Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Tourer Facelifting

Jarek, 9 lat temu
Silnik 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Tourer Facelifting 1.6 i-DTEC 120KM 88kW od 2015 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pozytywne zaskoczenie? Może raczej oczekiwane przed zakupem odczucie, że Civic jest autem, na które mogę liczyć. Porządnym, solidnym i wiernie służącym. Na pewno na plus ponad oczekiwania pewne prowadzenie i przyczepność.
5,0
Całokształt
To jest auto, które z każdym dniem lubię coraz bardziej. Jest przemyślane i dobrze wykonane. Zalety na pewno przeważają nad wadami i choć kilka rzeczy mogłoby być zrobione lepiej, samochód jest w moim odczuciu wart swojej ceny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pod względem osiągów dobrany bardzo rozsądnie. Po moim poprzednim 2.2 w Accordzie, jest pewien niedosyt, ale silnik 1.6 ładnie napędza. Trochę za słabo prezentuje się, kiedy auto jest mocno obciążone, ale ogólnie samochód na pewno nie jest mułowaty. Raczej nie należy używać trybu ECO, bo oszczędność jest iluzoryczna a osiągi gorsze. Oceniam silnik wysoko. Ale gdyby Honda dała mi opcję 160-konną, wysupłałbym jeszcze parę złotych :-)
4,0
Skrzynia biegów
Coś między dobrze a bardzo dobrze. Mam wrażenie, że wraz z rosnącym przebiegiem, przełączanie biegów jest coraz lepsze. Biegi wchodzą płynnie, ale zdarzało mi się jeździć autami z jeszcze bardziej komfortowo pracującą skrzynią.
5,0
Układ jezdny
Tutaj auto bardzo mi się podoba. Słucha kierownicy i jest przyklejone do drocgi. Na ciasnych zakrętach daje dużo pewności siebie. To jeden z tych aspektów, w których bardziej mi się podoba Civic, niż mój poprzedni Accord.
Komfort
5,0
Widoczność
W zasadzie w żadnym nowoczesnym aucie, widoczność nie jest nadzwyczajna. W Civicu nie odczuwam żadnego "niepokoju", że czegoś nie widzę. Oczywiście słupki trochę zasłaniają, ale tak jest w każdym aucie. Lusterka są wystarczająco duże, żeby nie trzeba było martwić się zbytnio o martwą strefę. Kamera parkowania daje poczucie pewności przy manewrach na wstecznym. W dziedzinie widoczności-bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Moim zdaniem Honda zna się na ergonomii. Jedno z tych aut, do których się wsiada i wszystko jest tam, gdzie powinno być. Pewne małe zastrzeżenie mógłbym mieć do przycisków na touch panelu systemu Connect. Są długie, ale dość wąskie i czasami trzeba rzucić okiem, żeby trafić w odpowiednie miejsce ekranu. W zasadzie największym grzechem Hondy jest automatyczna aktywacja systemu Start-stop po każdym uruchomieniu. Zawsze wyłączam tę opcję, ale chętnie wyłączyłbym ją raz na zawsze, a nie mogę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, ale chyba mogłoby być lepiej. Klimatyzacja wydajna. Nawiewy jednak są tak skonstruowane, że nie jest łatwo całkiem uniknąć bezpośredniego działania strumienia powietrza na tułów. W Accordzie nic na mnie nie dmuchało. No, ale kosztował więcej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze a nawet bardzo dobrze, powiedzmy doskonale minus. Jedyny mały zgrzyt, to mało przestrzeni między podłogą a spodem przednich foteli, co skutkuje tym, że pasażer z tyłu nie ma przestrzeni nad stopami. To pewnie efekt uboczny rozwiązania z bakiem pod podłogą. Bagażnik kapitalny. Honda się nim chwali i przyznaję, że jest czym. Bardzo dobre, regularne kształty. Schowek pod podłogą bardzo duży.
4,0
Wyciszenie
Podobno jest cicho. I chyba rzeczywiście jest. Ja jednak jestem szczególnie wrażliwy na hałas i obok natrętnego start-stopu, to jest druga rzecz, którą chciałbym mieć trochę lepszą.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oczywiście trudno wyrokować po 6000km. Na razie jedynym wskaźnikiem jest spalanie, a to jest na dobrym poziomie. Oczywiście z racji dość wysokiej ceny zakupu, ubezpieczenie również jest trochę droższe, ale ten akurat składnik akceptuję i uważam za uzasadniony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak, jak już napisałem wyżej, samochód jest trochę droższy od konkurencji. Ale ma to swoje uzasadnienie. Jest, w moim odczuciu, nietuzinkowy stylistycznie. Ma trochę lepszy silnik, trochę lepsze materiały wykończeniowe, nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Ma również reputację Hondy, No i moje subiektywne odczucie solidności poparte 8 letnią z doskonałym Accordem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak usterek, ale przy tym przebiegu nie powinno ich być.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak usterek, ale przy tym przebiegu nie powinno ich być.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i-DTEC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IX Tourer Facelifting