Zawieszenie
: Takie jak lubie trochę twarde, trochę komfortowe.
4,0
Całokształt
Przesiadłem się z poprzedniego modelu Civica. IX generacja nie ma wad poprzednika, jest lepiej wykonana i dopracowana. Jest bardziej komfortowa, ma wreszcie wycieraczkę tylnej szyby.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie jest sportowcem, ale ma wystarczającą moc do sprawnego poruszania się po drogach zwykłych i autostradach. Zadowalające zużycie paliwa, nie bierze oleju, żadnych problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Do tej pory ok. Nic nie haczy przy zmianie biegów, skok lewarka krótki. Odległość od kierownicy idealna, uchwyt taki jaki lubię, lekko zagięty do przodu.Słabej jakości mieszek, pojawiły się pęknięcia na pseudo skórze.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardziej komfortowe od poprzednika, ale twardsze niż w np. Golfie czy Aurisie. Dobrze trzyma kierunek jazdy na zakrętach przy dużej prędkości, ale nie jeździłem z ekstremalną prędkością.
4,0
Karoseria
Wygląd fajny, nic dodać. Dość miękki lakier, trochę odprysków na lakierze. Wnętrze duże jak na kompakt, fotele wygodne nawet przy długich podróżach (ponad 1500 km). Bagażnik zapewnia zabranie wszystkiego na wakacje.
Komfort
4,0
Widoczność
Niektórzy narzekają na dzieloną tylną szybę i przez to ograniczoną widoczność do tyłu. Ja uważam, że nie jest to jakaś wada. Dzięki temu jadący za Hondą samochód nie oślepia światłami kierowcy. A widoczność do tyłu w czasie cofania ułatwia kamera cofania. Bardziej ograniczają widoczność słupki A, które moim zdaniem są za grube.
4,0
Ergonomia
Wysokie osoby mogą mieć problem z takim ustawieniem fotela kierowcy aby widzieć prędkościomierz i pozostałe wskaźniki. Dostęp do elementów obsługi ok. Wygodny podłokietnik. Trochę dłuższe mogły by być fotele przednie, ale to tylko kompakt.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkość miejsca z przodu wystarczająca. Z tyłu mogłoby być więcej miejsca na stopy pod przednimi fotelami.
4,0
Wyciszenie
Do 130 km/h dość cicho, powyżej zaczyna być słyszalny silnik ale nie jest to dźwięk uciążliwy. Ale Golf VII jest cichszy. Jeśli opony mają indeks głośności powyżej 71 decybeli to jadąc autostradą będzie je słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie, jak dla kompaktu, zużycie paliwa akceptowalne, wszystko zależy od stylu jazdy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu powyżej średniej dla kompaktów, ale za to dobre wyposażenie, np. kamera cofania, tempomat, klima dwu sferowa, asystent ruszania pod górę itp. Golf z tym wyposażeniem to co najmniej 100 tys.zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pęknięty mieszek drążka zmiany biegów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]