Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

karol, 8 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 56 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Dobry, uniwersalny samochód codziennego użytku, wygodny, zwinny i nie za duży. Raczej do dojeżdżania do pracy niż dalekich podróży. 4 osoby mieszczą się wygodnie, ale jak mają nie więcej niż 185 cm wzrostu. Miło się nim jeździ, nie traci z biegiem czasu a raczej zyskuje. Przeznaczony dla kierowców spokojnych, raczej mężczyzn z niedużymi rodzinami. Dokładny odpowiednik Golfa, ale bardziej do praktycznego jeżdżenia niż ścigania się po autostradzie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyzwoitej mocy, pracuje kulturalnie, niezawodny. Do 3 tys. obr/min ma mały moment, można jechać, ale trudno przyspieszyć. Powyżej 4 tys. dobrze ciągnie, ryczy, ale dosyć przyzwoicie. Nieprawdopodobnie elastyczny, można jechać od 1000 do 6000 obr/min. Wbrew niektórym opiniom nie bierze oleju - przestałem nawet sprawdzać jego poziom.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra, biegi zmienia się pewnie, ale czasami haczy. Ma 6 biegów, co najmniej 2 za dużo przy tak elastycznym silniku. W efekcie zmieniam biegi co 2. Operowanie biegami jest trochę trudne, ponieważ trzeba trafić w obroty, np. wyprzedzanie przy 100 km/godz wymaga redukcji z 6 na 4, ale przy 60 km/godz z 6 na 3. Na 6 biegu jedzie się od 45 do 200 km/godz, więc pozostałe służą do ruszania i wyprzedzania.
5,0
Układ jezdny
Bardzo przyjemny, precyzyjny, auto dobrze trzyma sie drogi, nie jest za twarde i jedzie dokładnie tam, gdzie się je skieruje. Żadnego myszkowania, czy kolebania na zakrętach. W bardzo ciasnych zakrętach Civic staje się nieco nadsterowny, ale dopiero na granicy utraty przyczepności. W efekcie im bardziej kręta droga, tym bardziej samochody z tyłu się oddalają.
Komfort
3,0
Widoczność
Wystarczająca. Do tyłu dosyć dobra, pomagają ogromne lusterka i kamera cofania, z przodu ograniczona przez słupki i niski dach. Z ich powodu raz o mało co nie przejechałem pieszego, który cały ukrył się za słupkiem.
4,0
Ergonomia
Bardzo dobra, samochód nie przeszkadza w jego używaniu, bardzo pomagają w tym automatyczne światła i wycieraczki. Nieco za małe przyciski nawiewu, w mieście co chwilę muszę zamykać nawiew z powodu TDI i nie zawsze trafiam palcem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima szybko sie nagrzewa, latem chłodzi. odparowuje też szybko. W sumie doskonale.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak do 185 cm z przodu i 180 cm z tyłu. Dla 4 pasażerów jest przytulnie i można jechać długo. Powyżej robi się nieco ciasno.
4,0
Wyciszenie
Do 130 km/godz na liczniku auto ciche, a nawet przyjemnie ciche. Za to powyżej ryczy i jazda staje się męcząca. Na pocieszenie jest, że tak samo ryczy przy 140 i 160 km/godz (według wrażenia, nie decybeli)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali średnio 7 l/100 km, olej co 18-20 tys. km. Na razie bez awarii, "leję i jeżdżę".
5,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem 73400 za wersję Sport. Trochę to jest, ale Golf w podobnym wyposażeniu był 10000 droższy. Potwierdzam, że w porównaniu samochodów o podobnym wyposażeniu ceny Hondy są średnie i na pewno nie wygórowane.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
A co się psuje w samochodach, bo ja nie wiem?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d