Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

mattis, 11 lat temu
Silnik 1.4 i 75KM 55kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 244 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Mój szczegółowy opis znajduje się w blokach odnoszących się do poszczególnych kategorii, ale jako całokształt mogę napisać, że auto na 5 - idealne jako pierwsze auto dla młodego kierowcy oraz jako drugie auto w rodzinie. Bezawaryjne i niezawodne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik D14Z1 bez zarzutu i awarii, odblokowany z 75 na 90 KM łapie drugi oddech powyżej 4 tys obr/min i ładnie ciągnie do 7 tys. Nie jest to demon prędkości, ale do miasta w zupełności wystarcza.
4,0
Skrzynia biegów
Wiecznie haczący wsteczny, który podobno jest wadą fabryczną. Poza tym raczej bez zarzutu, lekko wchodzące biegi o długich przełożeniach - szczególnie 2 (do 100 km/h) i 3 (do 140 km/h)
4,0
Układ jezdny
Auto z uwagi na szeroki rozstaw kół dobrze trzyma się drogi w zakrętach, niestety przy większej prędkości na trasie wyraźnie odczuwalne podmuchy wiatru powodują mały dyskomfort. Ale to zdarza się i w większych autach, także wybaczam.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność dookoła samochodu.
4,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przycisków i włączników raczej intuicyjne. Regulacja fotela kierowcy pomimo dwóch płaszczyzn, zapewnia znalezienie jakiejś tam w miarę wygodnej pozycji, ale po przejechaniu 300-400km trudno znaleźć jakieś alternatywne - wygodne ustawienie. Minus za brak komputera pokładowego.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj niestety przeciętnie, mało wydajna klimatyzacja i ogrzewanie w zimie. Przy temperaturze poniżej 5 st. C dmuchawa musi chodzić na 2 lub 3 biegu, żeby ogrzewanie było odczuwalne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z tyłu pomimo 3-drzwiowego nadwozia. Autko pojemne jak na swoje gabaryty.
3,0
Wyciszenie
Pomimo, że auto po liftingu i wyciszenie podobno było poprawione względem poprzedniej wersji, to jednak nadal przeciętnie. Silnik dość głośno słyszalny powyżej 120 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na autko z dobrymi osiągami średnie spalanie w granicach 6,5-7 l uważam za doskonałe. Najniżej na trasie udało mi się zejść do 5 l/100 km. Najwięcej w mieście przy mocno dynamicznej jeździe 9 l/100 km Przykładowe ceny napraw - wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody - 500 zł (części + robocizna), łożysko przód - 250 zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic co mogłoby irytować. Raczej typowo eksploatacyjne części, żarówki, itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych zaskakujących usterek. Auto można śmiało powiedzieć niezawodne.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
7,5
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Hatchback