Ponadprzeciętny prawdziwy samochód. Bezawaryjny, trwały, niezawodny. Odpali zawsze i w każdych warunkach. Użytkowany z głową odwdzięczy się długą, wręcz nudną eksploatacją. Nudną, bo poza zwykłym podstawowym serwisem nic złego się nie dzieje. Użytkowany agresywnie i po macoszemu wytrzyma wiele, ale po pewnym czasie każe wystawić wysoki rachunek za naprawę. Stąd uwaga - na ogólną kondycję auta składa sie przede wszystkim podejście właściciela. Auto jest lekkie i szybkie. Potrafi zaskoczyć. Cieszy. Wciąż wygląda super (mamy 2010r!) Można się w nim zakochać.
Wrażenia
4,0
Silnik
SOHC VTEC-E. W mieście spala raptem 1-1.5L mniej niż pozostałe jednostki 1.5. W trasie czuć różnicę, można uzyskać wynik 5.5L/100km. Wszystko zależy od tego z jaką częstotkiwością wciskamy pedał gazu. Kultura pracy super po pełnym rozgrzaniu. Silnik wysokoobrotowy, pełny ciąg zaczyna się powyżej 3.5 tys. obr. Elastyczność jest, owszem, ale momentu brakuje, więc pozostaje redukcja i piłowanie, taki urok. Jednostka bardzo trwała, potrafi wiele wytrzymać. Pije olej, obecnie 1L/mięsiąc zwykłej codzienej jazdy, głównie po mieście. Silnik od 4 lat odpala zawsze i w każdych warunkach atmosferycznych!
4,0
Skrzynia biegów
Dłuuuuga, bardzo długa skrzynia. Niskie spalanie kosztem osiągów. Różne tabelki w internecie mówią o przyśpieszeniu słabszym o ~1 sek. od pozostałych jednostek 1.5. W praktyce czuć wyraźną różnicę po przejażdżce civicem z normalną skrzynią - jest bardziej zrywny i elastyczny, szybciej się wkręca. Stąd info dla wszystkich tuningowców - jeżeli chcecie wyraźnie odczuwalnej mocy to zmieńcie skrzynię a nie filtr powietrza ;-)
4,0
Układ jezdny
Układ jezndy jest bardzo dobry lecz nie jest doskonały. Wielowahaczowe zawieszenie powoduje, że auto jest przewidywalne i bardzo dynamiczne w każdych warunkach. Przy sprawnych amortyzatorach, gumach wahaczy i dobrych oponach klei się drogi. Dosłownie! Jeżeli mamy mało kasy na naprawę i ładujemy w zawias tańsze zamienniki układ staje się mało precyzyjny, wręcz niepewny. Coś za coś.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i w bok bardzo dobra, do tyłu juz słabiej, ale mozna sie przyzwyczaić. Kwestia wyczucia auta.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na najwyższym poziomie. Wszystko pod ręką, przyciski logiczne, dobrze rozmieszczone.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest super. Szyby szybko odparowują, ogrzewanie działa bardzo sprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt jest bardzo dobrze. Auto jest bardzo pojemne, wręcz potrafi zaskoczyć. Po złożeniu tylnich siedzeń mieści nam się rower z ramą 19\". Trzeba jedynie zdemontować przednie koło. Fotele, a dokładnie ich wysokość to kryminał. Są za krótkie dla osób wysokich. Twardość i podparcie ud OK. Podróż z tyłu super - w dwie osoby idealnie, mają bardzo wygodnie, jest więcj miejsca niż w autach klasy średniej!
2,0
Wyciszenie
Wyciszenia praktycznie nie ma ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest bardzo ekonomiczne. Wszystko jednak zależy od stylu jazdy i stopnia rozgrzania silnika.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy stosunek ceny do jakości. Auto pomimo swojego wieku trzyma cenę. Warto zainwestować w dobry egzemplarz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest niezawodne. Poza kosztami zwykłej eksloatacji niczym nie trzeba się martwić. I to jest najlepsze w starych japończykach!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podczas intensywnej 4-letniej eksploatacji samochód spisuje się znakomicie. Jedyną usterką, która nie wynikła z mojej winy było uszkodzenie aparatu zapłonowego, który musiałem regenerować. Można śmiało napisać, że auto jest bezusterkowe.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 Vtec-E 90KM 66kW
[l/100km]