Wygląd, wyposażenie - fajne. Trochę mało miejsca w środku i jakość materiałów kiepska (tanie, źle spasowane plastiki, pokrętła mają "luzy"). Ale w zasadzie jeden poważny minus, a wręcz wada - jak zwykle u Hondy - tragiczny silnik.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik ma 142 konie. Ale żeby wydobyć z auta już nie tyle te 142 konie, ale jakąkolwiek moc, należy cisnąć gaz do dechy - pod 6000 obrotów, czyli w rejon, którego w zasadzie nigdy się nie używa. W mieście na każdym skrzyżowaniu ostatni. Na trasie wyprzedzanie to konieczność redukcji i ciśnięcia gazu, aż auto wyje i trzęsie się konwulsyjnie. Po prostu tragedia. Z tak mało elastycznym silnikiem naprawdę strach jeździć w trasę. Z silnikami Accorda jest to samo, nawet w 2.4 nie czuć w ogóle mocy, ma ją dopiero pod 7 tys obrotów. Poniżej - muł. Musiałem się pozbyć Civica.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj piątka. Przełączanie biegów to przyjemność. Krótki drążek, biegi wchodzą z fajnym chrupnięciem. Tak jak silniki to największy minus hondy, tak za skrzynię - wielki plus.
4,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi. Chociaż pod 140 km zaczyna się mniej pewnie.
Komfort
3,0
Widoczność
W sedanie - średnia.
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ustawianie temperatury to zwyczajnie lipa. Nie ma czegoś takiego jak 23 stopnie, 18.5 czy 25. Są dwa tryby: zimniej i cieplej. Przełączają się w okolicy, gdzie wyświetlacz pokazuje 20 stopni.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażer na ciasno i nisko. Ja musiałem się lekko pochylać, a dryblasem nie jestem: 180 cm
3,0
Wyciszenie
Niby ok, ale już przy niewielkich prędkościach rzędu 120-130 km robi się w aucie młyn. Im dalej tym gorzej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę co auto oferuje za wlane mu paliwo - to tragedia, bo nie oferuje prawie nic poza tym, że się toczy.
W mieście 8-11l, na trasie 7.
I tutaj drobna uwaga. Wskaźnik paliwa to rząd kilkunastu drobnych kreseczek. Kiedykolwiek na nie spojrzałem, w tym momencie jedna znikała. Przejazd do pracy w umiarkowanym zatłoczeniu i odległości 6 km to dwie kreski. A kresek tych nie ma zbyt wiele. Powstaje dołujące wrażenie dziury w baku.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena, jak to przy hondzie, wysoka, pod 70 tys. W zamian: średnia jakość wykończenia i żenujący silnik. W innych hondach to samo: sporo kosztują, mało dają. Ponoć są długowieczne, ale to raczej minus przy takich osiągach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuło, tutaj ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]