 2 bądź golfa 4 które są niewątpliwie lepsze(ale też i droższe w momencie zakupu mojej hondy o około 4tys) jednak znaleźć egzemplarz astry bądź golfa w takim stanie jak moja honda jest moim zdaniem niemożliwe.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przełącznik intensywności dmuchawy nie działa w pozycji 1 i 2. pod kołem kierownicy "poci" się uszczelniacz od sprzęgła. Standardowo rdza na tylnych nadkolach, niby niewiele ale myślałem, że po zakupie długo nic nie będę musiał ingerować:/
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co ok, nie musiałem nawet myśleć o przerywaniu jazdy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
8,0
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Hatchback