Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

DawidO, 4 dni temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 86 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Inne : Podnoszone siedzisko tylnej kanapy - rewelacja.
4,0
Całokształt
Bardzo pojemny samochód przy niewielkich zewnętrznych wymiarach, świetne zawieszenie, super trzyma się na zakrętach. Całkowicie bezawaryjny - od nowości czyli od ponad 10 lat w rodzinie. Nigdy nie uległ żadnej awarii, cały czas serwisowany. Składające się tak fotele, i siedzisko tylnej kanapy- to tylko w hondzie (w nowych civicach już nie ma tych foteli). Nadwozie po tym czasie bez jakiejkolwiek rdzy. Z minusów (tylko drobne): - słabo wyciszone podwozie - dźwięk silnika niezbyt przyjemny przy wyższych obrotach, a przy średnich obrotach przydałoby się więcej momentu obrotowego - na elementach podwozia pojawia się rdza (jak w większości japońskich samochodów) - skrzynia mogłaby być inaczej zestopniowana 2,3,4 bieg mógłby być krótszy, a 6-ty dłuższy- na autostradę. - poprzez dużą przednią szybę, wnętrze nierównomiernie chłodzi się latem - z przodu jest ciepło, a z tyłu zimno. Nawiewy są jakoś źle skonstruowane, że za mocno dmucha z tyłu z nawiewów które są z przodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
- trwały i bezawaryjny - nie pali oleju - dźwięk silnika niezbyt przyjemny przy wyższych obrotach, a przy średnich obrotach przydałoby się więcej momentu obrotowego
4,0
Skrzynia biegów
- prezcyzyjna - ale skrzynia mogłaby być inaczej zestopniowana 2,3,4 bieg mógłby być krótszy, a 6-ty dłuższy- na autostradę.
5,0
Układ jezdny
Świetne zawieszenie, super trzyma się na zakrętach. Trwałe.
5,0
Karoseria
Nadwozie po tym czasie bez jakiejkolwiek rdzy. Jedynie co to, że na czarnym lakierze widać drobne ryski.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie jest ok., duże lusterka. Widoczność do tyłu ułatwia kamerka.
4,0
Ergonomia
Obsługa nie jest tak intuicyjna jak w Skodzie czy BMW, ale po czasie można się przyzwyczaić Duże schowki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprzez dużą przednią szybę, wnętrze nierównomiernie chłodzi się latem - z przodu jest ciepło, a z tyłu zimno. Nawiewy są jakoś źle skonstruowane, że za mocno dmucha z tyłu z nawiewów które są z przodu. Ogrzewanie zimą bdb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca jak na tą klasę samochodu. Mocno pochylona szyba dodaje przestronności.
3,0
Wyciszenie
Słabo wyciszone podwozie - dla mnie największy minus samochodu. Przy kupnie opon na pewno będę zwracał uwagę na ich hałas.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic się nie zepsuło, a z części eksploatacyjnych oprócz filtrów i olejów, to wymieniane były tylko hamulce z przodu w ASO i po10 latach wymieniłem akumulator, ale jeszcze działał - sprawność powyżej 60%. Zużycie paliwa niskie, jak na silnik 1,8 benz
4,0
Stosunek jakość/cena
Używane Hondy trzymają cenę, ze względu pewnie na niską awaryjność.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez ponad 10 lat nie było żadnych usterek!!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez ponad 10 lat nie było żadnych usterek!!!!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d