Karoseria
: Tylny blotnik czasem wymaga spasowania.
5,0
Całokształt
Im dluzej jezdze tym autem, tym wiecej mam z niego przyjemnosci. Tak w skrocie opisalbym Honde Civic. Dodatkowo sylwetka Coupe dodaje jej sporo uroku. Szybko stalem sie fanem japonskich marek.
Wersja Coupe nadaje sie raczej dla 2 osob, niz dla czterosobowej rodziny. Praktycznosc sila rzeczy ustepuje tu przyjemnosci i wrazeniom z jazdy oraz estetyce.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na wysokich obrotach Honda pokazuje pazury.
W miescie w zupelnosci wystarcza jej mocy, a w trasie nie brakuje elastycznosci - nawet na piatce! W swojej klasie rzadzi.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia porzadna, miekka, nie wymaga szarpania. Minus za wsteczny bieg, ktory w tak wielu \"Japoncach\" jest oporny. Sprzeglo \"bierze\" nisko, co ulatwia dynamiczna jazde, gdyz auto podczas przyspieszania rwie sie do przodu.
5,0
Układ jezdny
Podobnie jak silnik brak tutaj wad. Civic bardzo dobrze trzyma sie drogi. Bardzo dobre wspomaganie, dzieki stosunkowo twardemu oraz niskiemu seryjnemu zawieszeniu na zakretach mozna czuc sie bezpiecznie. Symboliczny minus za obwod skretu, ktory moglby byc troche lepszy.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i tylu widac wszystko i zawsze. Siedzi sie tu stosunkowo nisko, ale nie stanowi to wiekszego problemu. Ewentualny minus za brak tylnej wycieraczki, ale to tez kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Ponadczasowa linia Coupe - trudno znalezc model w tej wersji nadwozia, ktory nie imponuje stylem. Jest to zapewne auto mniej praktyczne niz hatchback czy kombi, ale rowniez duzo lepiej sie prezentuje. Do tego plaski ksztalt poprawia dynamike i przyczepnosc.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brzydkie i stawiajace opor pokretla. Poza tym bardzo dobra klima i ogrzewanie. Nagrzewa i schladza sie szybko. Minusem klimy jest odczuwalne obciazenie silnika, wyrazajace sie lekkim spadkiem mocy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dosc. Wydawaloby sie, ze w coupe z tylu jest go za malo... Tutaj jednak Honda potrafi naprawde pozytywnie zaskoczyc. Tak z przodu jak i tylu siedzi sie wygodnie. Jedyny minus to intensywniejsze odczucia przebiegu jazdy na tylnej kanapie - to jednak jest wina zawieszenia.
4,0
Wyciszenie
Jedyna slabsza, ale nie slaba strona auta. Szczegolnie przy wiekszych predkosciach poziom glosnosci wewnatrz auta zwieksza sie znaczaco. Rowniez dziury na drodze i wibracje daja dosc glosno o sobie znac. Ocena 4 jest tu bardzo subiektywna, gdyz lubie dzwiek silnika w roznych barwach i slabe wyciszenie jakos szczegolnie mnienie razi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duzy atut tego auta. Mimo wieku pali naprawde niewiele. To wymaga jednak dostosowania stylu jazdy - m.in. nie osiagania zbyt wysokich obrotow.
Czesci nie sa tanie i za to Honde sie krytykuje - zresta zasluzenie. Wymiana rozrzadu w granicach 600 zl, wymiana oleju (Mobil 1 miner.) i filtrow 250-300 zl. Klockow jeszcze nie wymienialem. Duza dostepnosc zamiennikow. Auto jest generalnie bezawaryjne i niezawodne. Koszty utrzymania nie sa zatem wysokie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tania w kupnie i eksploatacji. Nadaje sie zarowno do miasta jak i na trase, co w kontekscie ceny jest naprawde duzym atutem. Naprawy sa tu rzadkie, a przy wlasciwym traktowaniu Civic nie zawiedzie. Nawet tak wiekowe auto nie \"bierze\" oleju, co swiadczy o jakosci wykonania. Plastiki i tapicerka rowniez sa trwale.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W wiekszosci egzemplarzy psuje sie tylko plastikowy uchwyt(wewn. auta) sluzacy do otwierania maski, ale to nieistotny drobiazg. Poza tym nie ma tu innych czestych usterek. Wynika to chyba z dobrej jakosci materialow.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najwieksza chyba zaleta i znak firmowy Hondy. Auto niezawodne i proste w uzyciu. Przy regularnych zmianach oleju i okresowych przegladach nie ma prawa sie nic zepsuc. Silnik nie do zdarcia. Elektroniki stosunkowo malo, wiec i tu nic nie nawala. Troche wprawy wymaga zaplon. Po dluzszym postoju( +6 h) polecam przed odpaleniem dwa razy przekrecic kluczyk do przedostaniej fazy(uklad zasysa paliwo) i cofnac.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 105KM 77kW
[l/100km]