Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

stopa, 10 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 29 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Dla mnie doskonały wybór w segmencie C. Niepowtarzalna stylistyka, dynamiczny silnik, niezła jakość wykończenia i adekwatna cena to najważniejsze zalety Civica.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik typowy dla japończyka, trzeba wejść na obroty, aby były emocje. Z drugie strony jest bardzo elastyczny. Można jechać spokojnie 50km/h na 6 biegu. Jak się mocno zredukuje to można wyprzedzić prawie wszystko. Jedno zaskoczenie - silnik bierze olej ok. 0,5l na 10000km.
4,0
Skrzynia biegów
W porównaniu z moim poprzednim autkiem skrzynia wydawała się mega precyzyjna. Po 2 latach eksploatacji ten szał minął (chyba się przyzwyczaiłem) i odczuwam pewne minimalne trudności w wyborze przełożeń, szczególnie wstecznego i 1 biegu.
5,0
Układ jezdny
Odczucie z jazdy jak na auto z oponami 225/45 są zaskakująco pozytywne. Tzn. auto jest raczej komfortowe niż sportowe. Poprzednio jeździłem Fordem Focusem (lider jeśli chodzi o układ jezdny) i powiem szczerze, że Honda mu nie ustępuje.
Komfort
5,0
Widoczność
Dzięki kamerze cofania nie ma najmniejszych problemów z widocznością do tyłu. Jeśli chodzi o widoczność z przodu to nie mam zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Układ zegarów, przycisków itd jak dla mnie optymalny. Radio, tempomat sterowane z kierownicy to też duży plus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno wentylacja jak i klimatyzacja działają bardzo efektywnie. W lecie ustawiam ok 22 st. C, w ziemie 20 st. C, tryb auto i nic nie trzeba zmieniać. Auto nagrzewa się przy dużych mrozach (z wentylacji zaczyna lecieć ciepłe powietrze) po ok. 5 km, natomiast przy dużych upałach zimno robi się po 1-2 min.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jeden z głównych powodów dla którego kupiłem Hondę. Miejsca w kabinie wystarczająco dla 4 osób. Mam 188cm i znalazłem optymalną pozycję za kierownicą. Za mną usiądzie spokojnie dziecka lub osoba do 170cm wzrostu. Pod siedzeniami z tyłu miejsce na dodatkowy bagaż (idealne na dłuższe podróże - mieści się np. nocnik:)). Bagażnik jak na tę klasę olbrzymi. W aucie siedzi się bardzo nisko. Wysokie osoby lub starsze ( mające kłopoty z kręgosłupem) mogą mieć problem przy wsiadaniu/wysiadaniu. Natomiast dla mnie to najwygodniejsze auto na trasę (mam porównanie z Avensis III, Passatem B6, Focusem II, Astrą 3).
5,0
Wyciszenie
Auto jak na segment C jest ciche. Głośno robi się powyżej 130km/h, choć mam wrażenie że to bardzie z opon niż silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na 1,8 142KM zadowalające. Spalanie w mieście od 7,0l/100km (Econ) do 8l/100km przy normalnej jeździe. Szybka trasa ok 7-7,5l/100km, wolna trasa (bez autostrad) ok. 6l/100km. Koszty przeglądów w ASO 700zł co rok.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w wersji 1,8 Sport kupiłem za 70tys. zł. W tej cenie z takim wyposażeniem i silnikiem właściwie nie było konkurencji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak pisałem silnik zużywa olej 0,5l/10000km. Zapaliła się kontrolka z systemu AutoStop, ale jak dojechałem do serwisu "to się samo naprawiło". Uszkodzeniu uległ zatrzask panelu na drzwiach kierowcy. Gałka zmiany biegów się obraca. ASO nie naprawiało tych usterek podczas przeglądu (było zgłaszane).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d