Witam. Chciałbym się podzielić opinią na temat Hondy, wersja Elegance, którą zakupiłem w m-cu X 2016 r. Biorąc pod uwagę całokształt tego pojazdu mogę powiedzieć, że jest to pojazd bardzo dobry, który niestety posiada niewielkie wady. Wygląd zewnętrzny, silnik wolnossący, kokpit kierowcy, który powala inne marki na kolana spowodował zakup tego pojazdu. Po pół roku użytkowania bez jakichkolwiek wad wsiadam do Hondy z "bananem" na ustach. Kilka słów o wadach.
Przycisk eco, powinien być okraszony tabliczką, używać na własną odpowiedzialność. W jeździe miejskiej ograniczenie mocy silnika poprzez włączenie tego przycisku stanowi wręcz zagrożenie dla bezpiecznej jazdy. Co innego na autostradzie do spokojnej jazdy.
Siedzenia – tutaj Honda mnie zawiodła. Konkurencja w postaci Fiat Grande Punto, Kia Ceed, Opel Astra zdecydowanie posiadają lepsze kanapy. Pomimo tego, że w środku jest dużo miejsca kanapy powinny być zdecydowanie szersze i dłuższe. Przez pół roku notorycznie coś mnie uwierało w tyłek. Przecież jest to pojazd na rynek europejski a nie dla małych skośnookich Japończyków. Co innego oparcia, dobrze wyprofilowane, dobrze trzymają w zakrętach. Uważam, że przy takiej cenie pojazdu skandalem jest brak regulacji odcinka lędźwiowego.
Słabej jakości plastiki, które łatwo się rysują.
Wrażenia
5,0
Silnik
W głównej mierze skuli tego silnika kupiłem Hondę. Silnik wręcz mruczy zachęca do kręcenia.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie, lecz trzeba używać więcej siły aby mieszać lewarkiem. Wcześniej jeździłem Fiatem Grande Punto i tam skrzynia chodziła moim zdaniem lepiej. Nieraz w Hondzie zdarzyło się, że zbyt lekko wbiłem bieg, przeważnie dwójkę, która wyskoczyła. Dźwięki w postaci kliknięć jak dla mnie bez sensu, mogło to chodzić zdecydowanie ciszej.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Honda jest po prostu przyklejona do asfaltu. Na zakrętach jedzie po swoim torze, nawet przy większych bocznych podmuchach wiatru.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu widoczność bez uwag. Jeśli chodzi o tył, nie przeszkadza mi spojler, który częściowo zasłania widoczność, przy parkowaniu pomaga kamera. Kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak dla mnie rewelacja. System automatycznego nawiewu świetnie radzi sobie przy różnych temperaturach zewnętrznych.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak już wcześniej pisałem, kokpit powala inne marki na kolana. Duża przestrzeń mogła być bardziej wykorzystana na szersze kanapy siedzeń. Przy moim wzroście 185 cm, pasażer z tyłu ma dużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Mamy tutaj silnik wolnossący, który lubi wysokie obroty a to przekłada się na głośność. Przy 100 km/h silnika nie słychać. Powyżej 140 km/h już tak ale jest to sportowy dźwięk, który przypomina mi dlaczego taki silnik wybrałem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedynie paliwo. Jestem mile zaskoczony spalaniem paliwa. Trasa po drogach krajowych z klimą Honda spaliła 6 litrów. Zimą jazda po zakorkowanym mieście, krótkie dojazdy do pracy bądź sklepów spaliła 9 litrów. W systemie 30 % autostrada, 70% miasto spala ok. 7,5 litra.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie było
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]