Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Tourer

Woj, 8 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic IX Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Porządnie zrobione i pojemne kombi, którym jazda to przyjemność. Nie daję oceny "doskonale", bo nie ma takich samochodów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczająca moc i elastyczność (przyzwyczaiłem się do wysokoobrotowych), nieirytujący dźwięk. Bezobsługowy łańcuch. Jedynie nie jest aż tak oszczędny.
5,0
Skrzynia biegów
Umieszczona w dobrym miejscu, dobrze wskakuje, żadnych zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Nie spotkałem się z sytuacją, bym poczuł się niepewnie na zakrętach. Wystarczająco dobrze radzi sobie z nierównościami.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność wystarczajaca, jak na kombi tego rozmiaru, zwłaszcza że mam z tyłu kamerkę, która dużo pomaga.
4,0
Ergonomia
Zdecydowana większość funkcji łatwo dostępna z kierownicy, choć trzeba się do pewnych przyzwyczaić lub przeczytać instrukcję. Jedynie przeszukiwanie kontaktów w telefonie przez pokrętło na radio.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie miałem problemów z zaparowanymi szybami, choć zwykle ruszam z garażu podziemnego. Ogrzewanie zależy od rozgrzania silnika oczywiście, ale można się wspomagać klimatyzacją i to załatwia sprawę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako kierowca (182cm) czuję się wygodnie, choć może nie zaszkodziłaby regulacja odcinka lędźwiowego. Choć za mną nie mieścił się fotelik ustawiony tyłem do kier. jazdy i w zamian siedziała żona, która się mieściła, ale nie jakoś szczególnie komfortowo (zwłaszcza że podłoga się podnosi pod przednim fotelem przez zbiorniki paliwa)
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie przyzwoite, a dźwięk silnika przyjemny. Ale z tego co wiem, nie wyróżnia się wśród kompaktów
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do tej pory nie zmieniałem nawet żarówki, a w przegląd gwarancyjny w ASO wyniósł niecałe 400PLN (ze zniżką, a także po 10,5 miesiącach od zakupu i wymieniono tylko filtr powietrza, bo wg komputera olej był ok)
4,0
Stosunek jakość/cena
Honda nie jest tania, ale ta wersja (Honda Civic Sport) wyposażeniowa w porównaniu do innych marek jest już konkurencyjna cenowo, a jakość ze tę cenę wyższa
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnej usterki, czekam na pierwsze chociaż przepalenie żarówki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
8,9
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Tourer