Karoseria
: Możliwe pojawienie się rdzy na nadkolach;
5,0
Całokształt
Kupowałem auto z pełną świadomością znanych jego bolączek, wiedząc co ze sobą prezentuję;
Stąd jak najbardziej pozytywna opinia o nim;
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik - skromne D15B7, wielowtrysk;
Jak dla mnie bdb - chcemy jeździć ekonomicznie, nigdzie się nie śpiesząc - jeździmy do 3.5k rpm;
A dopiero do 4k rpm zaczyna się coś dziać... i tak do 6500-6800rpm (obrotomierz lubi przekłamyć - stąd i czasem dopiero nam przy licznikowych 7200rpm odcina zapłon - mowa o seryjnym aucie);
Aczkolwiek jak preferujemy ostrzejszą jazdę to bezwględnie trzeba pamiętać o kontrolowaniu poziomu oleju;
Obecne zużycie oleju (realny przebieg auta ~250 tysięcy km, potwierdzony zużyciem niektórych części, np. łożyska przód seryjne wytrzymują ~200tys km, u mnie już szumiały mocno) to ~0.5l na niecałe 8000km (seryjne pierścienie, uszczelniacze itd, silnik nie remontowany);
3,0
Skrzynia biegów
Bez większych zarzutów, mimo 13-stu lat pracuje całkiem sprawnie;
Poza oczywiściem biegiem wstecznym - normalna sprawa w tych autach; Lubi 'nie wejść' itd;
EDIT, 09.2010r:
Niestety skrzynia nie szanowana wcześniej zaczyna się sypać, padają synchronizatory, szumią łożyska;
Na szczęście szukając można za 150-200zł znaleźć skrzynię która posłuży jeszcze trochę);
5,0
Układ jezdny
O komfort się nie troszczę, bo to nie auto do tego;
Niskie zawieszenie? Jeżeli nie umiemy jeździć autem z takowym zawieszeniem... to po co je kupujemy? Potem marudzić, że krawężniki, że dziury... paranoja;
Auto postawione obecnie na sprężynach Eibach ProKit (-3cm) + amortyzatory skrócone MTS Technik;
Jest nisko, sztywno i mało komfortowo - ale w łukach trzyma się auto znakomicie;
A bedzie jeszcze lepiej po remoncie zawieszenia/układu kierowniczego (oryginalne drążki/końcówki wciąż, tak samo jak el. gumowe/sworznie itd w zawieszeniu - jak na 250tys km i sztywne zawieszenie i tak trzymają się bdb);
Komfort
4,0
Widoczność
O ile do przodu i na boki nie ma z tym problemu (choć wysokie osoby powyżej 180cm mogą odczuwać dyskomfort - dość niskie auto, więc przy 180cm już częściowo obserwujemy podsufitkę) do tyłu można trochę pomarudzić - szczególnie jak mamy ten okropny seryjny spoiler (nie dość, że brzydki to i dodatkowo utrudnia widoczność);
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, w zasięgu ręki;
Radio nie za nisko, panel nawiewu banalny w obsłudze (i co z tego że suwaki? jak dla mnie to dodaje uroku);
W miarę pojemny schowek w desce, półeczka pod radiem; Dodatkowo możliwość znalezienia OEM podłokietnika i cup-holdera;
Fotele trochę małe - ale zawsze można sobie przenieść coś sensowniejszeg z CRX'a czy wręcz Prelude;
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję bez klimy (bo po co?);
Nagrzewa się bardzo szybko (5-7min jazdy autem przy temp. zewnętrznej w okolicach 0 stopni); grzeje intensywnie (nie używam najwyższych ustawień temp. bo się nie da wytrzymać w aucie);
Wentylacja - no brak filtra kabinowego (czasem jest, czasem nie), trzeba pamiętać o wychłodzeniu i przewietrzeniu auta w zimę -> zamrożone szyby od środka;
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na nogi, na szerokość bez problemu zarówno z przodu jak i z tyłu (4.4m długości i sensowny rozstaw osi robi swoje);
Na wysokość - tu już wspominałem wcześniej;
Przód tak 185-190cm max, tył 170cm max;
3,0
Wyciszenie
Mógłbym pomarudzić, że wyciszenie kiepskie, że silnik słychać itd... Ale zaraz? To nie komfortowe wozidełko dla wybrednych;
Jak dla mnie - zero problemu;
Przynajmniej słyszę, że jadę i wiem, że wszystko działa;
A wygłuszać będe drzwi i bagażnik tylko z powodu montażu sprzętu audio, który tego wymaga;
Ocena niska? No to, że mi nie przeszkadza nie upoważnia mnie do dania oceny wyższej;
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie oscyluje w granicy 7.2l w lato, 7.5l w zimę (tryb mieszany, głównie trasy powyżej 10km w jedną stronę minimum);
Ceny części NIE są drogie (jak to wieść gminna niesie, że japońskie auta rujnują portfel pod tym względem) - trzeba wiedzieć gdzie 'uderzyć' po niektóre części...
Porównując obecną sytuację rynkową to jedyną kategorią w której są znaczące różnice w cenach (na korzyść aut euro) to elementy zawieszenia;
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężka kategoria - rynek samochodowy jest tak bogaty, że w podobnej cenie można trafić na parę alternatyw...
Ale ja nie żałuję wyboru;
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odkąd mam auto - zrobione 28 tys. kilometrów i żadnych problemów;
Z wymienianych części to
- oryginalna 13-letnia chłodnica (rozszczelniła się);
- zmiana oryginalnych przegubów oraz łożysk kół z przodu (auto realnie będzie miało z 230-260 tys. km);
- oryginalny termostat (koszt nowego: 20zł)
Tak to tylko płyny, klocki, filtry... części eksploatacyjne...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka głowicy - spowodowane zagotowaniem się silnika (rozszczelnie chłodnicy się poważne, w lato)
Tak to jak dotąd nic nie zaplanowanego;
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 102KM 75kW
[l/100km]