Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Sedan

ketjow, 12 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 5 tys. km
Honda Civic IX Sedan 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Dobre prowadzenie, wygoda, ergonomia chyba nie ma lepszego auta w tej klasie za ta cene. Jak wybierze sie konkurencje i bedzie chcialo sie miec porownywalne parametry wychodzi w wiekszosci drozej lub mniej oszczedniej. Trzeba zwrocic takze uwage na to ze Honda nie traci tak duzo na wrtosci z czasem jak konkurencja.
Wrażenia
5,0
Silnik
Optymalny silnik do takiego auta. W miare ekonomiczny, dajacy radosc z jazdy i nie powodujacy placzu na stacji benzynowej. Jest to typowa jednostka Hondy lubi obroty jesli checmy wiecej mocy, ale jesli chce sie oszczednie jezdzic nie ma problemu asystent oszczednej jazdy jest bardzo pomocny i genialnie zrobiony. Moc na zadanie. W wersji 5 drzwiowej podstawowy sinik 1.4 jest z pewnoscia za slaby, mysle ze warto doplacic do 1.8 lub wybrac sedna.
4,0
Skrzynia biegów
Moja wersja to 5 biegowy automat. Zacznie lepiej dzialajacy jak klasyczne 4 biegi (automat)- wyzsza predkosc nizsze obroty. Przelozenia sa dobrze dobrane skrzynia reaguje poprawnie na pedal gazu, chociaz mogloby byc ciut lepiej. Mam nadzieje ze bedzie rowniez bezawaryja jak 4 biegowe poprzedniki Hondy.
5,0
Układ jezdny
Honda w 100%. Tyl ma niezalezne zawieszenie tak jest w wersji sedan. Auto ma doskonala przyczepnosc w zakretach.
Komfort
4,0
Widoczność
Prawo, lewo, przod SUPER, ale tyl to masakra warto zainwestowac w czujniki/kamere parkowania - szkoda zderzaka.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod reka, sterowanie radia, tempomatu i telefonu w kierownicy. Wyswietlacz informacyjny duzy i czytelny, duzo opcji do konfiguracji np. kiedy maja sie drzwi zamykac, jak dlugo lampka w srodku ma sie swiecic po wyjsciu, moza wrzucic wlasne zdjecie na tapete, komputer jednoczesnie pokazuje srednie spalanie, zasieg lub srednia predokosc lub czas do nastepnego tankowania. Spalanie chwilowe rowniez sie pokazuje przy predkosciomierzu. Do tego auta trzeba wsiasc i sie przejechac wtedy widac jak to jest wszystko dobrze przemyslane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja dobrze chlodzi - ogrzewania nie mialem okazji uzywac, pasazerowie z tylu maja nawiewy pod siedzeniami kierwcy i pasazera. Elektryczny szyber dach spelnia swoja funkcje, lecz w pelni otwarty da sie uzywac do 70km/h
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej wielkosci ma duzo miejsca z tylu i z przodu. Duzo wiecej jak w starszych wersjach.
4,0
Wyciszenie
Tutaj mogloby byc troche lepiej, ale tragedii nie ma.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dotad mysle ze jest super 1.8 z automatem caly czas jezdzony z klima. ceny przegladow mysle ze jak wszedzie. Napraw na szczescie nie mialem i mam nadzieje ze dlugo nie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Sedan 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
7,0
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Sedan