Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

Kamikaze, 14 lat temu
Silnik 1.4 i 75KM 55kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie nie na polskie drogi, zbyt szybko się zużywa.
Karoseria : Niestety rdza łapie szybko tylne nadkola.
4,0
Całokształt
Po roku użytkowania mojego pierwszego samochodu mogę śmiało powiedzieć, że był to dobry wybór. Po przejechaniu 20 tyś kilometrów nigdy nie miałem sytuacji awaryjnej. Wprawdzie zdarzają mi się często niemiłe historie raz trzeba amortyzatory wymienić, a to tłumik środkowy pęknie, a to wskaźnik temperatury silnika nie pokazuje tego co trzeba nawet po wymianie termostatu. Reasumując jednak więcej było dobrego niż złego. Warto również pamiętać, że samochód nie wyjechał miesiąc temu z fabryki tylko ma już dobre 15 lat.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.4i posiadający 75/90 KM jest rozwiązaniem jak najbardziej godnym polecenia. Wprawdzie moja 5 drzwiowa wersja Hatchbacka nie zostawia na każdych światłach wszystkich w tyle, jednak nie tego oczekiwałem od samochodu. Osobiście jestem typem kierowcy, który stara się jeździć możliwie ekonomicznie gdzie na zegarze widnieje po 2000 - 3000 obrotów dla poszczególnych biegów. W przypadku jednak gdy konieczny jest nagły \"zryw\" trzeci bieg od 4000 obrotów wzwyż potrafi wgnieść w fotel. Troche tylko brakuje mocy kiedy przyjdzie pokonać wykątkowo stromy podjazd, dopiero porządne wkręcenie na obroty pozwala cieszyć się jazdą pod górkę. Co do samej pracy silnika po przejechaniu ponad 20 tysięcy kilometrów nie mam żadnych zastrzeżeń. Silnik to jedna z najmocniejszych stron tego pojazdu! Silnik pracuje równo, obroty na jałowym biegu tylko na zimnym silniku raz na jakiś czas potrafią spaść.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje równie dobrze. Bieg umożliwiający cofanie jak wszyscy komentują wchodzi wprawdzie z oporami ale bardzo szybko można załapać co robić aby nie było tego problemu. A wystarczy nie zmieniać momentalnie z biegu na wsteczny tylko puścić na luz odczekać sekundę i wtedy załączyć wsteczny bieg. Pozostałe biegi można zmieniać jednym palcem.
3,0
Układ jezdny
Niestety zawieszenie moim zdaniem to jedna z najsłabszych stron samochodu. Polskie drogi nie pozwalają cieszyć się bezstresowym użytkowaniem pojazdu. Dlatego też mam już za sobą wymianę przednich amortyzatorów i sworzni a w kolejce czekają wahacze. Niby normalne zużywanie się części jednak jak na mój gust trochę za częste. A może ja mam takiego pecha? Pojazd sam w sobie prowadzi się bardzo pewnie, można bez obaw wchodzić w ostrzejsze zakręty (oczywiście z rozsądną prędkością) bez obaw, że wyląduje się w rowie.
Komfort
5,0
Widoczność
Przyzwyczaiłem się do tego pojazdu dlatego też nie mogę mieć żadnych zastrzeżeń co do widoczności. Zarówno z przodu jak i z tyłu nic nie przeszkadza i bez obaw można parkować nawet w ciasne miejsca. Dodatkowo w przypadku odpowiedniego ułożenia bocznych lusterek nie ma mowy żeby coś zaskoczyło nas z boku. Jest to jednak moja opinia jako osoby która już jakiś czas prowadzi
5,0
Ergonomia
Samochód posiada bardzo proste wnętrze, którego funkcjonalność bardzo szybko można opanować. Przez co podczas jazdy bez odrywania wzroku od drogami można operować przełącznikami. Przełączniki to migacze, światła, wycieraczki, nawiew, awaryjne. Do jazdy nić innego się nie przydaje.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj rewelacji nie ma ale źle też nie jest. Sam nawiew może nie chłodzi znakomicie w lecie a w zimie nie grzeje rewelacyjnie ale jest jak najbardziej znośnie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W mojej 5 drzwiowej hondzie nie można narzekać na ciasnotę. Kierowca około 180 cm wzrostu, miejsca ma pod dostatkiem. Pasażerowie też nigdy się nie skarżyli.
4,0
Wyciszenie
Podczas jazdy przy 2 tyś obrotów niezależnie od biegu, silnik tylko cichutko pomrukuje. Wyższe obroty da się jednak słyszeć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie niezłe choć mogło być lepsze. Samochodem głównie poruszam się po mieście gdzie średnio spala 8litrów. W trasie spalanie schodzi do 6 litrów. Co do ceny przeglądów i napraw, usługi te przeważnie nie są cenowo bardzo wygórowane. Obecnie po naszych drogach jeździ bardzo dużo CIVICów 6stej generacji dlatego z zamiennikami nie powinno być problemów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pojazd zakupiłem za około 7,5 tyś w tej cenie i jest wart tej kwoty.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spalająca się często żarówka oraz problem ze wskaźnikiem temperatury silnika...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Moim zdanie do poważniejszych usterek można zaliczyć: konieczność wymiany amortyzatorów przednich, wymiana sworzni/wahaczy + pęknięty tłumik środkowy. Dodatkowo modelom tym zdarza się pęknięcia na szybie w prawym dolnym roku, ja również tego doświadczyłem co skutkowało wymianą szyby przedniej. Szczególnie na tylnych nadkolach pojazd łapie korozje która potrafi zrobić wielkie spustoszenie w karoserii. Jednak wszystkie te usterki nie unieruchomiły pojazdu. Pod tym względem nigdy nie zawiodłem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
7,5
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Hatchback