Samochód wymaga minimalnych nakładów finansowych w utrzymaniu. Niezawodny silnik. Do miasta idealny, na trasie się dławi ale czego się spodziewać po 22letnim aucie. Niska pozycja za kierownicą, fatalne wygłuszenie, kiepskie zawieszenie - czuć każdą wyrwę, dziurę, krawężnik.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodny. Mechanik skomentował że gdyby każde auto miało taki silnik to nie miał by co robić...
3,0
Skrzynia biegów
W ciągu 6,5 lat wymieniany 2x olej w skrzyni. Wymiany poprawiły płynność zmieniania przełożenia ale tylko na chwilę. Ogólnie nie jest źle ale do ideału brakuje. Wsteczny wchodzi za 2 razem.
3,0
Układ jezdny
Wymieniane były przeguby zewnętrzne. W ostatnim czasie auto potrafi znosić delikatnie na jedną stronę przy centralnym położeniu kierownicy. Poza tym ok, nie ma problemów.
4,0
Karoseria
Auto stoi pod chmurką więc 22letni lakier już swoje widział. Miejscami puchnie, cała maska i dach posiekane w drobne czarne dziury. Jeżeli jednak chodzi o korozję to egzemplarz jest idealny. Mam japońskie blachy i nie ma ani grama rdzy ani na nadkolach ani na podwoziu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest OK chociaż niska pozycja czasem utrudnia parkowanie przodem
5,0
Ergonomia
Nic nie przeszkadza wszystko w zasięgu rąk bez gimnastyki
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima nawet po świeżym nabiciu działa tylko strefowo, tzn nie da rady schłodzić całego auta i utrzymać ludzkiej do życia temperatury w całym aucie w środku lata nawet na max. poziomie działania (głośność odrzutowca). Ogrzewanie w zimie ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przednie fotele są bardzo wygodne, kubełkowy kształt. Na dłuższą jazdę plecy naprawdę czują się komfortowo. Wpada się w środek i fotel dobrze trzyma tułów. Tylna kanapa ciasna mało miejsca pod nogami nad głową i po bokach. No ale ja tam nie jeżdżę...
2,0
Wyciszenie
Tragedia, Powyżej 110 km/h moc ucieka i wszystko wibruje łącznie z kierownicą. Głośność taka że trzeba krzyczeć rozmawiając przez telefon. Do 70 km/h jest przyzwoicie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oprócz drobiazgów (poniżej) nic nie trzeba w tym aucie robić. Standardowo tylko olej żarówki i pióra wycieraczek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z racji wieku samochód kosztuje śmieszne kwoty
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 6,5 roku wymieniane przeguby zewnętrzne - koszt 200 zł/parę + robocizna, kable od zapłonu - koszt 150 zł z robocizną i końcówka tłumika koszt 100 zł z robocizną. I to tyle
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnej kryzysowej sytuacji ani poważnych napraw także 5/5
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]