Silnik
: VTEC, jeśli ktoś umie jeździć wysokoobrotowym silnikiem będzie zadowolony, natomiast miłośnicy diesli i cruisingu nigdy się nie odnajdą w temacie. Czekam na type r.
4,0
Całokształt
Jest to kolejna moja opinia, po prawie 2 latach użytkowania od nowości. Po 40tys km auto nie miało (odpukać) żadnej usterki, silnik bez dolewki od przeglądu do przeglądu, nie rzadko wkręcam go na wysokie obroty, więc dziwią mnie opinie innych, że bierze olej. Co do lakieru to potwierdzam,b. łatwo go zarysować, a to od kamyczka, a to ktoś drzwi obije(brak listew ochronnych na drzwiach). Ogólnie jednak jestem bardzo zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie bierze oleju, jest elastyczny (60-100 4b 7,5sec-pomiar własny) i dynamiczny, udało mi się wycisnąć 221km/h, spalanie pom 6-9,5litra, z Econ-u nie korzystam. Na 2 i 3 biegu pow 3,5 tys dziarsko wyrywa do przodu zahaczając o sportowe emocje. Na 6 biegu od ok 80km/h nabiera prędkości, ale żeby szbciej wyprzedzić trzeba redukować do 4.
5,0
Skrzynia biegów
Jak przeładowanie pistoletu.
4,0
Układ jezdny
Bardzo ładnie składa się w zakręty, zdecydowanie przy wyższych prędkościach polecam 17 225/45. Natomiast wszelkie niedoskonałości jezdni nawet na 16 filtruje przeciętnie, studzienki, progi zwalniające, żeby się nie tłukło trzeba znacznie zwolnić. Komfort zawieszenia Honda musi poprawić.
Komfort
3,0
Widoczność
Nie potrafię po 2 latach wyczuć gdzie kończy się przód, do tyłu kamerka, która szybko się brudzi (wystarczyło zrobić jak w golfie i byłaby cały czas czysta), na boki też kiepsko.
5,0
Ergonomia
Świetne usytuowanie drążka zmiany biegów. Troszkę przestarzały wyświetlacz, brak nawiewów z tyłu!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, a klima bardzo niekorzystnie wpływa na moc silnika, niekiedy żeby wyprzedzić najpierw ją wyłączam, a to już jest wkurzające!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedynie z tyłu przydałoby się tak po 2cm więcej na kolana i nad głową.
3,0
Wyciszenie
Trzaski , stuki i skrzypienia. Byłem nawet w serwisie żeby mi podsufitkę podkleili, robotę wykonali, stwierdzili jednak, że odkleiła się od słońca w Chorwacji, także trzeba uważać... Niestety dalej skrzypi, w mroźne dni jeszcze bardziej. Trzeszczy również podszybie, kokpit od czasu do czasu i boczek drzwiowy od kierowcy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ok 650 zł jak na razie za przeglądy, spalanie niskie, jest OK.
4,0
Stosunek jakość/cena
Spasowanie elementów wnętrza jest kiepskie, również niektóre plastiki są zbyt tandetne, np. w dolnych partiach drzwi, półka pom prędkościomierzem a obrotomierzem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko podsufitka, czasem płyta cd nie chce grać, reszta super( oby tak dalej ).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Honda
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
[l/100km]