Inne
: Połączenie praktyczności i komfortu ze sportowymi emocjami. Ogólnie jest frajda!
5,0
Całokształt
Jestem oczarowany tym autem. Posiadam również Civica VIII generacji w wersji sedan. Po krótkiej i uciążliwej przygodzie z ix35 zamieniłem go na kolejnego w rodzinie Civica. Nie zawiodłem się. Samochód jest rewelacyjny i jedyny jaki mi się spodobał w klasie kompakt. Zależało mi na bezawaryjności i frajdzie z używania auta. Civic nie dość że bardzo praktyczny w tej wersji, daje mnóóóóstwo przyjemności z jazdy. W dalszej części będę porównywał go do mojej starszej Hani sedan poprzedniej generacji. O innych markach zapomnijmy, nie warto zakrzątać nimi głowy :)
Wrażenia
5,0
Silnik
To jest to! Wolnossąca benzynka pięknie brzmi i fenomenalnie wkręca się na wysokie obroty, gdzie mocy jest co nie miara. Nie znoszę małych wysilonych kosiarek z turbo, to nie moja bajka. Jestem fanem starszej klasycznej motoryzacji i ten silnik jest dla mnie idealny. W normalnej jeździe cichy i oszczędny, a w razie chęci zaszalenia świetnie i sprawnie napędza rodzinne kombi i pozwala zostawić za sobą silniejsze samochody. Mimo modernizacji tego silnika i zwiększeniu jego mocy o 2 konie moje kombi przyspiesza nieco wolniej od starszej generacji na papierze (w realu nie odczuwam tego).
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj jest duża poprawa w porównaniu do poprzedniej generacji. W moim starym Civicu skrzynia co prawda jest bardzo precyzyjna ale trochę haczy. Nie jest to żadna wada, lecz takie klasyczne dla japończyków "kliknięcie". W nowym modelu nic nie haczy, biegi wchodzą precyzyjnie i pewnie. Ponadto poprawiono pracę sprzęgła. W poprzednim Civicu trzeba było bardzo sięskupić aby roszyć płynnie, teraz wszystko jest jak należy.
5,0
Układ jezdny
Obecny Civic prowadzi się bardziej cywilizowanie w porównaniu do poprzedniej wersji. Ku mojemu rozczarowaniu prowadzenie nie jet już tak ostre jak w klasycznej Hondzie, ale w końcu to jest kombi i mimo to nadal jest lepiej niż w znacznej większości marek. Tylko mazda daje zbliżoną frajdę z jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do poprzedniej wersji znaczna poprawa. Idealny kompromis pomiędzy komfortem a frajdą z jazdy.
5,0
Ergonomia
Ogromny skok jeśli chodzi o jakość materiałów. Sterowanie funkcjami bardzo proste i intuicyjne dla średnio rozgarniętego kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak należy. Szyby nie parują zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromny bagażnik. We wnętrzu wystarczająco miejsca dla osób do 1.85m. Wyżsi będą mieli pewnie ciasno, ale dla mojej rodziny samochód jest bardzo przestronny. Niewielką wadą jest dość skromna ilość schowków z przodu. W sedanie poprzedniej generacji łatwiej było wrzucić gdzieś klucze i jakieś pierdółki.
5,0
Wyciszenie
Głośniej się robi przy mocniejszym wcisnięciu gazu,ale to akurat przyjemny dźwięk.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena dość wysoka, jednak wiesz za co płacisz. Przy odsprzedaży Honda będzie znacznie droższa niż inne kompakty. Z tego co wiem 1 przegląd w granicach 700pln. Samochód musi spalić przynajmniej te 7 litrów pb95.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jaka jakość taka cena. Ogólnie warto zapłacić ponad 85 tys pln.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Poprzednia generacjia zupełnie bezawaryjna, więc mam nadzieję że ta również nie zawiedzie, tym bardziej że wydaje się być bardzo dopracowana pod każdym względem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]