Ocena kierowcy - Honda Civic IX Tourer Facelifting
Jocker07,
9 miesięcy temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
139 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Dynamiczny mocny silnik, do tego ekonomiczny.
5,0
Całokształt
Najlepsze auto jakie miałem w życiu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zwinny, elastyczny i co najważniejsze bezawaryjny.
5,0
Skrzynia biegów
Szkoda że w2016 nie było 6 stopniowych automatów. Dlatego mój wybór padł na 6biegowego manuala ale nie żałuję. Skrzynia sprawuje się bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi i wybacza wiele błędów kierowcy, zawieszenie dosyć twarde ale jak na kombi całkiem komfortowe.
4,0
Karoseria
Lakier dosyć miękki i bardzo cienki. Korozji do tej pory żadnych nie mam ale to pewnie zasługa garażowania.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra zarówno z tyłu jak i z przodu.
5,0
Ergonomia
Tu Honda sięga po mistrzostwo. Nie dość że tylne fotele składają się do góry i mamy wolną całą przestrzeń od podłogi to jeszcze po złożeniu tylnich oparć podłogą bagażnika pięknie licuje się w równej lini ze złożonymi siedzeniami. No i na plus zasługuje ogromny schowek pod podłogą bagażnika. Całe auto bardzo przestronne i pojemne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko super tylko szkoda że nie da się zamknąć mechanicznie przednich środkowych nawiewów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni przed nogami i po bokach nie brakuje ale nad głową dla wysokich osób może być ciasno. Ja mam 183cm i jest tak w sam raz.
5,0
Wyciszenie
Czasem na postoju zastanawiałem się czy auto mi nie zgasło bo nie słyszałem silnika. Przy wyższych obrotach silnik słychać ale jest na prawdę przyjemny dźwięk. Civic ma bardzo opływowe kształty więc opory powietrza nie powodują praktycznie żadnych hałasów
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o spalanie to wychodzi w granicach 6,7 -7,4 L/100 km.
Oryginalne części w przystępnych cenach. W oleje warto zainwestować lepsze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeden z bardziej udanych modeli Hondy , może dlatego tak szybko został wycofany z produkcji.
No i ostatni silnik bez turbin. Teraz już ze świecą szukać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na prawdę bezawaryjne auto. Wymiany wymagają jedynie częściej eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]