Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

Kliczek, 2 lata temu
Silnik 2.2 i-DTEC 150KM 110kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Civic IX Hatchback 5d 2.2 i-DTEC 150KM 110kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik to Top Of The Top. Czyli szczyt szczytów.
Karoseria : Auto wygląda na przeciętny kompakt, a ma zaskakująco duże wnętrze.
Zawieszenie : Civic IX jeździ komfortowo i sprężyście. Dużo poprawa w stosunku do CIiica VII.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak jakichkolwiek usterek. Dla posiadacza niemieckich aut - rzecz chyba całkowicie niezrozumiała.
5,0
Całokształt
Miałem UFO czyli Civic VIII 5d 2.2 i-CDTi, to było świetne auto. Ale lata mijają i zacząłem szukać godnego następcy. Wiec poszukałem i kupiłem Civic IX gen. 5d 2.2 i-DTEC w limitowanej wersji Sport+ 180KM. Wygląda prawie jak zwykły Civic, ma 5 drzwi, a jest w piekielnie mocnym 180 konnym dieslu. Mam rocznik 2012. Jeżdżę nim trzy lata, długo szukałem pachnącej sztuki z małym przebiegiem. Jak kupiłem miał 47 tys. km. Miałem kilkadziesiąt samochodów różnych marek i ten jest chyba najlepszym kompaktem jaki miałem. A silnik 2.2 I-DTEC 180KM to moim zdaniem najlepszy silnik diesla w kompaktach w historii. Pracuje delikatnie, jedzie jak burza, jest oszczędny, trwały i całkowicie niezawodny, Pomimo, że z autem się nie patyczkuję i użytkuję je normalnie, czyli w miarę potrzeb, Honda 2.2 i-DTEC nie generuje żadnych problemów z filtrem DPF. Zero problemów. Mówią, że ma drogie części, ale nie są potrzebne... Reszta auta też jest w porządku, w Civicu IX odczuwam znaczącą poprawę w porównaniu do CIVICA VIII - tzw UFO. W Civicu IX przede wszystkim poprawiono zawieszenie - jest przyjemnie sprężyste, ale i komfortowe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.2 i-DTEC to jeden z najlepszych napędów w kompaktach. Dla tego silnika kupuje się Hondę Civic. Czy jest jakiś 4 cylindrowy silnik w dieslu lepszy od niego? No nie wiem, ale mam wrażenie, że to jeden z króli. Wiedziałem, że mało pali, że ostro jedzie, że jest niezawodny i trwały. Ale kultura pracy zaskoczyła mnie bardzo. To duży, ale cichutki silniczek o bardzo kulturalnym obyciu. Super.
5,0
Skrzynia biegów
Tradycyjny 6 biegowy manual. Sprawuje się jakby go nie było. Czyli bardzo dobrze. Szkoda, że w Civicu ta wersja silnikowa jest tylko w manualu. Ale mi manual pasuje, silnik ciągnie jak zwariowany,a skrzynia mu nie przeszkadza.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest mocno poprawione w stosunku do poprzednika - czyli Civica VIII. Wreszcie jest sprężyście oraz komfortowo. I oba te parametry występują JEDNOCZEŚNIE. Rzekłbym - jak w Golfie VII.
4,0
Karoseria
W Hondzie to najważniejsza sprawa. Trzeba pamiętać o ryzyku korozji w zaniedbanych Hondach. Swoją kupiłem sam we Francji. Wyszło drogo, ale po 10 latach podwozie mojej Hondy wygląda jak nowe. Dam jedną gwiazdkę mniej, bo ta marka w porównaniu do innych marek japońskich koroduje najmniej. Wiadomo - w Toyocie jest podobnie, a Mazda daje czadu z korozją od wielu lat, ale dajmy na to Citroen jest pod tym względem fabrycznie zabezpieczony lepiej. Dlatego daję czwórkę.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu dobra, do tyłu przeciętna. Pomaga kamera cofania i czujniki parkowania. Lusterka duże. Na szczęście Civic IX 5d ma wreszcie wycieraczkę z tyłu,
5,0
Ergonomia
Po krótkim zaznajomieniu się z autem wszystko na swoim miejscu. A wygląda bardzo efektownie i jest wygodny w użytkowaniu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzenie klimatyzacji skuteczne. A ogrzewanie wspomagane grzałką elektryczną działa naprawę dobrze. Szyby szybko odparowują. Także logika w klimatroniku działa prawidłowo. Czego chcieć więcej?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 cm wzrostu. Mieszczę się komfortowo, mam jeden ząbek regulacji odległości siedziska w zapasie. Nad głową też ok. Ilość miejsca w przednim rzędzie kabiny oceniam na przeciętną, ale z tyłu miejsca dla pasażerów tylnej kanapy jest dużo. Bagażnik jeden z największych w klasie. No i magiczne siedzenia, składając opuszcza się siedzisko tworząc płaską podłogę, a stawiąc je do góry można wozić telewizory lub rower. Kto nie widział ten nie wie, jakie to mądre rozwiązanie. To auto nie wygląda na aż tak pakowne.
5,0
Wyciszenie
Narzekają, że wygłuszenie w Hondzie Civic jest przeciętne. Prawda. Ale konstruktorzy zamiast zbudować auto z hałasującym zapędem i wygłuszanym tonami izolacji, zbudowali cichy silnik, którego nie trzeba owijać tonami izolacji. Civic jest cichy z natury, a do tego lekki - bo nie ma tych bezsensownych kilogramów wygłuszeń.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik mało pali, ja mam średnią 5.8 l/100km. Auto jest drogie w zakupie, ale całkowicie niezawodne. Civica nienawidzą tylko mechanicy. Bo w ogóle się nie psuje. Dla mnie absolutna bomba.
4,0
Stosunek jakość/cena
Drogo, i trudno się kupuje, bo trzeba zapłacić dużą akcyzę 18,6% za pojemność 2.2l. Więc nie dam maksymalnej oceny, Choć może przesadzam. Bo ten silnik to najlepsza rzecz w tym aucie. Wart każdej złotówki. A że trzyma cenę, to to co wydaliśmy przy zakupie, to odzyskamy przy odsprzedaży. A frajda z jeżdżenia nim jest wielka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co tu pisać - całkowita bezawaryjność. Honda 2.2 i-DTEC jest super.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie psują się drobiazgi, nie psują się także grubsze tematy. Moim zdaniem to najlepszy kompakt na rynku.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-DTEC 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IX Hatchback 5d