Auto naprawdę świetne, klasyczny wygląd nigdy się nie zestarzeje. Ciężko już o dobrze zachowane egzemplarze. Osiągi jak na pojemność 1600 porażające.
Wrażenia
5,0
Silnik
B16A2
Silnik to majstersztyk!
Vtec daje redę, do 3tyś obrotów bardzo ekonomiczny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia Y21 bezproblemowa, bardzo krótka, na 5 biegu przy 3tyś obrotów jest tylko 90km/h. biegi wchodzą bezproblemowo.
5,0
Układ jezdny
Mój samochód jest obniżony i utwardzony więc do seryjnego nie mam porównania, ale w takiej konfiguracji mi odpowiada. Prowadzi się jak po sznurku, przechył w zakrętach niezauważalny.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód bardzo dobrze, tył gorzej.
4,0
Ergonomia
Właściwie wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Właściwie nie mam zastrzeżeń, szyby nie parują, brak tylko filtra kabinowego (powietrza)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca dużo, ale z tyłu 3 osoby to już jest ciasno.
3,0
Wyciszenie
Jakieś na pewno jest ale niewystarczające.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie zszedłem do 7,45.
Ale w mieście dość przyciskając 10 lekko weźmie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wersje VTI trzymają cenę, za sam swap silnika ze skrzynią można kupić Civica z silnikiem D-serii np.1.5.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na swoje lata wypada dobrze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważna usterka w żadnej Hondzie jeszcze mi się nie zdażyła.
Poważnym minusem jest karoseria.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16VTi 160KM 118kW
[l/100km]