Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

Michał, 8 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 34 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wiedziałem co kupuję także nie byłem niczym zaskoczony. Zaskoczony jestem tym co ludzie o tym aucie potrafią negatywnego pisać, mimo że nim wcale nie jeździli a oglądali na obrazkach w internecie co najwyżej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : 1 (słownie jeden) - odprysk na masce od kamienia.
Układ hamulcowy : Duże zużycie klocków - wymienione po 30tyś razem z tylnimi
Inne : Kamera cofania wypadła z mocowania na dziurach... tyle
4,0
Całokształt
drobiazgi i mankamenty poprawiane w ASO na gwarancji. Słabe audio seryjnie, kiepskiej jakości niektóre elementy - większość mankamentów usunąłem we własnym zakresie :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamika wystarczająca dla dziada 30+ - nie ma co wariować. Jak trzeba to i można poszaleć nawet na torze - auto wymaga trochę więcej skilla niż turbo badziewie, bo trzeba trzymać oczywiście na obrotach. Spalanie OK w zakresie 5-13 :D Mocy z dołu brakuje trzeba kompensować ostrymi redukcjami - angażujące.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza manualna skrzynia biegów jaką miałem okazję obsługiwać. Bezkonkurencyjna.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie pracuje jak trzeba po założeniu sportowych sprężyn. Niestety jest nieprzeciętnie twarde. Jak ktoś chce komfortu to niech zapomni o Civicu. Inna sprawa, że na torze można wymanewrować dużo mocniejsze auta mimo belki z tyłu.
Komfort
3,0
Widoczność
do tyłu lipa, do przodu ok - słupki A mocno przeszkadzają na przejściach dla pieszych itp. Lusterka duże.
4,0
Ergonomia
Seryjne radio fatalne - trzeba wymienić na coś lepszego co sam zrobiłem. Kierownica super wygodna, skrzynia ekstra, fotele za krótkie pod nogami, regulacja foteli pozostawia wiele do życzenia. Siedzi się też za wysoko (zbiornik z przodu pod fotelami) jak na Hondę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Lubi parować bez klimy nawet na kompletnie nowym filtrze kabinowym. Na klimie auto traci sporo mocy. Generalnie bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy sporo miejsca - z tyłu (mam 183cm) za mną wsiądzie druga osoba o podobnym wzroście komfortowo. Dobre materiały tapicerki (welur 2014), przednie fotele dobrze trzymają.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 150kmh głośno. Poza tym ekstra cicho (auto mam dodatkowo wyciszone pod audio także ciężko mi ocenić seryjne).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo jeżdzę po mieście - jak butuję to zimą na zimowych oponach pali nawet i 12/100 średnio (a nie mam blisko do pracy także motor rozgrzewa się delikatnie pierwsze 2-3km, a potem lecę jeszcze 10 po w dość scięzkim ruchu miejskim ;/), latem 8-10 przy pałowaniu ;) Oszczędna jazda w trasie latem da się zejść nawet do 5/100 dla bardzo chcących (zrobiłem i 4,8 na 200km eco jazdy). Auto przy 142kmh na tempomacie pali równe 7l. Średnia z ostatnich 10.000 km to 8,5l / 100. Zrobiłem już prawie 40tyś km także znam auto jak własną kieszeń i nie zamierzam zaniżać - jest jak wyżej ;) Ja uważam, że to nie jest dużo ale jak ktoś to auto kupuje i myśli, że zobaczy 7 na mieście to chyba się minął z powołaniem :D
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto było droge (w okolicach 80tyś) - ma dobre wyposazenie jak za te pieniądze i markę japońską. Wiadomo, że mozna kupić focusa za 20tyś mniej ale to wtedy nie ma wcale wyposażenia i nie powinno się porównywać. Honda oferuje dużo w przeciętnej wersji wyposażeniowej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak uwag do auta. Pierwsze 2 lata bez żadnej małej awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero usterek tego typu.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d