Inne
: W tym samochodzie zaskoczyło mnie wiele rzeczy, począwszy od mocy silnika 1.5, porzez komfort prowadzenia tak małego smochodu, skończywszy naudogodnieniach elektrycznych i pięknym wyglądzie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza na tylnych błotnikach co jest standardem w tym modelu (u mnie rocznik 1991 ma malutkie ogniska), naprawę poprzez wspawanie nowych elementów błotnika+malowanie zrealizuje każdy blacharz.
5,0
Całokształt
Więcej o moim egzemplarzu na www.EG4.glt.pl ;]
Ja trafiłem zadbaną, silnik pomimo że pochodzi z początku produkcji czyli z 1991 roku, spisuje się REWELACYJNIE. Oleju ubyło mi póki co około 0.5L/5000km czyli niewiele jak na taki silnik w tym wieku i tak żwawy, czasami nie miała ze mną lekko.
Ja miałem D15B2 czyli 90KM ale został przekonwertowany na silnik D15B7 101KM czyli wtrysk wielopunktowy dzięki czemu auto pali mniej i ma większą moc. Silnik ten można dalej przerobić na VTEC zmieniając głowicę/sterownik/kol.ssący/i kilka małych pierdółek(koszt około 1500zł).
POLECAM SILNIKI NA WTRYSKU, GAŹNIK NIE JEST ZŁY ALE RAZIŁ BYM SOBIE GO NA STARCIE DAROWAĆ. MINIMUM TO SILNIK O OZNACZENIU "D15B2".
Ten model Hondy doskonale się prowadzi, trzyma w zakrętach. Przy 140km/h jedzie się bardzo pewnie, wyższe prędkości również zaskakują solidnością prowadzenia.
Co do skrzyni wszystko zależy od tego kiedy wymieniany był olej i jaki olej. Przy zalaniu MTF Honda, skrzynia będzie pracowała ładnie.
Wentylacja dobra, mocny wentylator i rozbudowane funkcje nawiewów. Świetna rzeczą w tym samochodzie jest to że przełączanie pomiędzy funkcjami nawiewów jest realizowane elektrycznie, wciskamy przycisk a wewnątrz kokpitu silniczki ustawiają żądany nawiew:] tego nie było w Fieście którą wcześniej jeździłem;] do tego niektóre modele posiadały seryjnie klimatyzację i można ją zamontować do każdego modelu! koszt klimatyzacji 600-900zł
Z przodu dużo miejsca, jestem wysoki (185cm) a siedzenie nie jest do końca odsunięte, jeżdżę wygodnie siedząc a nawet prawie leżąc:]. Tylna kanapa całkiem w porządku jak na tak małe auto, jak wiadomo to jest mały samochód i nie kupuje się go po to aby z tyłu wozić regularnie pasażerów(od tego jest wersja sedan 4 drzwiowa).
Bagażnik niewielki ale ja większego nie wymagam, składam tylną kanapę i mieści się cały pełnowymiarowy rower górski(bez odkręcania czegokolwiek przy tym rowerze)!!!. Tylna kanapa dzielona:].
Co do spalania, na początku miałem filtr stożkowy K&N który zlikwidowałem zastępując go seryjnym, i bardzo ale to BARDZO MIŁO JESTEM ZASKOCZONY:] na trasie da się zejść bez najmniejszych problemów do 5.5L/100km przy prędkościach 40-120, jadąc ciągle 100km/h było by jeszcze mniej. Pomimo że czasem przycisnę sobie i "pościgam" się troszkę na drodze to spalanie jest niewielkie jak na fabryczne 101KM z silnika 1.5 bez VTEC'a. W mieście nie jeżdżę dużo więc się nie wypowiem ale cykl mieszany to maksymalnie około 6.5L/100km
Bardzo dobry samochód za te pieniądze, dobrze wyposażony(elektryka), nie które wersje miały takie udogodnienia jak np.: ABS, 2xAirbag, klimatyzacja, tempomat, spryskiwacze lamp, bumper pole, podgrzewane fotele, podgrzewane lusterka i wiele innych seryjnych udogodnień w roku 1991. Należy wziąć po uwagę również to, że te Civic V generacji były wyposażane 19 lat temu również w silniki o pojemności zaledwie 1.6 i mocy 170KM!!! (silnik B16A), tak więc widać że HONDA potrafi;]
W tym samochodzie zaskoczyło mnie wiele rzeczy, począwszy od mocy silnika 1.5, przez komfort prowadzenia tak małego samochodu, skończywszy na udogodnieniach elektrycznych i pięknym wyglądzie.
