Inne
: Wykonanie kokpitu i ogólny poziom wyciszenia auta.
4,0
Całokształt
Poprawny samochód, dużo lepiej wykonany niż poprzednia generacja. Myślę że aby być obiektywnym trzeba go traktować w kategorii dużego face liftingu VIII generacji a nie zupełnie nowej wersji. Większość najważniejszych mankamentów poprzedniej generacji (głośność i jakość spasowania i wykończenia środka) usunięto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie czuć, że auto ma 142 KM ale przynajmniej silnik jest dobrze wyciszony, pali rozsądne ilości paliwa i nie sprawia żadnych problemów eksploatacyjnych
5,0
Skrzynia biegów
Posiadam 5 biegowy klasyczny automat, wszystko działa jak należy. Plus za łopatki zmiany biegów przy kierownicy i długie przełożenia w porównaniu z 6 biegową skrzynią ręczną.
4,0
Układ jezdny
Auto nie prowadzi się już tak dobrze jak VIII generacja ale nadal jest bardzo przewidywalne.W porównaniu do poprzedniej generacji Civic'a zawieszenie ciszej i bardziej miękko wybiera nierówności.
Komfort
3,0
Widoczność
W końcu jest tylna wycieraczka. Plus za kamerę cofania. Widoczność do przodu podobna jak w poprzedniku. Nadal przeszkadzają szerokie słupki A i pomimo zmiany układu pracy wycieraczek, ta od strony kierowcy nadal pozostawia spory margines. Lusterka zewnętrzne sporych rozmiarów. Światła na seryjnych żarówkach poprawnie oświetlają drogę.
4,0
Ergonomia
Lepiej niż w poprzedniku. Zdecydowanie bardziej przemyślany układ przycisków na konsoli centralnej, aczkolwiek całość nie wygląda już tak awangardowo. Nieintuicyjna obsługa komputera pokładowego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi i grzeje jak powinno. Generalnie dmuchawy pracują trochę ciszej niż w poprzedniku. Plus za wykorzystanie czynnika chłodniczego starej generacji w układzie klimatyzacji. Minus za brak nawiewów na tylną kanapę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest trochę ciaśniej niż w poprzedniku. Fotel kierowcy ma trochę za mały zakres regulacji (nie dotyczy wersji z elektryczną regulacją) i za krótkie siedzisko. Trochę brakuje schowków, ale te które są mają przynajmniej wystarczająco pojemne. Wyjątek stanowi przedni schowek przed pasażerem, którego pojemność znacząco zmalała w stosunku do poprzednika a do tego nie jest chłodzony (w żadnej wersji wyposażeniowej). Bagażnik o rekordowej (jak na tę klasę pojazdu) pojemności - identyczny jak w poprzedniku.
4,0
Wyciszenie
Ogromna poprawa w porównaniu z poprzednikiem. W zestawieniu z innymi autami segementu C również mozna uznać poziom wyciszenia za dobry. Silnik przyjemnie cichy do 3.5tyś obrotów. Niski szum toczenia opon. Podczas szybkiej jazdy autostradowej słychać trochę szum wiatru z okolicy przednich lusterek. Patrząc na wyciszenie z perspektywy trzeba powiedzieć, że nie jest to poziom VW Golf'a VII ale jest np sporo ciszej niż w Aurisie, czy autach marek koreańskich z tego samego segmentu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO i oryginalne części tanie nie są, ale z drugiej strony to auto o prostej i dość bezawaryjnej konstrukcji. Silnik pali rozsądne ilości paliwa. Większość kompaktów na rynku wyposażonych w wolnossące silniki benzynowe o pojemności 1.6 pali tyle samo lub więcej niż 1.8 Hondy Civic.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowej w salonie raczej bym nie kupił. Myślę że na rynku wtórnym to bardzo rozsądna propozycja szczególnie jeśli ktoś zamierza tym autem jeździć kilka lat. Dostajemy dość dobrze wyposażone, w miarę komfortowe,pojemne i bezawaryjne auto. Ponad przeciętny poziom bezawaryjności i dobre postrzeganie marki sprawia że auto z wiekiem mało traci na wartości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lakier i szyby podatne na zarysowania. "Strzelający" stelaż fotela kierowcy.Błąd układu odpowiedzialnego za pracę poduszek powietrznych - usunięto na gwarancji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest to moja trzecia Honda Civic. Posiadałem generację VII, VIII i teraz IX. Każde auto było w moich rękach po 3 lata. Jedyna poważna awaria jaka wystąpiła dotyczyła łożysk w skrzyni biegów Civic'a 7 generacji. Był to powszechnie znany problem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]