Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

Ścibi, 16 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 166 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Załozyłem do swojego opony 195/50/15 i prowadzenie w zakrętach jest bardzo pewne... nie ma się czego obawiać... czasami cierpi na tym komfort jazdy... ale to przecież nie o to chodzi :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdzewiejące tylne nadkola
Silnik : żeby dośc szybko sie przemieszczać trzeba trzymać obroty a to wiąże się z wiekszym spalaniem.
4,0
Całokształt
W dalszym ciągu samochód może się podobać... dośc dobrze zrobiony i w miarę niezawodny poza tym, że trzeba pamiętać o tylnych nadkolach które nie są za bardzo zabezpieczone i rdzewieją. Prowadzi się fajnie jest cicho i jak ktoś umie i chce jeździć ekonomicznie nie ma tragedii na stacjach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kręcenie go daje wiele frajdy, samochód sam prowokuje do dynamicznej jazdy... ale jak się jedzie w okolicach 2100 2200 obrotów jest cicho i przyjemnie,
4,0
Skrzynia biegów
Jak to w Hondach... czasami wsteczny nie wchodzi za pierwszym razem, poza tym ok.
4,0
Układ jezdny
195/50/15 daje sporo pewności w zakrętach połączeniu z typowo hondowskim zawieszeniem daje rade... nie polecam forsowania krawężników i jazdy po lesie bo jest za niski... ale o to chodzi :)
Komfort
4,0
Widoczność
Może czasami przednie słupki zasłaniają odrobinkę... ale nie jest tragicznie... da rade jechać :)
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką poza elektryką prawej szyby przy ręcznym... to to chyba tylko Japończyk mógł wymyślić...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie jest extra... nawet przy sporych mrozach jeżdżę w koszulce, grzeje się też w nim dość sprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No nie jest to Accord ale po złożeniu siedzeń euro paleta wchodzi więc źle nie jest. z Tyłu spokojnie jedzie 2 osoby. z przodu również wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach (120-140 km/h) poza tym w moim przy ok 80-90 km/h zaczyna coś wkurzająco świszczeć przy uszczelkach okien, ale wystarczy delikatnie opuścić szybę i można jechać dalej w spokoju (w serwisie Hondy uszczelki kosztują ok 350 zł za sztukę...)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kręcąc go do 5 000 - 6 000 obrotów pali naście litrów. ale jadąc do 2 700 - 3 000 obrotów w mieście na 195/50/15 spokojnie 8,5 -9 l gazu natomiast na trasie ok 7 gazu...
4,0
Stosunek jakość/cena
Ni jest źle... ale zawsze można by było coś poprawić :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie odpalił 2 razy, kiedy umarła cewka zapłonowa i świece umarły. poza tym śmiga
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na naszych drogach tylne zawieszenie dokonało żywota - naprawa z ustawieniem pełnej geometrii i nowe opony to wydatek ok 1 000 zł

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
8,0
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Hatchback