Moje wyposażenie w civic EG4 to:
elektr. szyby, elektr. lusterka, elektr. szyberdach, elektr. regulacja wys. świateł, wspomaganie, centralny zamek, alarm, regulacja wys. kierownicy, podłokietnik oryginalny seryjny, i inne małe drobniejsze PLUSY o których nie wspomniałem.
P.S. i jeszcze raz mówię: NIE KUPUJCIE GAŹNIKA CZYLI SILNIKA 1.3, KUPUJCIE 1.5 BO SPALI MNIEJ I LEPIEJ JEDZIE.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pomimo że pochodzi z początku produkcji czyli z 1991 roku, spisuje się REWELACYJNIE. Oleju ubyło mi póki co około 0.5L/5000km czyli niewiele jak na taki silnik w tym wieku i tak żwawy.
Ja miałem D15B2 czyli 90KM ale został przekonwertowany na silnik D15B7 101KM czyli wtrysk wielopunktowy.
POLECAM SILNIKI NA WTRYSKU, GAŹNIK NIE JEST ZŁY ALE RAZIŁ BYM SOBIE GO NA STARCIE DAROWAĆ. MINIMUM TO SILNIK O OZNACZENIU "D15B2".
4,0
Skrzynia biegów
Ze skrzyniami w tym modelu jest różnie, wszystko zależy od tego kiedy wymieniany był olej i jaki olej. Przy zalaniu MTF Honda, skrzynia będzie pracowała ładnie.
5,0
Układ jezdny
Doskonale się prowadzi, trzyma w zakrętach. Przy 140km/h jedzie się bardzo pewnie, wyższe prędkości również zaskakują solidnością prowadzenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra, gdzieś kiedyś wyczytałem że niby słaba widoczność w tym modelu a to bzdura!!!
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski umieszczone prawidłowo, dobre wyposażenie jak na rocznik 1991, np.: elektr. szyby, elektr. lusterka., elektr. szyberdach, elektr. reg. wys. świateł., wspomaganie, itd
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dobra, mocny wentylator i rozbudowane funkcje nawiewów. Świetna rzeczą w tym samochodzie jest to że przełączanie pomiędzy funkcjami nawiewów jest realizowane elektrycznie, wciskamy przycisk a wewnątrz kokpitu silniczki ustawiają żądany nawiew:] tego nie było w Fieście którą wcześniej jeździłem;] do tego niektóre modele posiadały seryjnie klimatyzację i można ją zamontować do każdego modelu! koszt klimatyzacji 600-900zł
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, jestem wysoki a siedzenie nie jest do końca odsunięte, jeżdżę wygodnie siedząc a nawet prawie leżąc:]. Tylna kanapa całkiem w porządku jak na tak małe auto, jak wiadomo to jest mały samochód i nie kupuje się go po to aby z tyłu wozić regularnie pasażerów(od tego jest wersja sedan 4 drzwiowa).
Bagażnik niewielki ale ja większego nie wymagam, składam tylną kanapę i mieści się cały pełnowymiarowy rower górski(bez odkręcania czegokolwiek przy tym rowerze)!!!. Tylna kanapa dzielona:].
4,0
Wyciszenie
Cicho nie jest za sprawa tłumika końcowego przelotowego Apexi N1;] ale już niedługo ta rynna pójdzie w likwidacje i zawita seria. Przy jeździe stałej 100-120km/h nie jest głośno nawet na tym tłumiku który teraz mam!:] Jak na małe auto z poczatku lat 90'tych nie jest głośno(przy D15B7 bo hałas zależy też od mocy;])
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na początku był filtr stożkowy który zlikwidowałem zastępując go seryjnym, i bardzo ale to BARDZO MIŁO JESTEM ZASKOCZONY:] na trasie da się zejść bez najmniejszych problemów do 5.5L/100km przy prędkościach 40-120, jadąc ciągle 100km/h było by jeszcze mniej. Pomimo że czasem przycisnę sobie i "pościgam" się troszkę na drodze to spalanie jest niewielkie jak na fabryczne 101KM z silnika 1.5 bez VTEC'a. W mieście nie jeżdżę dużo więc się nie wypowiem ale cykl mieszany to maksymalnie około 6.5L/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena-jakość na BDB.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Siadają standardy czyli: zamek schowka(30 zł), linka temp nawiewu(10 zł).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy regularnej wymianie części eksploatacyjnych nic w tym samochodzie nie chce się zepsuć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]