Silnik
: Co najbardziej Cie zaskoczyło pozytywnie w tym aucie? Całe auto jest zaskakujące.
5,0
Całokształt
Niezawodne japońskie auto za przyzwoite pieniądze, polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest niesamowicie żywotny, po 4 latach codziennego pałowania i wyżymanaia na wysokich obrotach przetrwał do dziś. 90KM nie czyni go demonem prędkości ale do sprawnej jazdy po mieście jest zadowalający. Na światłach potrafi pokazać pazur. Silnik w połączeniu z długą skrzynią biegów jest nastawiony na ekonomiczną jazdę. Na trasie brakuje momentu, szczególnie kiedy jedziemy z kompletem pasażerów. Maksymalny moment 5500, odcina przy 7000, VTEC załącza się przy 3000-3500
3,0
Skrzynia biegów
Długa skrzynka, biegi dopasowane do ekonomicznej jazdy. Płynna i leka praca. Wsteczny lubie \"chrupnąć\". Czasami ciężko wbić pierwszy bieg. Ogólnie skrzynia z typu nieśmiertelnych.
4,0
Układ jezdny
Dobrze zestrojony, wielowahaczowe zawieszenie dobrze przykleja auto do drogi. Warto trzymać się oryginalnych rozmirów opon, lansik na szerokich kapciach bywa męczący, szczególnie przy zestawie 195/50 R15, ja wrzuciłem profil 55 dla komfortu, lecz niestety koło potrafi obcierać o tylne błotniki. Szybko siadają tylne sprężyny. Mimo wszystko jak na auto z XX wieku jest zajebiście.
Komfort
5,0
Widoczność
Zajebista
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, stara szkoła.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra wentylacja, szybko się nagrzewa, szybko odparowuje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Oryginalne fotele są wygodne ale jak ma się mniej niż 190cm wzrotu. Ciężko znaleść kompromis pomiędzy ustawieniem oparcia a dosunięciem siedziska - trzymasz wygodnie kierę to nogi są za blisko, masz wygodnie w nogi to kiera jest za daleko ;-) Opracie kończy mi się gdzieś na wysokości łopatek ;-) Mogłoby być lepsze trzymanie boczne, ale to nie można zapominać, że to nie kubełki jak w VTI. Z tyłu bardzo dużo miejsca, jest nawet wygodniej niż w autach klasy średniej.
2,0
Wyciszenie
Praktycznie nie ma wyciszenia ;-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Super. Ale wszystko zależy od tego jak głeboko wciskamy pedał gazu. Trzeba się mocno postarać żeby spaliła więcej niż 10L, prędzej spalą się klocki hamulcowe.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nic lepszego i tak trwałego za tą kasę nie znajdziesz. Pozostają jeszcze colty, suzuki, toyoty, nisany i inne male japońskie zapierdalacze
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakaś żarówka, to czujnik klapy bagażnika się zapiekł ze starości - naprawa 10zł, lewarek buegów zaczął ciężko pracować, było trzeba wyczyścić z syfu - koszt 50zł, ogólnie nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padł aparat zapłonowy. Poza normalną eksploatacją zawsze i wszędzie odpala i za to kocham to auto ;-)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 Vtec-E 90KM 66kW
[l/100km]