Auto przeciętne ze względu na mułowaty współcześnie silnik. Konkurencja z turbo odjechała daleko. Ja wybrałem Civica tylko ze względu na dobrą cenę na wyprzedaży, poza tym jeździ nim głównie żona, a ona nie potrzebuje osiągów, dla niej liczy się kolor auta, a nie silnik ;)
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik ospały, trzeba go cisnąć do docinki. Załadowany 4 osobami, z włączoną klimą wyraźnie słabnie i jeszcze bardziej trzeba go kręcić. Elastyczność słabiuteńka, zawsze przy wyprzedzaniu konieczna redukcja o 2-3 biegi i wciśnięcie gazu do dechy - to zwiększa hałas i oczywiście spalanie szybuje w górę. Ostatnio przejechałem się Fiestą kolegi z silnikiem od kosiarki 1.0 Ecoboost 100 KM i niestety to jest inna jazda...turbina robi swoje i do niej należy przyszłość, choć na pewno można się obawiać o większą awaryjność, ale radość z jazdy jest z turbo wielka.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem przyhaczy przy szybkiej zmianie biegów, ale jest ok.
3,0
Układ jezdny
Jak dla mnie za twardo, Fiesta kolegi lepiej wybiera nierówności, a to tylko autko miejskie. W ogóle zdziwiłem się, że Ford ma taki dobry silniczek i dopracowane zawieszenie. Honda musi być bardziej nowoczesna obecnie by nawiązać walkę z Europą
Komfort
3,0
Widoczność
Trzeba się przyzwyczaić, jest źle. Żona narzeka, ale na razie jakimś cudem nie zahaczyła o nic.
4,0
Ergonomia
Kwestia przyzwyczajenia, dla mnie ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu bardzo fajnie, sporo miejsca, duży bagażnik.
3,0
Wyciszenie
Auto na autostradzie głośne niestety jak na dzisiejsze standardy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobrze tylko na niskich obrotach, gdy auto zachowuje się jakby miało 75 KM. Kręcone pali sporo - 10-12 litrów na setkę średnio bez problemu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tu nienajgorzej, zona zadowolona.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lakier odpryskuje i rysuje się od patrzenia, podobnie jak szyba przednia.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana radia na gwarancji, wymiana czujników cofania - jak na legendarną japońską niezawodność przeciętnie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]