Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Sedan

eleskoo, 10 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Sedan 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Wygląd, wyposażenie - fajne. Trochę mało miejsca w środku i jakość materiałów kiepska (tanie, źle spasowane plastiki, pokrętła mają "luzy"). Ale w zasadzie jeden poważny minus, a wręcz wada - jak zwykle u Hondy - tragiczny silnik.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik ma 142 konie. Ale żeby wydobyć z auta już nie tyle te 142 konie, ale jakąkolwiek moc, należy cisnąć gaz do dechy - pod 6000 obrotów, czyli w rejon, którego w zasadzie nigdy się nie używa. W mieście na każdym skrzyżowaniu ostatni. Na trasie wyprzedzanie to konieczność redukcji i ciśnięcia gazu, aż auto wyje i trzęsie się konwulsyjnie. Po prostu tragedia. Z tak mało elastycznym silnikiem naprawdę strach jeździć w trasę. Z silnikami Accorda jest to samo, nawet w 2.4 nie czuć w ogóle mocy, ma ją dopiero pod 7 tys obrotów. Poniżej - muł. Musiałem się pozbyć Civica.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj piątka. Przełączanie biegów to przyjemność. Krótki drążek, biegi wchodzą z fajnym chrupnięciem. Tak jak silniki to największy minus hondy, tak za skrzynię - wielki plus.
4,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi. Chociaż pod 140 km zaczyna się mniej pewnie.
Komfort
3,0
Widoczność
W sedanie - średnia.
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ustawianie temperatury to zwyczajnie lipa. Nie ma czegoś takiego jak 23 stopnie, 18.5 czy 25. Są dwa tryby: zimniej i cieplej. Przełączają się w okolicy, gdzie wyświetlacz pokazuje 20 stopni.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażer na ciasno i nisko. Ja musiałem się lekko pochylać, a dryblasem nie jestem: 180 cm
3,0
Wyciszenie
Niby ok, ale już przy niewielkich prędkościach rzędu 120-130 km robi się w aucie młyn. Im dalej tym gorzej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę co auto oferuje za wlane mu paliwo - to tragedia, bo nie oferuje prawie nic poza tym, że się toczy. W mieście 8-11l, na trasie 7. I tutaj drobna uwaga. Wskaźnik paliwa to rząd kilkunastu drobnych kreseczek. Kiedykolwiek na nie spojrzałem, w tym momencie jedna znikała. Przejazd do pracy w umiarkowanym zatłoczeniu i odległości 6 km to dwie kreski. A kresek tych nie ma zbyt wiele. Powstaje dołujące wrażenie dziury w baku.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena, jak to przy hondzie, wysoka, pod 70 tys. W zamian: średnia jakość wykończenia i żenujący silnik. W innych hondach to samo: sporo kosztują, mało dają. Ponoć są długowieczne, ale to raczej minus przy takich osiągach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuło, tutaj ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Sedan 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
7,0
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Sedan