Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Tourer

pawelwisnie, 9 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jak zasiadłem za kierownicą tego auta pierwszy raz, wiedziałem że go kupię, po prostu mnie zauroczyło.
4,0
Całokształt
Posiadam auto drugi miesiąc, tak więc coś można już o nim powiedzieć, przesiadka z diesla wymagała zmianę przyzwyczajenia co do użytkowania i stylu jazdy, ogólnie bardzo dobre wrażenie przed zakupem oglądane i testowane kilka innych marek jednak padło na Hondę. Jakość wykończenia wnętrza bardzo dobra stylistyka auta pewnie nie dla każdego jednak mnie zauroczyła i czuję się w nim wygodnie i komfortowo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ma bardzo przyjemne brzmienie które wręcz zachęca aby go wkręcać bardziej w obroty, silnik jest elastyczny i można jechać dość ekonomicznie jak i bardziej sportowo trzeba przyznać że lubi wysokie obroty. Póki co oleju nie bierze ale to ponoć jest uzależnione od stylu jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzę dosyć precyzyjnie jedynie mam wrażenie przy wstecznym delikatnego haczenia.
5,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy dość precyzyjny i podatny na delikatne choćby pociągnięcie kierownicą. Doskonale się prowadzi, przełączanie regulacji twardości amortyzatorów bardzo przydatne, można jechać bardzo komfortowo i nie odczuwać większości nierówności na jezdni jak i zmiana w drugą stronę daje efekt niesamowity gdzie przy dość dynamicznej jeździe auto wręcz czuć jak by było przyklejone do asfaltu gdzie przy szybkiej jeździe idealnie się trzyma w zakrętach, oczywiście komfort wtedy spada i czujemy każdą nierówność ale za to możemy się poczuć jakby w sportowym samochodzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu OK jednak do tyłu już trochę gorzej jednak rozwiązanie podglądu widoku wstecznego na kamerze w połączeniu z czujnikami daje dość precyzyjne manewrowanie nawet w ciasnych tłocznych miejscach.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze jeśli chodzi o pozycję kierowcy wszystko pod ręką, jedynie odczytywanie informacji z komputera pokładowego odnośnie średniego spalania, czasu, przebiegu wymaga zagłębienia się w menu komputera, ale do przeżycia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli chodzi o nawiew, ogrzewanie duży minus za brak wylotów powietrza w przedziale pasażerskim, ale niema tragedii choć w poprzednim moim aucie było lepiej co do chłodzenia to wypowiem się w okresie letnim jak na razie nie było możliwości sprawdzenia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsce dla kierowcy myślę że OK choć osoby dużej postury mogą mieć kłopot, siedzi się dość wysoko w najniższym położeniu fotela, miejsca dla pasażerów jest wystarczająco na komfortowe podróżowanie choć uwaga osoby wysokie mogą mieć problem, no i minus brak miejsca pod przednimi fotelami (wiadomo umiejscowienie baku za to plus na większy bagażnik). Minus za brak regulowanego odcinka lędźwiowego w fotelu na trasie ponad 1200 km brak większego zmęczenia.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle przyzwyczajony do diesla to jak dla mnie cisza, jadąc na wyższych obrotach słychać przyjemny pomruk silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto tej klasy z dość mocnym silnikiem spalanie w dużej mierze zależy od stylu jazdy można jadąc ekonomicznie na trasie uzyskać spalanie w okolicach 6,0 litra/100km, jadąc w trasie z prędkością ok 130 spalanie waha się na poziomie 7.0 - 7,5 l/100km, co do innych kosztów to na razie brak przeglądy podobno w ok 700 zł można przedłużyć gwarancje do 5 lat i przebiegu 300 000 w rozsądnych pieniądzach
4,0
Stosunek jakość/cena
Hania mogła by być trochę tańsza ja kupiłem ją na wyprzedaży rocznika w dobrej cenie, jeśli miał bym zapłacić cenę regularną wydaje mi się trochę za wysoka, ale patrząc na spadek wartości w kolejnych latach to jest bez porównania z innymi markami tak więc wydaje się że na starcie płacimy trochę więcej ale równierz więcej odzyskamy przy sprzedaży.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterek na razie brak i miejmy nadzieje że tak będzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
8,9
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Tourer