Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

ex honda, 8 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika i rozsądne spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Lusterka
4,0
Całokształt
Pisze tę opinię już jako były właściciel samochodu. Przejechałem nim 50000km i niestety zmuszony byłem wymienić na coś większego. Postaram się obiektywnie ocenić to auto z perspektywy tych 4 lat. Te 4 lata oceniam na plus, nawet duży plus. Samochód ładny, dynamiczny, o rozsądnych kosztach eksploatacji. Pojawiły się drobne usterki opisane poniżej. Lakier podatny na rysowanie... Decyzję o zakupie tego auta uważam za słuszna na tamte czasu. Na dziś potrzebuję coś większego stąd wymiana.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ja lubię charakterystykę silników wolnossących. Codzienna jazda w zakresie 1500-3000 obr/min. Autko jest ciche a mocy raczej brak. Za to spalanie naprawdę przyzwoite. Gdy trzeba przyspieszyć to redukcja i samochód robi się bardzo dynamiczny. Można pociągnąć powyżej 6000 obr/min. Powyżej 5000 obr/min. zmienne fazy i dodatkowy kop. O zużyciu oleju pisze poniżej.
4,0
Skrzynia biegów
Jak kupiłem auto to skrzynia wydawała się mega precyzyjna, z biegiem czasu i przyzwyczajeniem pojawiają się trudności z wbiciem wstecznego i 2 biegu, ale generalnie ocena na plus.
5,0
Układ jezdny
Samochód w wersji Sport na 17`` felgach i oponach profilu 45. Zarówno w lecie jak i zimie jeździłem na takich oponach. Zawieszenie i opony świetnie sobie radzą. Samochód prowadzi się pewnie a całość zapewnia wystarczający komfort. Bałem się jazdy na tak niskim profilu, ale naprawdę daje radę.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu jest bardzo słaba, ale moja Honda była wyposażona w kamerę cofania, która naprawdę ratuje sytuacje. Promień skrętu zadowalający. Przy mojej pozycji za kierownicą słupki nie ograniczały widoczności.
4,0
Ergonomia
Generalnie położenie wszystkich przełączników bardzo dobre i intuicyjne. Był to mój pierwszy "Japończyk" i od razu załapałem. Pełne sterowanie radia, komputera, tempomatu, limitera prędkości z kierownicy. Przyciski podświetlone. Jedyny dla mnie mankament to wyświetlanie danych z komputera. Żeby przejść ze średniego spalania do zasięgu trzeba (podczas postoju auta) przejść przez kilka poziomów menu i wybrać odpowiednią opcję. Trudno to zrozumieć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa bez zarzutu. W zimie silnik się nagrzewa od 2 do 5 km. Jeżdżę na ustawieniu 19 st. C Auto. W lecie kabina chłodzi się po 500m i przy dużych upałach trzeba ręcznie zmniejszać siłę nawiewów. W lecie głównie na ustawieniu 22 st. C.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auta jak na swoją klasę jest duże w środku. Można przewieźć 4 osoby. Próbowałem awaryjnie jechać w 5 osób, ale to była męczarnia. Dlatego zmieniam samochód. Jestem dosyć duży - 190cm. Trudno było na początku znaleźć odpowiednią pozycję za kierownicą. Siedzi się bardzo nisko, żeby nie przywalić w sufit. Ale wbrew pozorom ta pozycja jest bardzo wygodna. Trasy 1000km przejechałem bez bólu kręgosłupa. Przy moim ustawieniu fotela za mną usiądzie swobodnie osoba do 170 cm wzrostu. Bagażnik w tej klasie rekordowy, nie ma co się rozpisywać.
4,0
Wyciszenie
Nie jestem "audiofilem", więc nie specjalnie zwracam na to uwagę. Pojawił się świst od uszczelni po stronie kierowcy. Do 120 km/h samochód jest cichy. Powyżej 150 km/h już raczej głośny. Podczas jazdy po mieście silnik prawie nie słyszalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zależy od stylu jazdy. Jest ryb Econ, który zamula całkowicie auto, ale spalanie spada o ok. 1l. W mieście na trycie Econ uzyskałem poniżej 7 l/100km. Maksymalny wynik w mieście (zima - temperatury poniżej -10 st. C) to 8,5 l/100km. Szybka trasa do 8 l/100km (jazda > 140 km/h). Wg mnie te wyniki są dobre, ale tak jak piszę wszystko zależy od stylu jazdy. Koszty przeglądów wyglądały następująco: po roku 600 zł, pod dwóch 700 zł, po trzech 1100 (dodatkowy serwis klimatyzacji, pióra wycieraczek).
5,0
Stosunek jakość/cena
W 2012 roku nie było innej opcji na auto kompaktowe o podobnych osiągach i podobnych wyposażeniu. Honda zrobiła przed wakacjami promocję i obserwując później ceny to nawet na wyprzedażach takich ofert nie mogłem znaleźć. Auto kosztowało z ubezpieczaniem 70 tys. Oglądałem wtedy VW, Kia, Ford, Opel i inne i w tej cenie nie było szans na auto w zbliżonej specyfikacji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wystąpiło kilka chochlików: 1. Uszkodzenie mocowania kamery cofania (być może wandalizm) - naprawa w ASO 60 zł (tak dla ciekawości to nowa kamera kosztuje 1600 zł). 2. Podczas pierwszego przeglądu serwis stwierdził wyciek oleju (najprawdopodobniej z odpowietrzenia) - naprawiono na gwarancji. 3. Uszkodził się moduł składania lusterek (sterownik - przekaźnik). W ASO konieczna wymiana całego napędu za ok. 1000 zł. Naprawiłem sam wymieniając sam uszkodzony element - koszt 200 zł. 4. O uszczelkach pisałem powyżej. 5. Ubytki oleju w silniku. Pierwszy rok 0,5l/10000km, drugi rok 0,5l/10000km, potem się uspokoiło (silnik się chyba zabrudził i uszczelniła zarazem) i w trzecim i czwartym roku użytkowania oleju nie uzupełniałem, a stan trzymał się na środku. Inna rzecz że ASO zmieniło olej z 0W20 na 5W30, być może to pomogło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic IX

Liczba wpisów: 5

Honda Civic IX – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic IX Hatchback 5d