Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic V Hatchback

ClubX, 9 lat temu
Silnik 1.5 i 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 247 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic V Hatchback 1.5 i 16V 90KM 66kW 1991-1995 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Mimo cienkiej blachy i przy tym rdzewiejących elementów autko ma jak to mówią ponadczasową sylwetkę i co mnie ucieszyło, mój ojciec widząc VW Scirocco z 2008 r. pomyślał że to taka Honda jak moja tylko porobiona :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : burta, tylne błotniki/nadkola, progi
5,0
Całokształt
Jest to moje trzecie EG, tym razem dorwałem sztukę wprost z pierwszej linii produkcyjnej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trafiłem na zdrowy jak na 1.5 (D15B2) silniczek. Zaczynałem od 1.3 (D13B2), który jest na gaźniku i nie polecam go. Dobrym rozwiązaniem jest hybryda D13B7. Osiągi 1.5 90 KM + :) 10 sek do 100 km/h V-Max 195 km/h w 4 os.+bagaże na oponach 195/50/R15 Pobór oleju 0,3l/2000 km (przy częstej jeździe do odcinki)
4,0
Skrzynia biegów
Wybierak chodzi super w każdym modelu i co ważne jest on jak dla mnie ergonomicznie usadzony. Skrzynia lubi zgrzytać przy mocniejszej jeździe i przełączeniu na 2-kę, no i oczywiście na R-wsteczny
4,0
Układ jezdny
Często można spotkać te hanki obniżone i na takim zawieszeniu przy przyzwoitej drodze jedzie się bajecznie, nie ma efektu bujania na boki, jest tylko góra-dół. Minusem jest to że trzeba uważać na dziurach i nie można wjeżdżać na wysokie krawężniki jak zwykłym autem. Jeśli chcesz poprawić zawias to dużo dają stabilizatory!
Komfort
4,0
Widoczność
Nie wiem jak to ocenić, jest to hatchback, wszystko widać ok :)
3,0
Ergonomia
Niektórzy narzekają na źle umieszczony przycisk otwierania szyberdachu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa dość głośna, ale znośna. W zimę od odpalenia, po przejechaniu 2 minut mamy już ciepłe powietrze. Co zauważyłem, po otwarciu okna w każdej pozycji nie wieje tak w ryj jak w innych autach! Szyberdach to świetna sprawa! Ciekawostką jest to że podczas deszczu przez uchylony szyber nam nie napada :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzisko kierowcy raczej dla większych osób, mniejsze mają nieco problem. Kierownica sportowa na nabie jest w idealnej pozycji. Jadąc z pasażerem nie tykam go o kolano przy przełączaniu biegów. Pasażerowie z tyłu nie skarżą się na to że jest ciasno czy ich rzuca przy zakrętach. Najgorszym mankamentem jest wsiadanie i wysiadanie..
3,0
Wyciszenie
Mankamentem wyciszenia tej fury jest głośny goły tył. Podczas jazdy słychać niemiłosiernie szmery dochodzące z tylnych kół, tłumika.. sam silnik jest dość dobrze oddzielony. Pomaga na pewno rozebranie całej tapicerki i obklejenie blachy matą wygłuszającą :) w fabrycznym standardzie przy hb i qp niestety tego nie znajdziemy
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mimo że auto można kupić w całości za grosze jak na cały samochód i ma niezłe osiągi to nowe części eksploatacyjne są dość drogie, silnik spala dość dużo benzyny. Jeśli chcemy mieć ładne auto a nie szrota to musimy zainwestować w blacharkę. Zawieszenie wielowahaczowe, biorąc pod uwagę wszystkie nowe elementy kosztuje dość dużo. Silnik znosi ok. 300 tys. km, kapitalny remont jest zazwyczaj nieopłacalny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Teoretycznie w tej cenie mamy super furę, ale dochodzi nam koszt jej utrzymania.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
-lampy przednie świecą dość słabo -opadają drzwi -wyłamuje się suwak od temperatury -radio nie chce się schować we wnęce
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic V Hatchback