Jest to bardzo niepozorny i mało spotykany na polskich drogach samochód. Nie jest to samochód za którym wszyscy będą się oglądać, ale za to odwdzięcza się on bardzo dobrym "dopasowaniem" do kierowcy. Do pewnych rzeczy trzeba się przyzwyczaić, inne pozytywnie zaskakują. Wielki plus za system "bezkluczykowego" dostępu do auta - bardzo wygodne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Według mnie silnik w Hondzie to świetny kompromis pomiędzy dynamiczną, a oszczędną jazdą. Ze względu na to, że nie ma tutaj żadnego doładowania, start nie jest szczególnie powalający(ale nie jest też przesadnie wolny - 9s - 0-100km/h), jednak w warunkach miejskich bardzo dobrze się sprawdza. Jeżeli trzeba nagle przyspieszyć/wyprzedzić - nie ma żadnego problemu (pod warunkiem redukcji o 2 biegi!). Na postoju przy działającym silniku nie raz pytano mnie czy to hybryda. Jedynie na zimnym silniku samochód lubi przez chwile trochę głośniej popracować jednak po chwili wszystko wraca do normy.
4,0
Skrzynia biegów
W moim przypadku jest to skrzynia automatyczna, która bardzo dobrze sprawdza się w tym samochodzie. Oczywiście nie działa tak bezszelestnie jak np DSG, ale zapewnia świetny komfort podróżowania dla pasażerów i prowadzenia dla kierowcy. Dodatkowo do dyspozycji są łopatki zmiany biegów przy kierownicy jednak na co dzień raczej nikt ich nie używa.
5,0
Układ jezdny
Jeżeli chodzi o prowadzenie to twierdzę, że jest bardzo dobrze. Samochód prowadzi się pewnie, nie "myszkuje" po drodze co daje wrażenie bezpieczeństwa. Dodatkowo cały czas czuwają elektroniczne układy kontroli jazdy, ale trzeba ten samochód doprowadzić do ostateczności żeby którykolwiek z nich się załączył. Duży plus!
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko widać. Z przodu lepiej chociaż nie widać końca maski, z tyłu trochę mniej, ale nie ma tragedii. Przy cofaniu pomaga kamera cofania i czujniki parkowania także wszystko jest cały czas pod kontrolą. Wyświetlacz kamery cofania mógłby być większy.
4,0
Ergonomia
Poza brakiem schowków na wodę w boczkach drzwi nie jest źle. Kierowca ma miejsca pod dostatkiem, pasażerowie również nie narzekają jednak nie ryzykowałbym długiej podróży z kompletem 5 dorosłych pasażerów. Bagażnik zadziwił mnie swoją wielkością - myślałem, że będzie mniejszy, a jest naprawdę pojemny! Można by ponarzekać, że kokpit samochodu to jeden wielki plastik jednak jest on łatwy do czyszczenia, wygląda nie najgorzej( ale to kwestia gustu) i nie trzeszczy jak w innych samochodach! Cisza! Lekkim minusem dla mnie jest bardzo nisko poprowadzony dach co czasami utrudnia wsiadanie. Poza tym wszystko jest na miejscu, nie ma nadmiaru przycisków (nawet w najwyższej wersji), obsługa komputera samochodowego bardzo intuicyjna. Do wyboru jest kilka opcji wyświetlania danych samochodu - spalania, godziny, radia itp.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo efektywnie nawet dla tylnych siedzeń z czym jest różnie w innych samochodach. Ogrzewania póki co nie testowałem. Podgrzewanie siedzeń moim zdaniem działa trochę powolnie, ale to tez kwestia gustu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze.
4,0
Wyciszenie
Tak jak napisałem wcześniej, na zimnym silniku chodzi trochę głośniej, ale po chwili wraca do normy. Przy normalnej, miejskiej jeździe silnika praktycznie nie słychać. Na wyższych obrotach słychać, że to silnik Hondy:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam, że nie są wygórowane. Ceny części porównywalne do aut niemieckich.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za lekko ponad 90 tys zł dostajesz Hondę wyposażoną na full z automatyczną skrzynią biegów. Ja jestem zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jest to usterka, ale denerwuje. Nowy samochód, a na elementach zawieszenia widoczna jest korozja! Oby tylko tyle!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 I-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]