Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

trav3rs, 9 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : VTEC 1.8 142KM zaskakuje. Jest ekonomiczny, ale wystarczająco dynamiczny, by jechać dobrym tempem w trasie. Nie oferuje skrajnie sportowych emocji, ale nie powinno się po nim tego oczekiwać. Civic Type R w przyszłym roku wjedzie do salonów i z pewnością zapewni nam masę emocji. Jeśli jednak ktoś szuka ekonomicznego auta na co dzień, które sprawdzi się na każdej drodze i da przyjemność prowadzenia - niech kupuje Civica. Nie zawiedzie się.
5,0
Całokształt
Całokształt Hondy na 5+. Auto zwinne i poręczne. Daje radę w miejskim ścisku i na autostradzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
VTEC 1.8 142KM. Dobrze zrównoważony pod względem mocy, wydajności, elastyczności i ekonomii. Nie daje sportowych emocji, ale to auto nie zostało do tego stworzone.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna zmiana przełożeń, kolejne biegi wchodzą szybko i bezboleśnie. Bardzo dobra.
5,0
Układ jezdny
Komunikatywny i czytelny. W każdych warunkach kierowca ma świadomość co dzieje się z jego autem.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w przód i na boki idealna. Z tyłu może przeszkadzać światło stopu połączone ze spojlerem, poprowadzone przez środek tylnej szyby. Jednak przy cofaniu mamy dostępną kamerę cofania, więc nie ma co traktować tego zabiegu stylistycznego jako dużego minusa.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Kokpit "obejmuje" kierowcę. Prędkościomierz i obrotomierz doskonale widoczny pod warunkiem odpowiedniego ustawienia fotela. Sterowanie systemem multimedialnym wymaga przyzwyczajenia, ale jest łatwe. Całe sterowanie można wykonywać z kierownicy (radio, tempomat, ogranicznik prędkości itd.) Dźwignia zmiany biegów w naturalnym miejscu, zachęca do szybkich zmian.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się czego przyczepić. Wszystko działa jak należy, a nawet lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kabina jest bardzo komfortowa dla czterech osób. Przednie fotele bardzo dobrze trzymają w zakrętach, są miękkie i przyjemnie się w nich siedzi. Długie trasy to żaden problem. Tylna kanapa dla ludzi o mniejszej posturze ze względu na opadający dach. Miejsca na nogi dużo. Bardzo przestronne wnętrze, z genialnym systemem składania siedzeń.
5,0
Wyciszenie
Przez zdecydowaną większość czasu jest idealnie. Szum opon, wiatru, praca silnika zupełnie nie przeszkadza. Jak w każdym aucie - im szybciej jedziemy tym jest głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak nie depczemy to koszty paliwa nie opróżnią nam portfela do zera. Przez dwa lata użytkowania jedyne koszty to paliwo, przeglądy i części eksploatacyjne. 5+
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakość/cena bardzo dobra. Civic w wersji Sport. W standardzie dostajemy kamerę cofania, stację multimedialną, tempomat, elektroniczny ogranicznik prędkości, genialny sytem Magic Seats, elektrycznie składane lusterka, automatyczne wycieraczki i inne bajery. A wszystko to ubrane w materiały wysokiej jakości. Konkurencja powinna się uczyć od Hondy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko na tip-top. Jedyny mankament to dość słaby lakier. Ryski pod klamkami, gdzieniegdzie odpryski. Warto często woskować karoserię. Lakier zachowuje głębię koloru i drobne defekty są zamaskowane.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regularne przeglądy i dbanie o samochód sprawią, że odwdzięczy się on niezawodnością. Żadnych usterek, nigdy nie zawiódł.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IX Hatchback 5d