Dobry, uniwersalny samochód codziennego użytku, wygodny, zwinny i nie za duży. Raczej do dojeżdżania do pracy niż dalekich podróży. 4 osoby mieszczą się wygodnie, ale jak mają nie więcej niż 185 cm wzrostu. Miło się nim jeździ, nie traci z biegiem czasu a raczej zyskuje. Przeznaczony dla kierowców spokojnych, raczej mężczyzn z niedużymi rodzinami. Dokładny odpowiednik Golfa, ale bardziej do praktycznego jeżdżenia niż ścigania się po autostradzie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyzwoitej mocy, pracuje kulturalnie, niezawodny. Do 3 tys. obr/min ma mały moment, można jechać, ale trudno przyspieszyć. Powyżej 4 tys. dobrze ciągnie, ryczy, ale dosyć przyzwoicie. Nieprawdopodobnie elastyczny, można jechać od 1000 do 6000 obr/min. Wbrew niektórym opiniom nie bierze oleju - przestałem nawet sprawdzać jego poziom.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra, biegi zmienia się pewnie, ale czasami haczy. Ma 6 biegów, co najmniej 2 za dużo przy tak elastycznym silniku. W efekcie zmieniam biegi co 2. Operowanie biegami jest trochę trudne, ponieważ trzeba trafić w obroty, np. wyprzedzanie przy 100 km/godz wymaga redukcji z 6 na 4, ale przy 60 km/godz z 6 na 3. Na 6 biegu jedzie się od 45 do 200 km/godz, więc pozostałe służą do ruszania i wyprzedzania.
5,0
Układ jezdny
Bardzo przyjemny, precyzyjny, auto dobrze trzyma sie drogi, nie jest za twarde i jedzie dokładnie tam, gdzie się je skieruje. Żadnego myszkowania, czy kolebania na zakrętach. W bardzo ciasnych zakrętach Civic staje się nieco nadsterowny, ale dopiero na granicy utraty przyczepności. W efekcie im bardziej kręta droga, tym bardziej samochody z tyłu się oddalają.
Komfort
3,0
Widoczność
Wystarczająca. Do tyłu dosyć dobra, pomagają ogromne lusterka i kamera cofania, z przodu ograniczona przez słupki i niski dach. Z ich powodu raz o mało co nie przejechałem pieszego, który cały ukrył się za słupkiem.
4,0
Ergonomia
Bardzo dobra, samochód nie przeszkadza w jego używaniu, bardzo pomagają w tym automatyczne światła i wycieraczki. Nieco za małe przyciski nawiewu, w mieście co chwilę muszę zamykać nawiew z powodu TDI i nie zawsze trafiam palcem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima szybko sie nagrzewa, latem chłodzi. odparowuje też szybko. W sumie doskonale.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak do 185 cm z przodu i 180 cm z tyłu. Dla 4 pasażerów jest przytulnie i można jechać długo. Powyżej robi się nieco ciasno.
4,0
Wyciszenie
Do 130 km/godz na liczniku auto ciche, a nawet przyjemnie ciche. Za to powyżej ryczy i jazda staje się męcząca. Na pocieszenie jest, że tak samo ryczy przy 140 i 160 km/godz (według wrażenia, nie decybeli)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali średnio 7 l/100 km, olej co 18-20 tys. km. Na razie bez awarii, "leję i jeżdżę".
5,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem 73400 za wersję Sport. Trochę to jest, ale Golf w podobnym wyposażeniu był 10000 droższy. Potwierdzam, że w porównaniu samochodów o podobnym wyposażeniu ceny Hondy są średnie i na pewno nie wygórowane.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
A co się psuje w samochodach, bo ja nie wiem?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]