Zdecydowanie na plus, ale ma kilka irytujących wad. Zdecydowanie w tej klasie kupiłbym Civica jeszcze raz, ale to nie dlatego, że jest idealny, ale dlatego, że i tak jest lepszy niż konkurencja (porównywałem z Megane, Auris, Astra i Mazdą)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest ok, ale brakuje mu odrobinę mocy - przynajmniej dla mnie. Generalnie przy odpowiednim "zarządzaniu" biegami nie ma niebezpiecznych sytuacji przy wyprzedzaniu, a niekiedy można też być pierwszym na światłach. Bardzo lubi wysokie obroty i faktycznie powyżej 4-5 tys obr brzmi i zachowuje się bardzo fajnie. Natomiast da się jeździć też ekonomicznie. Przycisk ECO - zdecydowanie odradzam!
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zarzutów. Biegi wchodzą z lekkim oporem - takie chyba typowe dla japońców, natomiast uznaje to za plus. Same przełożenia ok. Miałem na początku problemy czasem z wrzucaniem 1-ki, tak jakby coś się przychaczało. Obecnie ustały albo ja wrzucam biegi z wyczuciem.
5,0
Układ jezdny
Tu moim zdaniem zasłużone w 100% 5 gwiazdek. Sztywne zawieszenie pozwala na sporo na drodze, a jednocześnie ciągle tłumi nierówności. Brak uwag. Moim zdaniem same plusy.
Komfort
3,0
Widoczność
Oceniam na 3 gwiazdki z 2 powodów. Widocznośc do tyłu- tego chyba nie trzeba tłumaczyć. Przy parkowaniu bardzo przydaje się kamera cofania- na szczęsnie w wersji Sport - standard.
Druga to słupek A przy kierowcy. Sam słupek nie jest może bardzo szeroki, ale wycieraczka, która do niego dojeżdża nagarnia w stronę słupka to co udało się zetrzeć z szyby a niestety odległość na wysokości oczu kierowcy od słupka do wycieraczki to kilka centymetrów. I teraz w najgorszej sytuacji przy brudnej szybie widoczność jest ograniczana oprócz słupka jeszcze o parę centymetrów.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Wszystko jasne i czytelne. Można się przyczepiać do sterowania komputerem z kierownicy, ale to moim zdaniem jakiś margines.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi bez zarzutów. 2 strefowa klima
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla tej klasy samochodu jest ok. Mały minus za ilość miejsca nad głową na tylnej kanapie.
5,0
Wyciszenie
Bez zarzutów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To mój pierwszy samochód kupiony jako nowy w salonie, więc jest też serwisowany w sieci dealerskiej. Koszty nie są małe, ale ciężko mi się odnieść do konkurencji. 3 gwiazdki bo są po środku.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nie był tani na tle konkurencji, ale moim zdaniem wart swojej ceny. Warto też zauważyć bardzo mały spadek wartości auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne problemy z radiem. Oprócz tego wszystko ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]