model szczególnie dopracowany stylistycznie oraz technicznie i bardzo udany.
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo wysoka kultura pracy w całym przedziale obrotów, duża dynamika (choć moment wymaga obrotów), wystarczająca elastyczność, kapitalny sound.
5,0
Skrzynia biegów
dokładne prowadzenie dźwigni, krótkie, szybkie, prawie sportowe przełożenia
5,0
Układ jezdny
niskie, twarde zawieszenie doskonale trzymające się drogi, odporne na boczne powiewy wiatru, w zakrętach lekko podsterowne, trochę zbyt czułe (czytaj głośne) na poprzeczne garby, bez tuningu charakterystyka prawie sportowa.
Komfort
4,0
Widoczność
do tyłu lekko ograniczona przez grube tylne słupki boczne oraz podniesioną lekko do góry linię dolną bocznych tylnych okien.
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, doskonale dopasowane, pomimo upływu lat.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
znakomite przewietrzanie i ogrzewanie, nie ma mowy o zaparowanych szybach (szczególnie przy klimatyzacji).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca i boczny pasażer doskonale, ale dryblasy (powyżej 180) na tylnych siedzeniach mogą mieć kłopot z nogami i głową.
5,0
Wyciszenie
silnik, jak to w Hondzie, jest wysokoobrotowy, ale w żadnym momencie nie przeszkadza, na wolnych obrotach w ogóle jest nie odczuwalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
obecnie jest kilka aut bardzej ekonomicznych, ale nie bardziej dynamicznych. Civic wymusza swoim temperamentem jazdę na wysokich obrotach.
5,0
Stosunek jakość/cena
w tej klasie za niewielkie pieniądze mamy delikatnie i subtelnie wyglądające, ale solidne auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
silnik spryskiwacza tylnej szyby działa w zależności od swojego humoru. Ostatnio coraz częściej nie działa i będę chyba musiał szukać usterki. Po 12 latach przepaliły się niektóre żarówki na desce rozdzielczej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 188 tys. km przebiegu nie było żadnych poważnych usterek, a drobiazgów też nie za wiele.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V 75KM 55kW
[l/100km]