Silnik
: Silnik jest nie do zajechania... 12lat... 246tys przebiegu... kreci sie do 6000... i nie widac sladu zuzycia...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: nadkola, progi moze lapac rdza, blacha i lakier nie jest atutem
5,0
Całokształt
Jezdze staruszka juz 5lat... wczesniej przez 7lat jezdzil nia moj ojciec i powiem jedno:
"tak powstaja legendy o niezawodnosci"
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik moze nie jest zbyt elastyczny, moze nie jest zbyt kulturalny (patrz wyciszenie)... ale taki ma byc... jest to wysoko obrotowa jednostka, ktora lubi obroty powyzej 4000rpm, wtedy nabiera wigoru, a samo spalanie u mnie drastycznie wtedy nie wzrasta...
Ogolnie lubie dzwiek silnika i sposob w jaki wchodzi na obroty... Samo przyspieszenie tez mnie zadowala, stad taka a nie inna ocena... No i kto by przypuszczal ze tak meczona jednostka bedzie niezawodna przez 12lat...
5,0
Skrzynia biegów
Dzwignia zmiany biegow to dla mnie ideal... no moze z malym minusem za bieg wsteczny, bo raz na jakis czas zebatka zatrzyma sie w takim punkcie ze dopiero po chwili wchodzi wsteczny...
Wyrazny opor na dzwigni, ale mechanizm precyzyjny i mimo 12lat zadnych problemow...
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie twarde, auto dosc nisko osadzone, dzieki temu swietnie trzyma sie drogi...
nie lubie "bujanych" aut, wiec trafia w moj gust...
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki ideał... niestety do tyłu nie da się manewrować bez uzycia bocznych lusterek...
4,0
Ergonomia
Wygoda na miejscu kierowcy i przedniego pasażera na 5 z plusem... idealnie wyprofilowane fotele... nie ma wady wiekszosci japonczykow i koreanczykow czyli krotkich siedzisk... co dla czlowieka o wzroscie 190cm jest bardzo wazne...
jeden pkt odjalem za: brak uchwytow na napoje i troche po macoszemu potraktowanie pasazerow z tylu, czyt. brak schowkow, no i brak regulacji siedzen w pionie co mojej zonie (170cm) troszke przeszkadza (lubi siedziec wyzej)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam AC, wiec oceniam funkcjonalnie to co jest...
Wentylacja działa sprawnie, brak większych awarii, u mnie jedyny serwis to wymiana żaróweczek pod pokrętłami i wymiany filtra...
Ogrzewanie super... 30-40s od odpalenia silnika z wentylacji leci cieple powietrze... w zimie niezawodna...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak już pisałem przy ergonomii, dla mnie ideal... nie ma problemow nawet dla wysokich ludzi...
3,0
Wyciszenie
Niestety pow. 4000rpm rozmowa wewnatrz powoli staje sie uciazliwa...
Taki silnik i takie wyciszenie... to nie jest limuzyna i to slychac...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pomimo tego ze pomieszkuje w miescie nalezacym do scislej czolowki zakorkowanych lokalizacji czyli grodzie Kraka i do tego codziennie robie po nim 50-100km i to jezdzac przez Wisle Pln-Pld (kto jezdzi ten wie, co to znaczy zbyt mala ilosc mostow) nie przekraczam srednim spalaniem 8,5l benzyny na 100km... jak wyrwe sie z tego piekla, to nja trasie mam 6l/100km przy jezdzie ekonomicznej (czyt. do 3000rpm i do 120km/h) oraz ok.7l/100km przy jezdzie na maxa (Krakow-Lodz w 2h w nocy)...
4,0
Stosunek jakość/cena
Na tamten czas (1996) samochod ten kosztowal niewiele wiecej (ok. 5-7%) niz odpowiedni Opel Astra i Renault 19, tylko że ten model Hondy był nowy na rynku... Renault 19 sprzedalo sie w latach 95-96 prawie tyle samo co tych Civic'ow... ja sie pytam teraz gdzie one sa? a Hond jak mrowkow... ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No przy 12letnim aucie nie ma co sie spodziewac braku napraw serwisowych...
Ale na 100% nie mozna wskazac elementu ktory by sie zuzywal nadmiernie, lub irytowal swoja zawodnoscia...
Dla mnie wydech, czy zuzycie zawieszenia czy nadwozia to standardowa odpowiedz na wiek uzytkowanego auta...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik, skrzynia, uklad kierowniczy prawie jak igla...ani jednej najmniejszej awarii...
Co do pozostalych elementow to zwykle usterki eksploatacyjne...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW
[l/100km]