Inne
: Niezawodność i kondycja jak na swój wiek i przebieg
5,0
Całokształt
Ogólnie hani daję 5 gwiazdek. To naprawdę porządny i bezawaryjny samochód o ile się o niego dba.
Wrażenia
5,0
Silnik
\"Honde trzeba wkręcić na obroty\" Niestety tak myśli zdecydowana większość kierowców ale zapominają, że te silniki mają już swoje przejechane a co najgorsze, nikt nie myślał o ich remoncie. A wkręcanie takich na obroty do odcinki tylko skraca żywotność. I potem czytam biadolenia, że kopci, że bierze olej, wode i bóg wie co. Ja ze swoim silnikiem nie mam żadnych problemów. Obecnie mam D15b2 i przed remontem dobrze się sprawował a po kapitalnym remoncie hula jak szalony i wcale nie muszę wkręcać na obroty żeby honda pokazała pazur.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów. Samochód pełnoletni i zero ubytku płynu a biegi wchodzą gładko.
5,0
Układ jezdny
Po wymianie drążków i ustawieniu zbieżności hania jedzie jak tramwaj po torowisku. Nigdzie nie ściąga, opony nie piszczą.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność można porównać do wieży widokowej. Wszystko pięknie widać. Duża tylna szyba + lusterka i nie da rady zarysować sobie samochodu. Po prostu można na mm parkować
5,0
Ergonomia
Nie mam zarzutów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba pamiętać, że to HB więc tylne szyby są przymocowane na stałe i jedynym ratunkiem na zimny nawiew dla osób z tyłu jest uchylenie przednich szyb i jazda ew. otwarcie szyberdachu. Oczywiście nawiew kierowcy i przedniego pasażera jest doskonały. Szybko ogrzewa lub schładza dzięki niewielkiemu wnętrzu samochodu. Trochę dmuchawa jest głośna ale to pewnie kwestia przemycia tuneli i wyczyszczeniu miksera oraz nasmarowaniu wiatraków.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest raczej sportowy wiec nie ma się co dziwić, że większe/grubsze osoby mają problemy z brakiem wolnego miejsca na tylnej kanapie gdyż zazwyczaj przednie fotele są odsunięte maksymalnie do tyłu ale jeżyli przednie są przyzwoicie ustawione to bez problemu każdy się zmieści.
4,0
Wyciszenie
Honda nie jest studiem nagraniowym więc proszę nie oczekiwać cudów. Niby jakieś 2 plasterki mat wygłuszających są przyklejone ale raczej nie spełniają swoich wymagań. Zawsze można wygłuszyć wnętrze przez maty wygłuszające lub filc.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli ktoś jeździ rozważnie to spalanie jest na poziomie 7-8L/100 ale przy agresywniejszej jeździe potrafi spalić ponad 11 litrów. Co do cen części. Oryginalne (nowe) potrafią swoje kosztować ale zamienniki np firmy 555 są naprawdę tanie. Co do cen usług warsztatowych się nie wypowiem gdyż wszystko przy samochodzie robię sam. Nie trzeba być inżynierem magistrem, doktorem habilitowanym i byłym pracownikiem NASA żeby np. nie poradzić sobie z wymianą łożyska czy sprzęgła. Wystarczy książka i podstawowe narzędzia oraz chęci do pracy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest tani ale przy kupnie trzeba pamiętać o złotej zasadzie. Szukaj samochód najbardziej seryjnego i ze zdrową budą.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do drobiazgów mogę zaliczyć tylko szyberdach który jest porządnie dopasowany i czasami potrafi się na uszczelce przykleić do dachu i na początku trzeba mu pomóc ale jednym palcem. Można też posmarować uszczelkę wazeliną i problem zniknie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]