Inne
: PRAWDZIWA NIEZAWODNOŚĆ (jeśli szanujesz to auto)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Silnik
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Kultowe bezawaryjne auto z nie starzejącym się wyglądem ale za zadbany egzemplarz trzeba wydać sporą sumę.
Warto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniki Hondy to ideał!!!
Moją Hondę zakupiłem w 2008 roku jak się okazało po zakupie silnik był \"zajechany\" przez gówniarza od którego kupiłem to auto. Wcinała olej i kopciła na potęgę ale po remoncie......... CUDO.
Jestem bardzo zaskoczony bo jak na pojemność 1.5 jest czym jechać. Pomimo braku vtec\'a silnik ma wystarczająco mocy żeby zaskoczyć nie jednego cwaniaka w aucie z dwu litrowym silnikiem.
Powyżej 4000 odczuwa się delikatnego \"kopa w plecy\" bo wtedy Civic zaczyna szybko jechać.
PODSTAWĄ NIEZAWODNOŚCI JEST NIE KATOWANIE TEGO AUTKA BO TO NIE JEST RAJDÓWKA I KAŻDY ELEMENT MA SWOJĄ WYTRZYMAŁOŚĆ.
Jeśli nie piłujesz zimnego silnika i nie robisz tego zbyt często to długo pocieszysz się jego bezawaryjnością i osiągami.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo przyjemnie. Skrzynia jest precyzyjna a przełożenia szybkie. Nie trzeba szukać i machać lewarkiem jak w autobusie.
W mojej Hondzie tylko wsteczny czasem nie chciał się znaleźć ale reszta biegów wchodziła za pomoca pchnięcia jednym palcem.
5,0
Układ jezdny
Po założeniu niższych sprężyn to auto wygląda świetnie i prowadzi się ja gokart ;)
Z twardszym zawieszeniem i na dobrych oponach w zakrętach trzyma się jak przyklejone przy prędkościach przy których inne auta wypadały by z zakrętu.
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza jest bardzo ładnie rozplanowana.
Nie jest to auto rodzinne dlatego nie można się czepiać znikomej (sztuk 1) ilości schowków bo nie liczę kieszeni w drzwiach.
Fotele bardzo dobrze trzymają na boku a w długich trasach są nawet znośne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest słabą stroną tego auta.
Jesienią i zimą lepiej wchodzić do samochodu z zakrytą szalikiem twarzą bo zaparowane szyby bardzo długo odparowują nawet przy maksymalnym nawiewie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w tym rodzaju nadwozia jest dużo.
Posiadając długie nogi i ręce maksymalne odsunięcie fotela pozwala bez żadnego problemu na przyjęcie wygodnej pozycji.
Na tylnej kanapie może być nie komfortowo ale tragedii nie ma i kolan nie trzeba trzymać przy głowie.
Minusem jest to że gdy auto podskoczy na nierównościach wyżsi pasażerowie tylnej kanapy uderzają głową dosyć boleśnie w sufit i szybę
3,0
Wyciszenie
W tym samochodzie o wyciszeniu nie można mówić bo go nie ma.
Silnik bardziej słychać w środku niż na zewnątrz ;) ale widocznie taka była filozofia producentów że \"kierowca ma słyszeć pracę silnika i to ma sprawiać przyjemność\".
Miłym zaskoczeniem dla mnie jest że nawet po zamontowaniu sportowego wydechu końcowego w trasach nie jest to uciążliwe a dźwięk nie przedostaje się do środka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Świetny silnik spala naprawdę małe ilości paliwa.
Przy delikatnej jeździe na benzynie zszedłem do 5,5l/100km ZIMĄ!!!
Jeśli jedzie się 90-110km/h i silnik ma obroty około 3tyś. to spalanie będzie w granicach 8l LPG na 100km.
Mi w trasie jadąc autostradami przy prędkościach 140-150km/h i obrotach 4-5tyś wyszło spalanie 12l LPG/100km co uważam i tak za niskie i sporą oszczędność.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam się do czego czepić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylne nadkola to tragedia bo gniją momentalnie i niestety trzeba się przygotować na rzeźbienie bo reperaturki do coupe nie występują dlatego blacharz musi postarać się dobrze wstawić reparaturki od hatschback\'a.
Do pozostałych elementów blacharki nie mam zastrzeżeń.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 102KM 75kW
[l/100km]