Mój szczegółowy opis znajduje się w blokach odnoszących się do poszczególnych kategorii, ale jako całokształt mogę napisać, że auto na 5 - idealne jako pierwsze auto dla młodego kierowcy oraz jako drugie auto w rodzinie. Bezawaryjne i niezawodne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik D14Z1 bez zarzutu i awarii, odblokowany z 75 na 90 KM łapie drugi oddech powyżej 4 tys obr/min i ładnie ciągnie do 7 tys. Nie jest to demon prędkości, ale do miasta w zupełności wystarcza.
4,0
Skrzynia biegów
Wiecznie haczący wsteczny, który podobno jest wadą fabryczną. Poza tym raczej bez zarzutu, lekko wchodzące biegi o długich przełożeniach - szczególnie 2 (do 100 km/h) i 3 (do 140 km/h)
4,0
Układ jezdny
Auto z uwagi na szeroki rozstaw kół dobrze trzyma się drogi w zakrętach, niestety przy większej prędkości na trasie wyraźnie odczuwalne podmuchy wiatru powodują mały dyskomfort. Ale to zdarza się i w większych autach, także wybaczam.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność dookoła samochodu.
4,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przycisków i włączników raczej intuicyjne. Regulacja fotela kierowcy pomimo dwóch płaszczyzn, zapewnia znalezienie jakiejś tam w miarę wygodnej pozycji, ale po przejechaniu 300-400km trudno znaleźć jakieś alternatywne - wygodne ustawienie. Minus za brak komputera pokładowego.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj niestety przeciętnie, mało wydajna klimatyzacja i ogrzewanie w zimie. Przy temperaturze poniżej 5 st. C dmuchawa musi chodzić na 2 lub 3 biegu, żeby ogrzewanie było odczuwalne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z tyłu pomimo 3-drzwiowego nadwozia. Autko pojemne jak na swoje gabaryty.
3,0
Wyciszenie
Pomimo, że auto po liftingu i wyciszenie podobno było poprawione względem poprzedniej wersji, to jednak nadal przeciętnie. Silnik dość głośno słyszalny powyżej 120 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na autko z dobrymi osiągami średnie spalanie w granicach 6,5-7 l uważam za doskonałe. Najniżej na trasie udało mi się zejść do 5 l/100 km. Najwięcej w mieście przy mocno dynamicznej jeździe 9 l/100 km
Przykładowe ceny napraw - wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody - 500 zł (części + robocizna), łożysko przód - 250 zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic co mogłoby irytować. Raczej typowo eksploatacyjne części, żarówki, itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych zaskakujących usterek. Auto można śmiało powiedzieć niezawodne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]