Silnik
: Gdy rozpędzamy się i wkręcimy silnik na wyższe obroty (np 2 bieg) do wnętrza samochodu dobiega bardzo sympatyczny dźwięk (prawie jak kompresor) :P
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Tylne nadkola bardzo lubi rdza i mimo, że moja Honda jest bardzo zadbana a śladu korozji nie ma prawie wcale, wiem, że nie długo czeka mnie blacharz i lakiernik.
4,0
Całokształt
Autko jest bardzo popularne, więc części nie kosztują majątku. Jego cena zależy od wyposażenia i silnika, dzięki czemu możemy wybrać dogodną dla siebie konfigurację. Bardzo dobre serducho i zawieszenie w połączeniu ze małym sportowym nadwoziem zdecydowanie przyniosą nam dużo frajdy z jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik spodoba się przede wszystkim osobom, które lubią wkręcać go na wyższe obroty. Kultura pracy jak dla mnie jest ok, a co do elastyczności to 50km/h na 5 biegu nie sprawia problemu. Jak na silnik 1.3 jest zaskakująco dobrze. Wystarczy, aby rozpędzić ten samochód do 180km/h, a czasem i więcej. Należy pamiętać, że Honda ma silniki wysokoobrotowe!
5,0
Skrzynia biegów
Biegi zmienia się lekko i szybko, co przy odpowiednim wyczuciu samochodu pozwala bardzo dobrze wykorzystać możliwości silnika.
5,0
Układ jezdny
Civic świetnie się prowadzi! Zdecydowanie można wchodzić w zakręty, auto nie kładzie się na boki jest bardzo przewidywalne, co może wywołać jedynie uśmiech u kierowcy. Zawieszenie nie jest uciążliwe na co dzień.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra z każdej strony samochodu. Nie przeszkadza rozmiar tylnej szyby!
5,0
Ergonomia
Ergonomia... Hmm wszystko jest tam, gdzie można by się tego spodziewać. Wygodna kierownica, przejrzyste zegary i wygodne rozmieszczenie przycisków pozwalają na wygodne przemieszczanie się. Do plusów zdecydowanie należy zaliczyć także fotele.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno wentylacja jak i ogrzewanie spełniają dobrze swoją funkcję. Jednak w gorący, słoneczny dzień saunę dostajemy gratis (może dlatego, że mój egzemplarz jest czarny). Ogrzewanie BARDZO dobrze się sprawdza. Stosunkowo szybko zaczyna działać, zimą ustawiłem temp na max i nadmuch na 1/4 i mówię całkiem poważnie - 20 kilometrów i można jeździć w samych gaciach (a na dworze -15 st.)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto nie jest dużych rozmiarów, mimo to zaskakuje przestrzenią jaką oferuje. Miejsca nad głową również jest wystarczająco - mam 190cm wzrostu.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie wystarczające dla osób które lubią słuchać dźwięku silnika. Ja osobiście nie chcę jej wyciszać, ponieważ nie chcę zwiększać jej wagi. Wyciszenie, jak dla mnie jest całkiem dobre, ale nie każdy musi być tego zdania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie około 6,2L na 100km przy dość częstym wyprzedzaniu i prędkości rzędu 80-120km/h. W mieście około 6,9-7,5L na 100km i nie trzeba jeździć jak emeryt :) Ceny napraw i części w tym modelu z silnikiem 1.3 nie należą do drogich. NIE POLECAM KUPOWANIA HONDY Z GAZEM!
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę (zależną od silnika i wyposażenia) chyba nie kupimy lepszego miejskiego rozrabiaki z zacięciem sportowym. Z PEWNOŚCIĄ KUPIŁBYM TEN MODEL JESZCZE RAZ.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mój egzemplarz jest z 1993 roku i ma przebieg ponad 203 tys.km. Mam ten model od roku, wymieniłem tłumiki i chłodnicę po zimie. To tyle... Nic się nie dzieje...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez rok żadnej nie odnotowałem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V 75KM 55kW
[l/100km]