Silnik
: Silnik 1.3 ktory potrafi zawstydzic auta o wiekszych pojemnosciach ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: skrzypiace elementy met.-gum. (tyl)
Karoseria
: moze pojawic sie rdza na tylnych nadkolach
5,0
Całokształt
Fantastyczne autko. Ponadczasowa sylwetka ktora do dzis moze sie podobac. Niezawodny. Dajacy wielka frajde z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na ta pojemnosc - rewelacyjne osiagi i przyzwoite spalanie. Wysoka kultura pracy i przyjemny, chodz troche glosny przy wysokim obrotach swist dzwieku silnika. Zabawa zaczyna sie od 3500 obrotow a konczy przy 7000.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo lekko wskakujace biegi, precyzyjna. Rzadko zdarzaja sie problemy z wrzuceniem wstecznego. Dobrze zestrojone przelozenia.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dosc twarde ale bez przesady. Taki kompromis pomiedzy sportowym charakterem a umiarkowanym komfortem. Przy pelnym zaladunku lezy nisko nad ziemia. Dobre wlasciwosci jezdne. Slyszalne tuleje metalowo gumowe tylnego zawieszenia w starszych egzemplarzach ze sporym przebiegiem.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki bez zastrzezen. Mala szybka z tylu i mikroskopijna wycieraczka wystarcza aby bez problemu zaparkowac.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod reka. Nietypowa konstrukcja klapy bagaznika na pewno jest ciekawa i zwraca uwage, ale jest malo praktyczna. Fotel kierowcy nie odsuwa sie do przodu przy zajmowaniu miejsc na tylnej kanapie, ale to akurat kierowce malo interesuje ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W niektorych wersjach brak filtra przeciwpylkowego czyli - witajcie liscie i wszelakie latajace paskudztwo, ktore potrafi dodatkowo wydawac dziwne dzwieki gdy trafi do wentylatora. Bardzo szybko sie nagrzewa. Klimy nie oceniam bo nie mam ;) Dodatkowy nawiew dla tylnego rzedu siedzen na konsoli.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu w porzadku - miejsca jest w sam raz. Z tylu jak to w niewielkim hatchbacku - 2 osoby max. Trzecia tylko w awaryjnych przypadkach. No ale to nie limuzyna czy suv. Jak na ta wielkosc auta jest OK.
3,0
Wyciszenie
Do najcichszych nie nalezy. Nawet nowy komplet tlumikow nie gwarantuje cichej jazdy. Silnik powyzej 120km/h glosny i trzeba podkrecac radio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa od 6 do 7,5. Miasto od 7 do 9 w zimie.
Coraz czesciej dostepne sa zamienniki czesci, chodz nie zawsze warto na nich oszczedzac. Niektore elementy dostepne sa lub dobrze dzialaja wylacznie japonskie. A wtedy trzeba za nie odpowiednio zaplacic. Na szczescie usterki wystepuja rzadko wiec nie ma tragedii.
4,0
Stosunek jakość/cena
Hondy dobrze trzymaja wartosc, wiec sa drogie w zakupie. Z drugiej strony nie traca tak bardzo na wartosci przy ich sprzedazy. Wole 10 letnia honde niz 5 letniego francuza czy wlocha za te same pieniadze. Nie da sie zrobic taniego niezawodnego auta z charakterem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza normalnymi czesciami eksploatacyjnymi, ktore nawiasem mowiac nie zuzywaja sie zbyt szybko jesli sa oryginalne przez 50 tys. km wymienilem 1 lozysko i klakson ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero. Nigdy nie zawiodlo i nic powaznego sie nie zepsulo. Oby tak dalej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V 75KM 55kW
[l/100km]