Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

grzezzz, 16 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 124 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : miodzio
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza na tylnych nadkolach
5,0
Całokształt
z samochodem jak z kobietą, jak zapomnisz o urodzinach (wymianie oleju) nic się właściwie nie stanie, jak zapomnisz o dniu kobiet (wymienić filtry) też właściwie nic, ale jak zapomnisz o rocznicy ślubu (wymianie rozrządu) to się licz z tym że zamieni cię na lepszy model (odmówi posłuszeństwa) jednym zdaniem - jak o nie dbasz to i dobre masz :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik hm no cóż: po zakupie nie szalałem nim bo najpierw chciałem wymienić to co trzeba żeby nie było nieprzyjemnej wpadki więc kręciłem go max 4000 o/min żadna rewelka ot tak sobie przyspiesza ale za to mało pali - 6-6,5l na 100 w cyklu mieszanym, Wymieniłem kompletny rozrząd i ....... no właśnie za to kochamy japończyki, cała zabawa zaczyna się po tych 4000 to autko po prostu zaczyna jechać i tak jedzie jedzie i jedzie do 7200 fajne uczucie, może komuś hałas przeszkadzać ale nie mnie dla wprawnego ucha wyczuwalny jest jakby świst tak jakby się turbina włączała hehe fajna sprawa, przy takiej jeździe pali trochę więcej ale czy tylko przez to?? (zima) elastyka - 60 na 5 żaden problem, zrobiłem 4000 km ani grama oleju (syntetyk 10W40)
4,0
Skrzynia biegów
biegi do przodu wchodzą bez problemu może poza 5 ale to pewnie przyzwyczajenie od seicento którym jeździłem wcześniej po prostu biorę za duży zamach lewarkiem a tu skok duuuużo mniejszy no i się haczy :) wsteczny hm to chyba wszyscy mają ale przynajmniej jak hrupnie to wiadomo że wszedł:))) biegi 2 i 3 rewelka aż się chce cisnąć do dechy 5 na spokojną jazdę po trasie.
5,0
Układ jezdny
ukł. kierowniczy - wspomaganie ok ani za słabe ani za mocne, precyzja jak najbardziej w porządku, z parkowaniem żaden problem, promień skrętu ok, zawieszenie wielowachaczowe ani za twarde ani za miękkie ładnie wybiera dziury i inne nierówności, prowadzi się pewnie jak po sznurku, jakość wykonania bez zarzutu powiem tylko że sprawność fabrycznych amorków po 120000 przebiegu wynosi 75%, żadnych stuków i pukania
Komfort
4,0
Widoczność
przód ok, boki ok, tył niektórzy narzekają a żeby obalić ich narzekania powiem tylko tyle że moja dziewczyna robiła teraz prawko i uczyłem ją jazdy na placu hondą łuk i koperta to pestka ani razu nie zrzuciła palików, ja parkuje w garażu tyłem a mam od lusterek po 10cm do drzwi i wchodzę bez problemu - tylko 4+ bo są duże słupki z przodu i zasłaniają widoczność
5,0
Ergonomia
wszystko jest tam gdzie być powinno i tak jak ma być zrobione, żadnych zbędnych bajerów tylko to co potrzeba, el szyby lusterka, klima, nawiewy, i o to chodzi
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
No to chyba jedyna przeciętna rzecz w tym samochodzie wentylacja się musi dobrze napracować żeby odparować boczne szybki z przednią raczej nie ma problemu, silnik po 2 km jest już nagrzany, klima chodzi a jak z wydajnością nie miałem jeszcze okazji sprawdzać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 180 cm wzrostu i nie odsuwam do samego końca siedzenia a jak usiądę z tyłu za kierowcą to jeszcze mam spory zapas na kolana, siedzenia przyjemne w miarę trzymają na boki siedzi się w nich raczej wygodnie choć siedziska mogły by być raczej dłuższe :)
4,0
Wyciszenie
wyciszenie to zależy jak i przez kogo jest samochód użytkowany, jeśli chodzi o obroty do 3000 nie słychać nic potem zaczyna dawać znać o sobie silnik ale ja ten dźwięk bardzo lubię :) może jestem nieobiektywny ale cóż, przekładając na prędkości do 100 na 5 jedzie się komfortowo w ciszy potem oprócz silnika dochodzą jeszcze szumy powietrza,
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to zależy jak autko traktować ale min 5.5 w trasie max 8 przy ostrej jeździe w mieście :) ceny serwisu hm no cóż jak każdy wie wysokie ja mam znajomego mechanika ostatnio robiłem kompletny rozrząd na japońskich częściach (pasek mitsuboshi, rolka koyo, pompa gmb, świece ngk) 570 z robocizną czy to dużo?? chyba nie
4,0
Stosunek jakość/cena
drogie w zakupie, jeśli zadbane i dobrze dozorowane tanie w utrzymaniu pod warunkiem że samemu się szuka części i ma się swojego mechanika i wszystko robi na czas :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po zakupie od razu akumulator, rozrząd, światło stopu tył, jedna żarówka h4 ale to było wiadome od razu, poza tym lać i jechać
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
rdza na tylnych nadkolach - przeczytałem opinie i wszyscy na to narzekają - sprawdziłem i swoje jeszcze nie widać na wierzchu ale pod lakierem coś się dziać zaczyna poza tym ok

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Hatchback