Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

ziepaw, 8 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 46 tys. km
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wykonanie kokpitu i ogólny poziom wyciszenia auta.
4,0
Całokształt
Poprawny samochód, dużo lepiej wykonany niż poprzednia generacja. Myślę że aby być obiektywnym trzeba go traktować w kategorii dużego face liftingu VIII generacji a nie zupełnie nowej wersji. Większość najważniejszych mankamentów poprzedniej generacji (głośność i jakość spasowania i wykończenia środka) usunięto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie czuć, że auto ma 142 KM ale przynajmniej silnik jest dobrze wyciszony, pali rozsądne ilości paliwa i nie sprawia żadnych problemów eksploatacyjnych
5,0
Skrzynia biegów
Posiadam 5 biegowy klasyczny automat, wszystko działa jak należy. Plus za łopatki zmiany biegów przy kierownicy i długie przełożenia w porównaniu z 6 biegową skrzynią ręczną.
4,0
Układ jezdny
Auto nie prowadzi się już tak dobrze jak VIII generacja ale nadal jest bardzo przewidywalne.W porównaniu do poprzedniej generacji Civic'a zawieszenie ciszej i bardziej miękko wybiera nierówności.
Komfort
3,0
Widoczność
W końcu jest tylna wycieraczka. Plus za kamerę cofania. Widoczność do przodu podobna jak w poprzedniku. Nadal przeszkadzają szerokie słupki A i pomimo zmiany układu pracy wycieraczek, ta od strony kierowcy nadal pozostawia spory margines. Lusterka zewnętrzne sporych rozmiarów. Światła na seryjnych żarówkach poprawnie oświetlają drogę.
4,0
Ergonomia
Lepiej niż w poprzedniku. Zdecydowanie bardziej przemyślany układ przycisków na konsoli centralnej, aczkolwiek całość nie wygląda już tak awangardowo. Nieintuicyjna obsługa komputera pokładowego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi i grzeje jak powinno. Generalnie dmuchawy pracują trochę ciszej niż w poprzedniku. Plus za wykorzystanie czynnika chłodniczego starej generacji w układzie klimatyzacji. Minus za brak nawiewów na tylną kanapę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest trochę ciaśniej niż w poprzedniku. Fotel kierowcy ma trochę za mały zakres regulacji (nie dotyczy wersji z elektryczną regulacją) i za krótkie siedzisko. Trochę brakuje schowków, ale te które są mają przynajmniej wystarczająco pojemne. Wyjątek stanowi przedni schowek przed pasażerem, którego pojemność znacząco zmalała w stosunku do poprzednika a do tego nie jest chłodzony (w żadnej wersji wyposażeniowej). Bagażnik o rekordowej (jak na tę klasę pojazdu) pojemności - identyczny jak w poprzedniku.
4,0
Wyciszenie
Ogromna poprawa w porównaniu z poprzednikiem. W zestawieniu z innymi autami segementu C również mozna uznać poziom wyciszenia za dobry. Silnik przyjemnie cichy do 3.5tyś obrotów. Niski szum toczenia opon. Podczas szybkiej jazdy autostradowej słychać trochę szum wiatru z okolicy przednich lusterek. Patrząc na wyciszenie z perspektywy trzeba powiedzieć, że nie jest to poziom VW Golf'a VII ale jest np sporo ciszej niż w Aurisie, czy autach marek koreańskich z tego samego segmentu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO i oryginalne części tanie nie są, ale z drugiej strony to auto o prostej i dość bezawaryjnej konstrukcji. Silnik pali rozsądne ilości paliwa. Większość kompaktów na rynku wyposażonych w wolnossące silniki benzynowe o pojemności 1.6 pali tyle samo lub więcej niż 1.8 Hondy Civic.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowej w salonie raczej bym nie kupił. Myślę że na rynku wtórnym to bardzo rozsądna propozycja szczególnie jeśli ktoś zamierza tym autem jeździć kilka lat. Dostajemy dość dobrze wyposażone, w miarę komfortowe,pojemne i bezawaryjne auto. Ponad przeciętny poziom bezawaryjności i dobre postrzeganie marki sprawia że auto z wiekiem mało traci na wartości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lakier i szyby podatne na zarysowania. "Strzelający" stelaż fotela kierowcy.Błąd układu odpowiedzialnego za pracę poduszek powietrznych - usunięto na gwarancji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest to moja trzecia Honda Civic. Posiadałem generację VII, VIII i teraz IX. Każde auto było w moich rękach po 3 lata. Jedyna poważna awaria jaka wystąpiła dotyczyła łożysk w skrzyni biegów Civic'a 7 generacji. Był to powszechnie znany problem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d