Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

Grzegorz, 9 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Samochód lepiej wykończony od mojego poprzedniego Civica VII gen. i przestronniejszy, ale ma niestety mniej elastyczny silnik 1.8, sprawiający wrażenie muła i nawet na wysokich obrotach przeciętnie daje radę jak na tą pojemność - spora masa go ogranicza i pewnie brak momentu obrotowego...
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnikiem jestem rozczarowany, mój były Civic 1.6 był całkiem elastyczny, ten 1.8 to niestety muł :( Na dodatek bierze olej - dolałem 0,5 litra po 5000 km, w poprzednim Civicu nigdy nie trzeba było dolewać oleju, a też był to vtec. Na trasie brakuje nieraz odejścia, trzeba redukować o 2-3 biegi by sprawnie wyprzedzać, wzmaga się hałas, który jest nadal dotkliwszy niż w innych autach w klasie - można to lubić przez jakiś czas, potem męczy.
4,0
Skrzynia biegów
Ok, pracuje sprawnie.
4,0
Układ jezdny
Jest nieźle jak na belkę z tyłu - nie mam specjalnych uwag.
Komfort
3,0
Widoczność
Nienajgorzej, ale szału nie ma.
4,0
Ergonomia
Trzeba się przyzwyczaić, a potem już naprawdę ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest bardzo dobrze.
3,0
Wyciszenie
Tak sobie, dosyć cicho na niskich obrotach, potem już silnik wyraźnie słyszalny i przy większych prędkościach autostradowych jest tylko przeciętnie...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak sobie, faktycznie przy eco-jeździe pali mało, ale by jechać dynamiczniej musimy cały czas korzystać z wysokich obrotów, a to z łatwością podniesie spalanie do 11-12 litrów na setkę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ok, moja cena na wyprzedaży była dobra, gdyby jeszcze ten silnik nie był taki mułowaty...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria elektryki - brak świateł, wycieraczek - wymieniony jakiś moduł.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana wadliwej pomy sprzęgła - ponoć to rzadkość w tej generacji, ale na mnie trafiło, wymiana akumulatora - ponoć wada fabryczna aku. Wymiana modułu Start - Stop. Ogólnie jak na Hondę i mały przebieg nie za dobrze...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d