Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

Dominikm10, 6 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 203 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo słabo zużywają się klocki i tarcze. Pierwsza wymiana klocków z przodu przy 120k km. Obecne pomimo, że nie OEM również wolno się zużywają. Miłe zaskoczenie.
Karoseria : Kolor, który się nie brudzi. Można wręcz w ogóle nie myć i z kilku metrów dalej wygląda znośnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak do tej pory.
5,0
Całokształt
Wersja Executive, kolor yellow topaz, wykończenie wnętrza jasna skóra - całość wygląda dobrze. Auto prezentuje się nietuzinkowo (rzadka konfiguracja). Hondą jeżdżę ponad 5 lat przejeżdżając ponad 200k km. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Mało pali (jak na 1.8), nie psuje się i jest dosyć komfortowe. Koszty utrzymania dzięki temu na akceptowalnym poziomie. Do tego warto podkreślić bardzo obszerne wnętrze (jak na kompakt) i bardzo duży bagażnik. Fotele magic seat to kolejny atut, który często wykorzystuję w wyjazdach na weekend czy na wakacje. Dodam jeszcze, że rewelacyjny kolor lakieru - nie brudzi się i dość odporny na zarysowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie psuje się, a przy tym ekonomiczny. Dźwięk mógłby być ciekawszy przy wciśnięciu gazu i przy wyższych obrotach (jeździłem Civiciem VIII gen. i brzmi podobnie, nic zatem nie poprawiono). Silnik do około 170k km zużywał max 0,2 l oleju na 20k km. Po tym przebiegu zużycie nieco wzrosło. Niemniej jednak jest to konstrukcja Hondy, dla której nie jest to anomalią. Silnik, typowo dla Hondy bardzo słaby w dolnym zakresie obrotów co wymuszą częste redukcje przy wyprzedzaniu. Osiągi akceptowalne, zarówno przyspieszenie, jak i v max (sprawdzone 220 km/h).
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna nawet po 200k km. Nie haczy, nie zgrzyta. Skoki lewarka mogłyby być nieco krótsze, ale ogólnie jest dobrze. Bieg 6 mógłby być dłuższy co obniżyłoby obroty i hałas przy prędkościach powyżej 120 km/h. Ogólnie z perspektywy czasu żałuję, że nie dopłaciłem do skrzyni automatycznej (nie przekonywało mnie tylko 5 biegów i dość wolna praca - automat wg starej szkoły projektowania, aczkolwiek zapewne bardzo trwały).
4,0
Układ jezdny
Dość czuły, ale nie jest idealny. EPS - lekko gumowy i nie daje bardzo dobrego czucia auta. W mieście wystarczający, na trasie przy dużych prędkościach mogłoby być stabilniej, ale i tak jest duży postęp np. do gen VII. Ogólnie auto można prowadzić dwoma palcami co często przydaje się poza miastem w połączeniu z tempomatem.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest poprawnie. Do przodu bardzo dobrze, do tyłu ok (pomaga mała szybka pod spoilerem wzorem CRXa gen 2 czy CRZ i Insight). Do tego dochodzą czujniki parkowania przód i tył + kamera cofania (nie chowana niestety, brudzi się szybko jesienią i zimą). Lusterka wsteczne duże, nie zniekształcają obrazu.
3,0
Ergonomia
Miejsce za kierownicą dość wygodne. Przeszkadza w dłuższej jeździe wysoka podłoga (pod pod fotelami z przodu jest zbiornik paliwa) przez co nogi są dość wysoko. Dodatkowo krótkie siedzisko. Podparcie lędźwi o słabym zakresie regulacji (albo za nisko albo za wysoko). Poza tym znośnie. Super kierownica (gruba, skórzana z dobrze rozmieszczonymi guzikami) i wysokość lewarka zmiany biegów. Guziki na konsoli w miarę ok, ale np. wyświetlacz klimy dość nisko (na 1. i 3. biegu przeszkadza to w regulacjach). Denerwuje funkcja start/stop, która nie zapamiętuje ustawienia - konieczność wyłączania z każdym uruchomieniem silnika...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie ok. Klimatyzacja wystarczająco wydajna, ogrzewanie również. Silnik szybko się nagrzewa i szybko ogrzewa wnętrze zimą (choć można by zainwestować w Webasto). Jedyny minus to rozdział ciepłego powietrza na nogi i kabinę. Przy równoczesnym grzaniu zawsze na nogi leci cieplejsze powietrze co jest irytujące. Temat weryfikowany przez ASO, ale wg serwisu działa poprawnie (robili pomiary temperatury) - dla mnie to potencjalna wada sterownika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze, jak na kompakt oczywiście. Można śmiało podróżować w 4 osoby tak do 1,80 m. Wyżsi pasażerowie mogą już doszukać się dyskomfortu w zajęciu optymalnej pozycji. Przydaje się wolna przestrzeń pod tylną kanapą (można włożyć torbę, czy butelkę z wodą). Jedynie mogłoby być więcej miejsca na kolana dla pasażera z przodu.
5,0
Wyciszenie
Jak na auto kompaktowe jest bardzo dobrze. Mam porównanie ze starszymi Hondami. Bardzo cicho do 100km/h i akceptowalnie do 150km/h. Powyżej jest już głośno - silnik i powietrze. Zimą oczywiście słychać głośniejsze opony zimowe. Latem z opon fabrycznych nie dobiega żaden szum czy hałas. Silnik ze względu na dość słaby dźwięk mógłby być bardziej wyciszony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania to jak na razie tylko właściwie paliwo. Zużycie średnio waha się w przedziale 6.2-7.5 l. Średnio 6.8 l. Jest to zużycie około 70% trasa 20% miasto. Przy prędkościach około 160 km/h w 4 osoby z bagażami spalanie trochę ponad 11 l. Minimalne na trasie to 4.8 l co jest bardzo dobrym wynikiem przy prędkości około 80-90km/h. Serwis drogi, więc podstawowe czynności po gwarancji, jak zmiana oleju czy wymiana klocków hamulcowych robię poza ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w tej specyfikacji i w jakości japońskiej (choć produkowane w UK i dużo podzespołów dostarczanych z Europy czy Azji) jest warte swojej ceny. Myślę, że posłuży jeszcze wiele lat bez większych usterek. Od blisko 20 lat moja najbliższa rodzina jeździ różnymi Hondami i ten model jest jak na razie najmniej awaryjny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterek generalnie brak. Do tej pory wymieniona chłodnica klimatyzacji i rurka od chłodnicy (uszkodzenia od kamieni, może chłodnica mogłaby być bardziej osłonięta?), mieszek skórzany od lewarka zmiany biegów (popękał w przełamaniach, niestety nowy wymieniony na gwarancji wygląda jak stary po roku użytkowania - wada materiału wg mnie, ogólnie tego nie widać - kosmetyka). Przy 170k km wymiana żarówek ksenonowych - elektryk był zdumiony, że tyle wytrzymały. Zdarzyły się również przepalone żarówki w kabinie, postojowe i od tablicy rejestracyjnej. Jakiś czas temu zapaliła się kontrolka od poduszki - jeszcze nie weryfikowane przez ASO. Do weryfikacji przy najbliższym przeglądzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d