Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

Pablo1986, 10 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 26 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest dwubiegunowy- przy włączonym ECON muł jakbym miał ze 100KM ,natomiast przy umiejętnym wykorzystywaniu VTEC mało "standardowych" aut daje mu radę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Słaby lakier
5,0
Całokształt
Generalnie autko dla ludzi ceniących radość z jazdy.Niska masa + w miarę mocny silnik = bezcenne zgaszone miny odstawionych użytkowników aut klasy średniej z motorami po 170KM. Coś o tym wiem sam użytkowałem 407 2,2HDI. Warunek przyjemności z jazdy. Moment obrotowy od 4,2 tys obrotów, więc jak ktoś nie lubi kręcić wysokich obrotów lepszym rozwiązaniem będą wynalazki 1.4 na turbinie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Autostrada A2 , zjeżdżający z pasa lewego TIR 4250 obr.min 3, lub 4 bieg i znikający Passat ,Superb 2.0TDI itd w lusterku -bezcenne.Zapinka biegów przy 6,5 tys znów 4,2 moment obrotowy i zaraz z 90 km/h mamy 200. Powyżej tej prędkości do maksymalnej rozpędzanie trwa już niemiłosiernie długo. Ogólne przyspieszenie w granicach 8,5 do setki również zadawalające.
5,0
Skrzynia biegów
Lewarek zmiany biegów w idealnej pozycji zmiana płynna. Jeżeli tylko nie robimy zmian zbyt nerwowo nie ma szans na haczenie.Trochę zbyt długie przełożenie na 6 , toteż jak chcemy się trochę szybciej pobujać lepiej zrobić to na 5.
5,0
Układ jezdny
O dziwo po kilku latach użytkowania kanapowego 407 na wielowachaczu , jakoś nie przeszkadza belka z tyłu. Wiadomo komfort jazdy niższy za to przelot 130-140 na ciasnym zakręcie nie powoduje wrażenia , że zaraz skończy się poboczem.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lusterka , ale bez kamery cofania albo czujników lepiej się dobrze skupić przy cofaniu. Wszystko dzięki dzielonej tylnej szybie. Widoczność do przodu przy wzroście 177 bez zarzutu
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką jedyny zarzut to brak możliwości sprawdzenia zasięgu w komp auta ,bez uprzedniego zatrzymania się
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę szybko się nagrzewa , w lato niemal że lodówka (właśnie leczę katar ;) )
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie auta , większa będzie tylko Octavia .Z tyłu nie jeżdżę więc się nie wypowiadam, natomiast bagażnik prawie 480 l wystarczający dla przeciętnej polskiej rodziny 2+2.
3,0
Wyciszenie
No tutaj cicho jest tylko do 140 i do 4 tys obrotów ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak depczesz tak masz. Spalanie od 7 l w miescie i 5 na trasie przy "dziadkowej" jeździe zgodnie z przepisami do odpowiednio 9.5 i 7,7 jak wyciągniemy pazury.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto demonstracyjne z przebiegiem 3 tys i konfiguracji Comfort za 59 tys.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odkąd mam raz tylko na serwisie, po określonym przebiegu.Problemów z olejem nie ma
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odkąd mam raz tylko na serwisie, po określonym przebiegu.Problemów z olejem nie ma

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d